REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
6
Pilotas apie įdomiausius skrydžius (nuotr. asm. archyvo)

Buvęs fotografas iš Rytų Devono, Didžiosios Britanijos, Stuartas Mortonas pakeitė karjeros kryptį ir pasirinko gyvenimą virš debesų, rašoma midweekherald.co.uk.

6

Buvęs fotografas iš Rytų Devono, Didžiosios Britanijos, Stuartas Mortonas pakeitė karjeros kryptį ir pasirinko gyvenimą virš debesų, rašoma midweekherald.co.uk.

REKLAMA

Stuartas Mortonas mokėsi fotografijos ir dirbo fotografu „Sidmouth“ ir „Midweek Herald“ laikraščiuose, bet beveik po 20 metų jis nusprendė pakeisti karjeros kryptį.

Šiuo metu jis gyvena svetur – „Resident“ jo paprašė papasakoti apie savo patirtį skraidant aplink pasaulį.

Kas tave įkvėpė tapti lėktuvo pilotu?

Fotografu dirbau beveik 20 metų – pradėjau dirbti iškart baigęs mokslus, atlikau praktiką su labai talentingu fotografu Paulu Tayloru. Jis mane daug ko išmokė, daug man padėjo ir suformavo mano kaip fotografo karjerą.

Galiausiai pradėjau dirbti didžiausiems šalies dienraščiams, keliavau į Kabulą, Afganistaną ir supratau, kad iš tiesų niekada nebuvau išbandęs savo sugebėjimų moksluose, todėl nusprendžiau imtis kokios nors su darbu nesusijusios veiklos, kad patikrinčiau savo intelektualinius sugebėjimus – taip galų gale gavau privataus lėktuvų piloto licenciją.

REKLAMA
REKLAMA

Kiek laiko dirbi pilotu?

Neseniai gavau priminimą, kad komercinių skrydžių egzaminą išlaikiau prieš septynerius metus, Fort Pirse, Floridoje – tai diena, kurios niekada nepamiršiu.

REKLAMA

Tai buvo daugiau nei dvejų metų darbo viršūnė.

Iš esmės dirbdavau pilną darbo dieną ir tuomet vakarais išsinuomodavau lėktuvą ir 2-3 valandas skraidydavau aplink

Floridą nuo 22 iki 2 valandos nakties, tuomet paguldydavau lėktuvą miegoti. Keletą valandų pamiegodavau ir kartodavau viską iš naujo.

Kad turėčiau pinigų treniruotėms, pardaviau savo namą ir pinigų kaip tik užteko vieną kartą laikyti egzaminą – tiesiog negalėjau sau leisti jo neišlaikyti.

Laimei, išlaikiau, o visa kita – istorija.

Ko reikia, norint tapti komercinių skrydžių pilotu?

Visų pirma reikia gauti privataus piloto licenciją, tuomet sukaupti 200 valandų skrydžių patirties ir taip pat išlaikyti 14 Oro linijų transporto piloto licencijos egzaminų, kurie savo standartais ir sudėtingumu prilygsta magistro studijoms.

REKLAMA
REKLAMA

Galutinis skrydžio egzaminas kainuoja daugiau nei 1000 svarų sterlingų ir trunka beveik tris valandas. Sąlygos, stresas, nervai prilygsta vairavimo egzaminui.

Ką tu skraidini?

Tiesą sakant, negaliu atskleisti, ką skraidinu, nes tai labai diskretiškas pasaulis, bet galiu pasakyti, kad esu skraidinęs karališkųjų šeimų narius, prezidentus, premjerus, svarbius verslininkus, Holivudo žvaigždes ir svarbiausius VIP asmenis.

Valdau „Global Express XRS“ lėktuvą – juo galiu apskristi aplink pasaulį nusileisdamas prisipilti degalų vos vieną kartą. Šis lėktuvas skrenda aukščiau ir greičiau už kitus komercinius skrydžius ir kainuoja maždaug 65 milijonus dolerių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Papasakok mums tris savo mėgstamiausius prisiminimus iš komercinio pilotavimo.

1) Kai į bandomąjį skrydį aplink Londoną JAV reaktyviniu lėktuvu, kainuojančiu 65 milijonus dolerių, galėjau pasiimti savo žmoną.

2) Kai dirbdamas skraidymo instruktoriumi galėjau skraidymo pamokyti savo tėtį.

3) Kai pirmą kartą pakilau reaktyviniu lėktuvu. Tai buvo kvapą gniaužiantis jausmas – visa ta galia tavo rankose, nuo nulio iki 100 mazgų, „Formulės 1“ bolido greičiu, tai sukelia priklausomybę, o dar buvimas virš debesų... Tai tikrai nuostabi darbovietė. Kai pirmą kartą taip skridau, šalia manęs sėdėjęs žmogus turėjo man priminti kvėpuoti.

Kiek skraidai per metus?

Būna visaip, bet paprastai skraidau apie 300 valandų per metus.

Kaip organizuojamas tavo darbas? Turbūt skrisdamas matai nuostabių vaizdų – ar galėtum apie juos papasakoti?

REKLAMA

Mano lėktuvo savininkas dirba kino industrijoje, todėl dažnai jį skraidiname į filmavimo aikšteles, kino apdovanojimų ceremonijas, verslo susitikimus ir t.t. Man labai patinka, kad nėra konkretaus tvarkaraščio – kiekviena diena ir kiekvienas skrydis – skirtingi. Per pastarąsias penkias dienas atlikau penkis skrydžius, bet prieš tai keturias savaites išvis neskridau.

Mums pranešama prieš maždaug tris dienas ir tada turime susiplanuoti viską, ko reikia VIP skrydžiui.

Skrisdamas viską matai iš kitokios perspektyvos. Audra su žaibais naktį iš viršaus atrodo tiesiog neįtikėtinai, o vienas iš nuostabiausių mano matytų dalykų buvo smėlio audra Sacharos dykumoje iš 45 000 pėdų aukščio – tai buvo kažkas nerealaus, nes viskas juda taip greitai.

REKLAMA

Vienas iš mano mėgstamiausių dalykų – nuolat būti vis kitose vietose. Neperdedu, tą pačią dieną esu pusryčiavęs Afrikoje, tuomet pietavęs Azijoje ir vakarieniavęs Europoje.

Neigiama pusė – laiko juostų skirtumai gali būti siaubingi. Dėl to labai pavargstama, todėl reikia rūpinti savimi – gerai valgyti, gerti pakankamai vandens, sportuoti ir t.t. Be to, man labai pasisekė, kad mano žmona yra labai kantri ir mane palaiko – tai man labai padeda!

Kokiame aukštyje skraidai?

Skraidome aukščiau, nei bet kurios komercinės oro linijos – galime aiškiai matyti Žemės išlinkimą... Pasiekiame ir 51 000 pėdų, bet paprastai skraidome 47 000 pėdų aukštyje 0.85 Machų greičiu – tai maždaug 1000 km/h. Kadangi skrendame taip aukštai, galime keliauti tiesiomis linijomis ir nesutinkame daug kitų oro transporto priemonių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ar norėtum dar ką nors pridurti?

Skraidymas – tai vienas nuostabiausių dalykų pasaulyje, būti virš debesų, oro sąlygos ir gyvenimo šurmulys lieka kažkur apačioje – sunku tai nupasakoti, bet tai sukelia priklausomybę. Įsivaizduoju, kad vienintelis skraidymą pranokstantis dalykas – nuskristi į kosmosą...

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų