REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Specialistai ragina vairuotojus kasmet pasitikrinti regėjimą ir sekti britų pavyzdžiu. Esą ten vairuotojams, neįskaitantiems už 20-ties metrų esančio kito automobilio numerio, galima atimti ir teises. Lietuvos akių specialistai, gatvėje atlikę panašų testą, sako, kad kas penktas mūsų vairuotojas jo neišlaiko.

Specialistai ragina vairuotojus kasmet pasitikrinti regėjimą ir sekti britų pavyzdžiu. Esą ten vairuotojams, neįskaitantiems už 20-ties metrų esančio kito automobilio numerio, galima atimti ir teises. Lietuvos akių specialistai, gatvėje atlikę panašų testą, sako, kad kas penktas mūsų vairuotojas jo neišlaiko.

REKLAMA

Vilniaus gatvėmis keleivius veža pavežėjas Denisas. Vyras toliaregis, be akinių jam vairuoti geriau, bet privalo vairuoti su akiniais, mat taip parašyta jo vairuotojo pažymėjime. Patikriname, ar Denisas gali įžiūrėti šalia važiuojančio automobilio valstybinius numerius. 

„Dabar nematau“, – tikino pavežėjas.

Tuomet sustoję ir paskaičiavę maždaug 20 metrų nuo kelkraštyje stovinčio automobilio tikriname Deniso regėjimą.

„Be akinių matau, su akiniais nematau. Aišku, yra ir kita problema, kad apšvietimas truputį ne toks. Dabar su akiniais nematau. Su akiniais nematau, be akinių įskaitau", – vėl aiškina tikrinamas asmuo.

REKLAMA
REKLAMA

Vairuotojo regą išbandome įvairiose vietose, maždaug 20 metrų atstumu nuo automobilių. Denisas dažnai suklysta.

Jis sako, kad prasta rega vairuoti jam tikrai netrukdo, esą svarbiausia gera reakcija, o ne tikslus raidžių įskaitymas. Bet sako, kad keliuose ir labai prastai matančių vairuotojų netrūksta:

REKLAMA

„Aš pabrėžčiau, kad aišku, visai aklas žmogus negali vairuoti. Buvo pas mane tokių variantų, klientų, kurie prašo vakare pervaryti mašiną. Sako: na aš ne girtas, bet aš tiesiog dėl metų. Jis nemato. Jis kol dieną gali vairuoti, vakare negali, nes jis nemato tamsoj.“

Beje, 20 metrų nuo valstybinio numerio skaičiuojame ne šiaip. Toks reikalavimas vairuotojams galioja Didžiojoje Britanijoje.

O mūsų akių specialistai Vilniaus centre nusprendė patikrinti, ar ir lietuviai išlaikytų britišką testą.

„Na lyg nesiskundžiu, bet kai rūkas būna, tada jau sunkiau matosi. Bet kai rūko nėra, tai normaliai“, – kalbėjo vairuotojas Julius.

REKLAMA
REKLAMA

„Bet jeigu be akinių, tada tai jau aš labai atsargiai važiuoju, nes tada važiuoju, kur mašinų mažiau, į keliukus tokius… aš bijau centruose važiuoti, žinokit. O su akiniais tai man gerai viskas“, – šnekėjo vairuotoja Julija.

Optometrininkė Božena Kuvtin pasakojo, iš kur kilo ši idėja testuoti vairuotojų regą:

„Šią idėją mes pasiskolinome iš Vakarų, nes Lietuvos reglamentas mums nenurodo, koks turėtų būti atstumas tokioms patikroms. Didžioji Britanija nuo 2001 m. turi minimalų reikalavimą vairuotojui, kurie turi matyti automobilio numerius 20 m atstumu. Daromi yra reidai policijos, kurių metu tikrinama vairuotojų rega. Jei jie nepamato numerių, neišvardina 20 m atstumu, jiems atimamos teisės.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bandymo rezultatas – kas 5-tas lietuvis sunkai įskaito numerį iš saugaus atstumo. Akių specialistai pataria regą pasitikrinti kasmet, esą tą daro retas. Sveikatos apsaugos ministerija griežtinti reikalavimų vairuotojams reikalo nemato, nes vyresnių lietuvių vairuotojų sveikata ir dabar tikrinama dažniau. O jei sveikata staiga pablogėja, teises esą taip pat galima prarasti.

„Yra numatyti atvejai, kuomet žmogus gali būti siunčiamas pasitikrinti sveikatą, kuris turi galiojančią vairuotojo sveikatos patikrinimo medicininę pažymą. Tokią teisę pasiųsti žmogų tikrintis sveikatą turi policija, turi darbovietės administracija, sveikatos priežiūros specialistas", – komentavo Sveikatos apsaugos ministerijos Asmens sveikatos departamento specialistė.

REKLAMA

„Regitra" skelbia kasmet gaunanti virš 300 pranešimų apie asmenis, kuriems turėtų būti panaikinta teisė vairuoti dėl sveikatos, bet „Regitros“ vadovas Saulius Šuminas ragina nepamiršti vairavimo svarbos:

„Teisė vairuoti yra vienas iš pagrindų, kuris leidžia žmonėms iki gilios senatvės išlikti socialiems. Kad būtų socialus ir galėtų bendrauti, žmogus, jis turi būti mobilus. Todėl Vakarų Europos praktika tokia, kad dažnu atvejus sudaromos visos sąlygos, kad asmuo iki pat gilios senatvės galėtų vairuoti transporto priemonę. Gi ką pastebime mūsų tvarkoje, tai susidaro įspūdis, kad pas mus net ir esant menkam sveikatos sutrikimui bandoma asmenį eliminuoti iš eismo.“

Vis dėlto griežtesnių reikalavimų vairuotojams netrukus gali atsirasti. Pavyzdžiui, Vidaus reikalų ministerija, siūlo drausti prie vairo atsigerti vandens ar atsikąsti užkandžio.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų