REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
14
Darbo sąlygos Bendrajame pagalbos centre Audriaus Bareišio nuotr.

Netikslingi ir piktavališki skambučiai užima didžiąją dalį Bendrojo pagalbos centro (BPC) pareigūnų darbo laiko. Tam tikrais atvejais netikslingus skambučius galima pateisinti žmonių nežinojimu.

14

Netikslingi ir piktavališki skambučiai užima didžiąją dalį Bendrojo pagalbos centro (BPC) pareigūnų darbo laiko. Tam tikrais atvejais netikslingus skambučius galima pateisinti žmonių nežinojimu.

REKLAMA

Bet kalbai pakrypus apie piktavalius asmenis, tokia situacija nusidažo gerokai niūresnėmis spalvomis. Mat tuo metu, kai operatorius bando padėti piktvališkai skambinančiam asmeniui, kažkam iš tikro gali prireikti skubios pagalbos.

Skyrė baudą

BPC atstovai socialiniame tinkle „Facebook“ pirmadienį pranešė, kad sulaukė žinių apie Alytaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato (AVPK) neviešame posėdyje išnagrinėtą administracinio nusižengimo bylą.

Pareigūnai nustatė, kad 1961 metais gimęs S. P. praėjusių metų gruodį net 60 kartų piktavališkai skambino skubios pagalbos numeriu 112, pranešdamas, kad nori nusižudyti, nors pagalba jam buvo nereikalinga. Už šį administracinį nusižengimą (pakartotinį – aut. past.) jam buvo skirta 140 eurų bauda.

REKLAMA
REKLAMA

Alytaus AVPK Komunikacijos grupės vyriausioji specialistė Kristina Janulevičienė teigė, kad su melagingais pranešimais policijos pareigūnams tenka susidurti pakankamai dažnai.

REKLAMA

„Dažnas atvejis, kai skambina dėl nebūtų smurto atvejų. Alytuje turime vieną gyventoją, kuri yra pamėgusi skambinti į BPC dėl esą reikalingos medikų, policijos ar ugniagesių pagalbos. Moteris meluoja, kad jai gresia pavojus, jog prieš ją esą buvo smurtauta. Jei neklystu, dėl šios moters veiksmų jau pradėta 11-12 ikiteisminių tyrimų.

Tokie pranešimai itin kenkia pareigūnų darbui, nes jie turi reaguoti į tokį A kategorijos įvykį – dėl smurto artimoje aplinkoje arba fizinio skausmo sukėlimą. Bet pareigūnams atvykus – arba niekas neatidaro durų, arba apsimeta, kad niekas niekam neskambino. Nors surinkus pranešėjo numerį, telefonas pradeda skambėti“, – pasakojo K. Janulevičienė.

REKLAMA
REKLAMA

Alytaus policijos atstovė pridūrė, kad šiuolaikinės technologijos padeda greičiau nustatyti ir surasti melagingą pranešimą pateikusį asmenį: „Tikrai dabar yra daug paprasčiau nustatyti skambinusį asmenį. Pavyzdžiui, turėjome kažkur prieš metus Alytuje vieną asmenį, kuris nuolat skambindavo ir gąsdindavo, kad padėjo bombą viename ar kitame pastate. Po antro skambučio tas asmuo buvo nustatytas ir surastas.

Pribloškiantys skaičiai

Bendras BPC pareigūnų atsakytų skambučių skaičius 2018 metais buvo 2 137 253. Iš jų net 54 proc. (1 161 347) sudarė netiksliniai ir trukdantys skambučiai.

Lyginant su praėjusiais metais, tokių skambučių sumažėjo kiek daugiau nei 18 tūkst., bet ir bendras skambučių skaičius 2018 metais buvo kiek mažesnis nei 2017 metais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vertinant paskutinių keturių metų duomenis, netikslinių skambučių skaičius mažėja:

Atsakytų skambučių ir užregistruotų pagalbos prašymų santykio kitimas 2015–2018 metais:

„Manoma, kad viena iš priežasčių, kodėl sumažėjo trukdančių ir netikslinių skambučių skaičius, yra nuo 2016 metų pradėtas taikyti piktavališkų bei trukdančių dirbti skambučių automatinis užlaikymas specialiame filtre.

Klasifikavus skambutį, kaip trukdantį dirbti, pasikartojantys skambučiai iš to telefono numerio gali būti užlaikomi iki 140 sekundžių ir tik vėliau perkeliami į bendrą skambinančiųjų eilę.

2018 metais tokiu būdu buvo užlaikytas 237 891 skambutis. Dalis piktavalių skambintojų, nesulaukdami atsiliepiančių operatorių, padeda ragelį“, – pasakojo BPC atstovė viešiesiems ryšiams Vilma Juozevičiūtė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų