REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
6
Tomas Stojanas (V. Pilkausko nuotr.) (nuotr. Organizatorių)

„Anksčiau mane žavėdavo naujų automobilių kvapas, bet dabar žavesys – visai kitur. Kiekvienas automobilis turi savo šeimininką. Abu jie – turi savo unikalią istoriją. Kuo automobilis išskirtinesnis, tuo spalvingesnė ir ta istorija. Lietuva yra labai maža, bet jos garažuose ir angaruose slepiasi istorijos, kurios kartais žinomos visame pasaulyje, bet ne čia“, – taip pokalbį pradeda automobilių ekspertas ir entuziastas Karolis Birgilas.

6

„Anksčiau mane žavėdavo naujų automobilių kvapas, bet dabar žavesys – visai kitur. Kiekvienas automobilis turi savo šeimininką. Abu jie – turi savo unikalią istoriją. Kuo automobilis išskirtinesnis, tuo spalvingesnė ir ta istorija. Lietuva yra labai maža, bet jos garažuose ir angaruose slepiasi istorijos, kurios kartais žinomos visame pasaulyje, bet ne čia“, – taip pokalbį pradeda automobilių ekspertas ir entuziastas Karolis Birgilas.

REKLAMA

Jis kartu su kitu automobilizmo žinovu Tomu Stojanu kiekvieną antradienio vakarą dalinasi automobilių pasaulio naujienomis ir įdomybėmis su radijo stoties „Power Hit Radio“ laidos „Autosnobai“ klausytojais.

Yra posakis „Paversk savo hobį darbu ir nejausi, kad dirbi“ – jis labai tinka kalbant apie šiuos du vyrus. Abu jie automobilizmu susidomėjo dar vaikystėje. Ilgainiui šis pomėgis tapo ir darbu, ir gyvenimu būdu, būtent dėl jo abu vyrai ir susipažino, pradėjo darbuotis ties bendru projektu, o pernai abu priėmė naują iššūkį – tapo radijo laidų vedėjais.

REKLAMA
REKLAMA

Aistra dalintis savo žiniomis apie automobilių pasaulį yra tokia stipri, kad dėl darbo radijuje Tomas kas savaitę važinėja iš Klaipėdos į Vilnių ir atgal, bet tame jis mato vien privalumus: „Po trijų mėnesių kelionių, aš vis dar matau daugiau teigiamų dalykų, negu neigiamų. Reguliarūs vizitai į Vilnių – puiki proga susitikti su savo draugais ir giminėmis šiame krašte, susitvarkyti kai kuriuos verslo reikalus. Kartais tenka važiuoti su pakeleivingomis mašinomis. Keliaujant šiuo būdu nuolatos susipažįstu su daugybe šaunių ir įdomių bendrakeleivių“, –sakė T. Stojanas.

REKLAMA

Kaip prisipažino laidos vedėjai, automobilių tema yra tokia plati, įvairi, tiek yra skirtingų nuomonių, kad kartais tikru iššūkiu tampa, kaip tą informaciją atrinkti, kaip ją pateikti, kad sudomintų ir automobilizmo profesionalus, ir paprastus klausytojus, išlaviruoti tarp skirtingų požiūrių.

„Laidos iššūkiai iš čia ir atsiranda, kad automobiliai gali vienyti ir labai stipriai skaldyti. Kiekviena mūsų savaitės tema būna labai poliarizuota: benzinas ar dyzelinas, elektromobiliai ar paprasti automobiliai, naujos neaiškaus gamintojo ar naudotos premium padangos. Mes kaip vedėjai irgi turim savo nepajudinamą požiūrį šiais klausimais ir sunku nepertraukti klausytojo, kai jo požiūris kitoks. Mes net su Tomu labai dažnai nesutariam. Juk jis vairuoja dyzeli su mechanine pavarų dėže, o aš benziną su automatu! Čia ir iššūkis ir smagumas, kad mūsų temos kelia aistras abejose radijo garsiakalbių pusėse“, – kalbėjo K. Birgilas.

REKLAMA
REKLAMA

„Nuo pat „Autosnobų“ pradžios sau pagrindinę užduotį išsikėliau pateikti automobilizmą įdomiai – patikėkite, pokalbiai apie automobilius paprastam žmogui yra labai nuobodūs, iš kitos pusės, automobilių mėgėjai „benzingalviai“, gali būti negailestingi ir žiaurūs, jei kalbant apie techninius duomenis po kablelio pasakysi ne tokį skaičių. Mūsų užduotis yra išlaviruoti tarp šių dviejų, labai skirtingų pasaulių“, – pasakojo Tomas.

Laidos vedėjus itin džiugina aktyvūs, įsitraukiantys laidos klausytojai. Pasak Karolio, jiems turbūt neskambino tik vaikai ir marsiečiai, o su tais, kurie skambina išsivysto įdomus ir smagus pokalbis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Karoliui pritaria ir kolega Tomas: „Pamenu kai pirmą kartą per „Autosnobus“ pasigirdo frazė „Laukiame jūsų skambučių“, pagalvojau, kad štai dabar būsime klausytojų nulinčiuoti, sukapoti į gabalus ir užkasti patvory, bet ne – mes kiekvieną laidą turime labai nuotaikingus ir smagius pokalbius įvairiais klausimais. Daugybė skirtingų nuomonių, požiūrių, kurie susijungia į puikią visumą“, – įspūdžiais dalinosi T. Stojanas.

Paklausti, ar nepritrūksta temų ir idėjų kassavaitinėms laidoms, abu vyrai sutaria, kad temų yra tiek daug, kad visas jas aptarti reikėtų ne vieno mėnesio nenutrūkstamos laidos.

„Į kiekvieną automobilį galime žiūrėti kaip į skulptūrą, tobulai išnaudota žmogaus kasdieniam komfortui. Pirmieji automobiliai istorijoje buvo kuriami dėl funkcijos, tačiau vos po kelių dešimtmečių gamintojai suprato, jog klientai nori daugiau – formų, linijų, emocijos, istorijos. Iki šių dienų, automobilių dizaineriai projektą pradeda nuo pieštuko, tada modelių iš molio, galop realistiško rezultato. Ir kas savaitė mums į pasaulį pristato po naują tokį kūrinį, su naujomis idėjomis, skirtingomis filosofijomis ir tikslais. Tai tobula meno, mokslo ir inžinierių harmonija“, – sakė Tomas.

REKLAMA

„Manau, kad gyvename ant labai didelių pokyčių slenksčio ir maži technologiniai perversmai automobilių rinkoje vyksta kasdien. Todėl lieka tik atsirinkti, kokias naujienas klausytojams papasakoti paprasta kalba“, – pridūrė Karolis.

Abu laidos „Autosnobai“ vedėjai paneigė dar gajų mitą, kad automobilizmas – tik vyrų domėjimosi sritis. „Nustebtumėte sužinoję ir kiek Lietuvoje yra moterų, kurios domisi ir išmano automobilių reikalus, manau, tai labai normalu. Automobilizmas – toli gražu ne vien tik varžtai ir metalas: tai gali būti estetika, aistra ir intrigos, priklausomai po kokius informacijos klodus pačiam mieliau naršyti“, – sako Tomas.

REKLAMA

Jam pritarė ir Karolis: „Labai nemėgstu to mito, kad automobiliai – vyrų tema. Lietuvoje vos keli portalai turi automobilių rubrikas, tačiau net dviejų iš jų redaktorės yra merginos. Europos automobilių žurnalistai visuomet primena šį faktą, kad Lietuvoje labai daug automobilių žurnalisčių.“

„Automobiliai ir mūsų požiūris į juos labai daug pasako apie visuomenę, jos vertybes ir technologinę pažangą. Pavažinėkit vieną dieną Kaune, o kitą Klaipėdoje ir suprasite, apie ką aš. Futuristas Sydas Meadas viename savo interviu labai gerai pasakė: „bet kuriuo istorijos periodu žmogaus pažangą nusako trys dalykai: kur mes gyvenam, kur mes keliaujam ir kaip keliaujam“. Taigi automobiliai ir transportas yra tarsi mediumas, kuris leidžia pažvelgti kuo skiriasi vienos šalys nuo kitų, kai kalbame apie ekologiško transporto paplitimą. Arba kuo skiriasi Nerijus ir Živilė, nes pirmasis visą gyvenimą vairuoja „Audi“, o antroji neįsivaizduoja savęs be BMW“, – savo požiūrį dėstė Karolis.

Apie automobilius – įdomiai, smagiai ir suprantamai – kiekvieną antradienį laidoje „Autosnobai“ per „Power Hit Radio“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų