REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilio pirkimas dažnam lietuviui sukelia daug streso – mat išnarstyti tokį pirkinį po kaulelį įprastai nėra taip paprasta. Nors pagal Lietuvoje galiojančią tvarką pardavėjai yra įpareigoti nurodyti esminius parduodamos mašinos trūkumus ir prieš pirkimą transporto priemonę dar galima patikrinti servise, tačiau net ir tokie saugikliai nebūtinai garantuoja sėkmę.

Automobilio pirkimas dažnam lietuviui sukelia daug streso – mat išnarstyti tokį pirkinį po kaulelį įprastai nėra taip paprasta. Nors pagal Lietuvoje galiojančią tvarką pardavėjai yra įpareigoti nurodyti esminius parduodamos mašinos trūkumus ir prieš pirkimą transporto priemonę dar galima patikrinti servise, tačiau net ir tokie saugikliai nebūtinai garantuoja sėkmę.

REKLAMA

Iki šiol pasitaiko nesąžiningų pardavėjų, kurie prieš sandorį „paslepia“ automobilio defektus. Lygiai taip pat gali pasitaikyti ir nesąžiningų pirkėjų, kurie dėl vienokių ar kitokių priežasčių per trumpą laiką kreipiasi į pardavėją su prašymu grąžinti sumokėtus pinigus.

Tokiuose ginčuose abi pusės kaltina viena kitą, o nesusitarus teisybės tenka ieškoti minant teismų slenksčius. Vilniaus apygardos teisme šiuo metu kaip tik yra nagrinėjama byla dėl transporto priemonės pirkimo-pardavimo sutarties nutraukimo bei nuostolių atlyginimo.

REKLAMA
REKLAMA

Šioje istorijoje moteris įsigijo automobilį, kuriame po dviejų mėnesių subyrėjo pavarų dėžė. Pardavėjui nepripažinus kaltės ir atsisakius grąžinti (arba pasidalinti nuostolius – aut. past.) pirkėjos sumokėtus pinigus ginčą tenka spręsti teisme. Maža to, pirmoje instancijoje teismas jau pasisakė ne automobilio pirkėjos, o pardavėjos naudai, tad dabar laukiama koks bus aukštesnės instancijos teismo sprendimas. Naujienų portalas tv3.lt išklausė abi šios klampios istorijos puses.

REKLAMA

Įrodymų labirintuose

Automobilio pirkėją atstovaujantis advokatas Remigijus Katinas pasakojo, kad jo klientė daug problemų sukėlusį automobilį nupirko ką tik studijuoti pradėjusiai dukrai:

„Ginčo esmė yra tokia, kad moteriškė už paskutinius pinigėlius (1600 eurų – aut. past.) nupirko į universitetą įstojusiai dukrai automobilį. Mergina buvo tik išsilaikiusi teises, nedaug ką suprantanti apie automobilius.

Du mėnesius ji važinėjo į paskaitas, kol automobilis tiesiog sustojo. Paaiškėjo, kad problemų kilo su pavarų dėže. Pirkėja kreipėsi į pardavėją ir siūlė spręsti šią problemą taikiai, bet atsakovai griežtai atsakė, kad nieko nežino.“

REKLAMA
REKLAMA

Advokatas pasakojo, kad jo prašymu iš pradžių buvo padaryta paviršinė sugedusios pavarų dėžės apžiūra:

„Specialistai pateikė išvadą, kad pavarų dėžė buvo tvarkyta, jog joje buvo įdėtos netinkamos detalės. Teismo posėdyje išdėstėme visas aplinkybes, bet teisėjai nusprendė, jog būtina išsami ekspertizė, kuri mano klientei atsiėjo apie 800 eurų.

Tada dar kartą ekspertai patvirtino, kad pavarų dėžė buvo ardyta ir į ją sudėtos nekokybiškos detalės. Buvo aišku, jog tokie darbai buvo atlikti ne rimtame servise, o kažkokiame „garaže“.

Ekspertai pabrėžė, kad gedimas įvyko būtent dėl nekokybiškų pavarų dėžės remonto darbų. Bet atsakovai iškėlė klausimą, kada galėjo būti atlikti tokie darbai ir ekspertai negalėjo įvardyti tikslaus laiko.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Liko neaišku, ar tas remontas padarytas prieš ar po pardavimo. Tada atsakovai užėmė tokią poziciją, kad pati pirkėja atliko automobilio remontą ir dėl to kilo problemų su mašina. Pirmoji instancija nusprendė, kad tiesa yra pardavėjų pusėje.“

Anot R. Katino, priimtas sprendimas prasilenkė su logika: „Pagalvokite, pirkėja nusipirko gerą automobilį, tada į pavarų dėžę sudėjo blogas detales ir kiek pavažinėjusi kreipėsi į pardavėją. Kur logika taip elgtis?

Įtarimų kelia ir tai, kad šiam automobiliui techninė apžiūra atlikta tik iš antro karto. Maža to, iškart po to jis buvo ir parduotas. Logiška, kad jei kruopščiai praeini techninę apžiūrą, tai tu tuo automobiliu dar bent kurį laiką ir naudojiesi. Iš netiesioginių įrodymų yra akivaizdu, kad pardavėjas sukčiavo, bet byla buvo išnagrinėta paviršutiniškai.“

REKLAMA

Advokatą glumina tai, kad pralaimėjus bylą pirmoje instancijoje, ieškovė (automobilio pirkėjai – aut. past.) įpareigota padengti ir atsakovų patirtas teismo išlaidas.

„Jau dabar ieškovės patirtos išlaidos viršija paties automobilio vertę. Kokia prasmė kovoti teisme jei priimami tokie paviršutiniai sprendimai. Jie nesuteikia nukentėjusiais besijaučiantiems žmonėms vilties kreiptis į teismą ir ieškoti teisybės“, – situaciją apibendrino R. Katinas.

Atsakovų pozicija

Atsakovams atstovaujanti advokatų profesinės bendrijos „VIALEX Baltic“ partnerė, advokatė Donata Lapėnienė patikslino, kad byloje kilo ginčas dėl naudotos transporto priemonės „Toyota Yaris“, kuri pagaminta 2004 metais, ir įsigyta už 2000 eurų nesiekiančią sumą:

REKLAMA

„Pirkėja (ieškovė byloje – aut. past.) teigė, jog įsigytas automobilis yra su defektais, kurie atsirado dar iki automobilio pardavimo, neva dėl netinkamo greičių dėžės remonto.

Mano atstovaujamos pardavėjos (atsakovės) argumentai buvo susiję su tuo, kad transporto priemonė buvo tinkama naudoti, važiavo, buvo naudojama beveik du mėnesius iki tariamo defekto atsiradimo, ja buvo nuvažiuota po įsigijimo daugiau nei 2000 kilometrų.

Be to, reikšminga aplinkybe byloje laikytina ir tai, kad mėnesio laikotarpyje iki transporto priemonės pardavimo buvo atlikta šios transporto priemonės techninė apžiūra bei buvo nustatyta, jog transporto priemonė yra tinkama eksploatuoti.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paklausta, kokios aplinkybės yra esminės tokiose byloje, advokatė D. Lapėnienė pasidalijo turima praktika: „Tokio pobūdžio bylose reikšmingomis laikytinos tokios aplinkybės, kaip nuvažiuotų su automobiliu po jo įsigijimo kilometrų skaičius, automobilio gedimo pobūdis ir galimybė maskuoti tokius pažeidimus.

Labai svarbu pateikti teismui visus reikšmingus dokumentus, kurie įrodytų defekto atsiradimo momentą. Būtent pirkėjui kyla pareiga įrodyti transporto priemonės netinkamos kokybės faktą ir tai, kad pirkėjas negalėjo žinoti ir patikrinti šio gedimo įsigijimo metu. Tokiose bylose dažniausiai yra atliekama transporto priemonių ekspertizė.“

REKLAMA

Advokatė patvirtino, kad pirmosios instancijos teismas atmetė pirkėjos ieškinį ir laikė neįrodyta tą aplinkybę, kada atsirado automobilio defektas – ar iki automobilio pardavimo, ar jau po automobilio pardavimo jį eksploatuojant:

„Nustatyti automobilio defekto atsiradimo laiko ir tiksliai atsakyti į šį klausimą negalėjo ir byloje pasitelkti ekspertai. Pagal galiojantį teisinį reglamentavimą, tokias aplinkybes įrodyti yra pirkėjo pareiga.

Kadangi pirkėja pateikė apeliacinį skundą byloje, daugiau komentarų galėčiau pateikti po apeliacinės instancijos teismo sprendimo paskelbimo, kuris skelbiamas gegužės pabaigoje.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų