REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
45
Avarija, nuotr. Broniaus Jablonsko

Labai svarbu, kad vairuotojas automobilyje jaustųsi patogiai. Tai padeda susikoncentruoti į kelią ir pagrindinę užduotį - saugų vairavimą. Bet ar prisimenate, kurioje pozicijoje ant vairo turėtumėte laikyti savo rankas?

45

Labai svarbu, kad vairuotojas automobilyje jaustųsi patogiai. Tai padeda susikoncentruoti į kelią ir pagrindinę užduotį - saugų vairavimą. Bet ar prisimenate, kurioje pozicijoje ant vairo turėtumėte laikyti savo rankas?

REKLAMA

Ar žinojote, kad ilgą laiką šios instrukcijos buvo visiškai kitokios? Gamintojai dabar ir patys stengiasi, kad pirštų nekištumėte ten, kur nereikia.

Ar galėtumėte greitai pasakyti, kuriose pozicijose ant vairo turėtų būti jūsų rankos? Tikriausiai ne vienas iš jūsų pasakys, kad, jei vairo apskritimą įsivaizduotume kaip laikrodžio ciferblatą, vairuotojo rankos turėtų būti ties 9 ir 3 valandų padalomis. Tai yra, rankos turėtų būti abejose vairo pusėse tiesiai ties viduriu, tačiau ilgą laiką JAV ir kitose šalyse jauni vairuotojai buvo mokomi rankas laikyti ties 10 ir 2 valandų padalomis. Kodėl?

Saugaus vairavimo instruktoriai manė, kad laikydami rankas šiek tiek aukščiau vairo centro vairuotojai galės greičiau atlikti staigius manevrus, jei jų prireiktų. Tai yra, taip bus galima greičiau sureaguoti į netikėtas kliūtis. Aukščiau laikomos rankos taip pat leido šiek tiek žemiau laikyti vairą. Tais laikais, kai vairai buvo labai dideli, tai buvo galimybė pagerinti matomumą. Tačiau dabar vairuotojai griežtai perspėjami rankas laikyti tik ties 9 ir 3 valandų padalomis.

REKLAMA
REKLAMA

Praktiškai visi automobiliai šių dienų gatvėse turi oro pagalves vairo centre. Įvykus eismo įvykiui jos išsiskleidžia su didele jėga ir gali lengvai sulaužyti ne vietoje laikomas rankas. Teigiama, kad jei rankas vairuotojas laikys padėtas ant pačios pagalvės (taip kai kurie mėgsta vairuoti greitkeliuose), viskas gali baigtis ir amputacija.

REKLAMA

Dar blogiau, staiga atgal pagalvės švystelėtos rankos gali sužeisti ir galvą ar net kitus keleivius, todėl rankos visada turėtų būti laikomos ten, kur joms ir vieta - ties 9 ir 3 valandų padalomis. Kartais ši pozicija yra vadinama „vakarai-rytai“, jei įsivaizduotume kompasą, o ne laikrodį.

Beje, dar daugiau vairuotojų netinkamoje padėtyje laiko nykščius. Dažnai jais apkabinamas vairo žiedas, nykščius paliekant vidinėje vairo pusėje. Tai taip pat nėra saugu: eismo įvykio metu automobilio keleiviai yra stipriai metami į priekį ir nykščiai gali būti tiesiog sulaužyti.

REKLAMA
REKLAMA

Ne vienas automobilių gamintojas dabar į tai atkreipia dėmesį ir pačiame vairo centre montuoja plačius stipinus, kad nykščiais vairo apkabinti būtų tiesiog neįmanoma. Kartu tai yra gera vieta sumontuoti keletą mygtukų.

Lenktyninių automobilių vairuotojai tai žino seniai. Jie visada rankas laikė ties 9 ir 3 valandų padalomis, vengė nykščių vairo centre ir niekada nekryžiavo rankų. Juk lenktynėse efektyvus, saugus vairavimas ir sėkmė yra labai tampriai susiję.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų