REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
9
Vairuotojų problemos žiemą (nuotr. 123rf.com)

Nors žiema Lietuvoje jau pasirodė, bet toli gražu ji dar neparodė savo tikrojo veido. Tad vairuotojai dar turi laiko pasiruošti žiemiškiems siurprizams, kurie užklups temperatūrai kritus žemiau 10-20 laipsnių ribos. Ekspertai atsako, ko reikia, kad per šalčius nereikėtų vargti užvedant automobilį.

9

Nors žiema Lietuvoje jau pasirodė, bet toli gražu ji dar neparodė savo tikrojo veido. Tad vairuotojai dar turi laiko pasiruošti žiemiškiems siurprizams, kurie užklups temperatūrai kritus žemiau 10-20 laipsnių ribos. Ekspertai atsako, ko reikia, kad per šalčius nereikėtų vargti užvedant automobilį.

REKLAMA

Įprasta, kad automobiliu susirūpiname, kai jis pradeda rodyti kaprizus arba apskritai sugenda. Tuomet apsilankymas servise kainuoja gerokai brangiau nei tas būtų atsiėję laiku patikrinus svarbiausius automobilio elementus.

Naujienų portalas tv3.lt kartu su ekspertais nutarė pateikti atsakymus į žiemą vairuotojus dažnai kankinančius klausimus. Į pateiktus klausimus atsakymus pateikė bendrovės „Autoerdvė“ serviso vadovas Šarūnas Antulis (ŠA) ir bendrovės „Autofortas“ gamybos vadovas Aurimas Kučinovas (AK).

Kokie yra pirmieji požymiai, kurie išduoda, kad automobilyje naudojamas akumuliatorius tinkamai nebeatlieka savo funkcijų?

REKLAMA
REKLAMA

ŠA: Pagrindinis akumuliatoriaus vairuotojams duodamas ženklas, kai pasukus užvedimo raktelį pradeda sunkiai suktis starteris. Tai yra pirmas signalas, kai jau vertėtų susirūpinti, nes kitą dieną automobilis gali ir nebeužsivesti. Tad prieš didžiuosius šalčius rekomenduojame vairuotojams pasitikrinti akumuliatoriaus būklę. Tam naudojamas specialus prietaisas. Tada matai, kiek akumuliatorius yra geras arba ir kiek – blogas.

REKLAMA

AK: Laukti ypatingų ženklų kartais tiesiog nereikia. Atsisėdi iš ryto, pabandai vieną, du kartus užvesti automobilį ir akumuliatorius nusėda. Jei patyręs vairuotojas, jis gali pastebėti, jog užvedant automobilį sunkiau sukasi starteris. Bet tikrai dažnai nutinka taip, kad akumuliatoriaus kaprizai pasireiškia iškart. Tad prieš žiemą geriausia pasitikrinti jo būklę su elektroniniais prietaisais, kurie parodo akumuliatoriaus „gyvybę“.

Ar patariate akumuliatorių pabandyti įkrauti namų sąlygomis?

ŠA: Nepamirškite, kad įkraunant akumuliatorių garuoja jame esančios rūgštys. Namuose nereikėtų to daryti. Tai tikrai nėra sprendimas. Maža to, gal problema ne akumuliatoriuje, o starteryje, elektros įrangoje. Tad įkraudamas akumuliatorių namuose, problemos neišspręsi. Beje, šiuolaikiniuose automobiliuose jau naudojami kitokio tipo akumuliatoriai, kurių apskritai negalima bandyti įkrauti namų sąlygomis. Tokiems akumuliatoriams naudojami įkrovėjai yra netinkami.

REKLAMA
REKLAMA

AK: Garaže gal ir galima bandyti pasikrauti akumuliatorių, bet namuose to daryti tikrai nerekomenduojama. Nepamirškite, kad gali įvykti sprogimas. Yra skleidžiami nuodingi garai, kuriais geriau jau nekvėpuoti.

Ar automobilio sistemos veiks geriau, jei šaltuoju metų laiku stengsimės visada sklidinai pripildyti kuro baką?

ŠA: Tikrai nereikia visada laikyti sklidinai pripildyto kuro bako. Nebent dyzeliniams automobiliams tas turi šiokią tokią įtaką, bet tikrai neesminę. Per didžiuosius šalčius būtina pilti žieminį dyzeliną. Jei tokio dar nėra, žiema užklupo netikėtai, tai nusipirkite specialaus kuro priedo, kuris neleis užšalti kurui. Kuro bake gali likti ir mažai kuro, svarbiausia, kad jis apskritai nesibaigtų. Tokiu atveju jau gali kilti problemų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

AK: Tiek žiemą, tiek vasarą nereikia ilgai važinėti, kai užsidega apie besibaigiantį kurą pranešanti lemputė. Rekomenduojama palikti automobilį, kuriame yra bent šiek tiek kuro. Bet šiuo metu yra įvairūs filtrai, kurie sulaiko atsiradusias nuosėdas ir tas didelių problemų automobilio sistemai nesukelia.

Kiek daug žiemą vairuotojai turėtų kreipti dėmesio į padangų slėgį?

ŠA: Slėgį padangose reikia tikrinti tiek žiemą, tiek vasarą. Tiesa, degalinėse esantys prietaisai toli gražu ne visada parodo realią situaciją. Reikiamas slėgis yra nurodomas gamintojo, jį reikėtų palaikyti.

AK: Šį klausimą išsprendžia automobilių gamintojai, kurie nurodo normas prie mažesnių ar didesnių apkrovų. Reikia laikytis taisyklių ir problemų nekils. Tinkamas slėgis užtikrins optimalų padangų veikimą.

REKLAMA

Kokie automobilio elementai žiemą būna jautriausi?

ŠA: Dyzeliniams automobiliams – kuras, akumuliatorius, pakaitinimo žvakės ir starteris. O benzininiams automobiliams – akumuliatorius ir žvakės.

AK: Žiemą visų automobilių didžiausia bėda yra akumuliatorius. Kartais pasitaiko problemų su žvakėmis, bet jos pasidarė labai retos. Lietuvoje automobilių parkas jaunėja, tad žvakių problema nebėra tokia opi.

Didžiausios klaidos valant automobilio stiklus

Taip pat norėtume priminti apie didžiausias vairuotojų daromas klaidas, kurių jokiu būdu neturėtumėte daryti valydami automobilio stiklus:

1. Negalima šildyti stiklo karštu ar verdančiu vandeniu.

2. Negrandykite ledo nuo nė kiek neatšilusio stiklo.

3. Negalima šildyti priekinio stiklo maksimaliu režimu.

4. Nevalykite prišalusio ledo valytuvais.

5. Naudokite tik žiemai skirtą langų plovimo skystį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų