Trusovė paaiškino, kodėl didelė dalis žindančių mamų svorio priauga: priežasčių – net ne viena

Mitybos specialistė Indrė Trusovė balandžio mėnesį kartu su vyru Ryčiu sulaukė šeimos pagausėjimo – porai gimė antrasis vaikelis. Žinoma moteris pasakojo, kad pirmąjį mėnesį ji išties neturi kuo skųstis, o veiklų – jau su kaupu, tad nieko nelaukusi ji ir vėl bando grįžti į senąjį gyvenimo ritmą.

Indrė Trusovė (tv3.lt fotomontažas)
23

Naujienų portalui tv3.lt Indrė papasakojo, kaip teisingai sureguliuoti aktyvią fizinę veiklą ir mitybą po nėštumo, bei prakalbo apie tai, su kokiomis bėdomis dažniausiai susiduria ką tik vaikelius pagimdžiusios mamos.

(23 nuotr.)
FOTOGALERIJA. Trusovė paaiškino, kodėl didelė dalis žindančių mamų svorio priauga: priežasčių – net ne viena

Anot Indrės, jos gyvenimo visuomet visko daug vyksta, o kaip besijuokdama sako ji pati – gyvena it karuselėje. Ji taip pat pridėjo ir tai, kad bent kol kas – baisu prisikalbėti, nes skųstis tikrai nėra kuo – sūnelis labai geras.

„Visai paskutiniai darbai su knyga, o šiuo metu jau laukiu viešojo diplomo gynimo. Prieš porą savaičių laikiau kvalifikacinį egzaminą, buvo katedrinis gynimas. Vyresnioji dukrytė taip pat nori dėmesio, nes karantino „dėka“ darželio nelankome. Darbai irgi nestoja, bet man tai labai patinka. Aš toks žmogus, kad visada turiu būti veiksme“, – sakė ji.

REKLAMA

Tiesa, būtent nauja gyvybė šeimoje priverčia ją kartkartėmis sustoti: „Bet tikrai dažnai stabdau save –tiesiog atsigulu ant lovos su mažyliu ir mėgaujuosi akimirka, leidžiame laiką su šeima. Gimus antram vaikeliui su vyru juokaujame, jog dabar jau pilni namai – pilnos širdys, tad šypsena negali nepuošti veidų. Pasikeitė tai, kad dar nesuprantu, kaip greitai reikia susiruošti su dviem vaikais. Vykome už miesto porai dienų, tai vaikų daiktus dėjau beveik 3 valandas. Gal yra kokie kursai kur pamokytų to? (juokiasi)“

Neretai galima išgirsti, jog kūdikius maitinančios mamos svorio atsikrato kur kas greičiau, vis dėlto Indrė pabrėžia – kiekvienos situacija yra labai individuali, o jai pačiai yra tekę matyti ir visai kitokių pavyzdžių. 

Tiesa, anot mitybos specialistės, teoriškai moterys iš tiesų svorio turėtų atsikratyti greičiau, mat moters organizmas pieno gamybai kasdien papildomai sunaudoja apie 500 kalorijų.  „Tačiau dažnai moterys dėl hormonų sukelto liūdesio, dėl pasikeitusio ritmo, nuovargio ir dar daugybės priežasčių, save guodžia maistu, arba neturi galimybės ramiai atsisėsti ir pavalgyti. Tada prasideda sveikatai nepalankūs užkandžiai, kurių pagalba surenkama žymiai daugiau, nei 500 kalorijų. Aš darbo praktikoje pastebėjau, kad didelė dalis žindyvių kaip tik svorio priauga. Bet, kaip minėjau, situacijų daug skirtingų“, – kalbėjo ji.

Pati Indrė pasakojo per šį nėštumą priaugusi vos 14 kilogramų, vis dėlto iki to svorio, kurį turėjo prieš nėštumą, liko jau nedaug: „Į savo normalų svorį dar negrįžau, ir, aišku, pats kūnas dar visas pavargęs. Dar liko keli kilogramai, o tada reikės vėl jį tvirtinti. Bet aš nespaudžiu savęs – viskam savas laikas. Maitinuosi visada sveikai (su retais panuodėmiavimais), jau vėl daugiau įtraukiu fizinio aktyvumo.“

Anot I. Trusovės, jos mitybos racionas nesikeičia jau 10 metų, vis dėlto dabar, po nėštumo, ji tapo sau kiek atlaidesnė. „Gal tik truputėlį dažniau leidžiu sau pasimėgauti kokiu desertu. Kaip ir minėjau, tarsi pralinksminu save, kai pavargstu. Ir, ne paslaptis, gavus cukraus – greit šokteli energijos lygis, tad po sunkios nakties tai labai pakelia nuotaiką. Palaikant 80% subalansuotos mitybos ir 20% panuodėmiavimo – tikrai viskas bus gerai“, – besišypsodama sakė ji.

Žinoma moteris jau grįžta ir prie kitos mylimos veiklos – sporto. Vis dėlto toms, kurios nori sekti jos pėdomis, Indrė į kai ką siūlo atkreipti dėmesį.

„Pirmiausia būtina pasitarti su savo gydytoju. Nes pakenkti sau galima labai greit, o pasekmės gali būti labai blogos. Saugiausia tiesiog lengvi pasivaikščiojimai su vėžimuku. Gavus gydytojo leidimą pradėti mankštintis, idealu būtų pasikonsultuoti su profesionaliu treneriu, kuris jus apžiūrės, įvertins būklę ir parinks saugiausius pratimus“, – sakė ji.

Vis dėlto kalbėdama tiek apie fizinį aktyvumą, tiek ir apie mitybą, Indrė atkreipia visų nėščiųjų dėmesį – svarbiausia yra savęs nespausti, negraužti, mat viskam yra savas laikas. 

„Sveika mityba turi mus lydėti visada – tada nereikės į ją sunkiai sugrįžti. Labai svarbu, kad vyras palaikytų savo moterį, leistų jai pailsėti, pabūti su savimi ir savo mintimis. Pradėkite nuo lengvo pasivaikščiojimo, sveikesnių užkandžiu ir mėgaukitės gyvenimu. Vaikelis greit paaugs ir tada galėsite daugiau laiko skirti sportui ir kūno tobulinimui. Dabar svarbiausia – laiminga mama“, – sakė mitybos specialistė.


Rašyti komentarą...
SKAITYTI KOMENTARUS (0)
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
×

Pranešti klaidą

SIŲSTI
Į viršų