REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
31
Padangos (nuotr. BFL)

Rudenį miškuose ir pamiškėse pūpso ne tik grybai, bet ir išmestos naudotos padangos. Mokslininkai perspėja, kad šios guminės transporto priemonių detalės, gamtoje suyrančios tik per 120–140 metų ne tik teršia gamtą, bet ir kenkia žmonių sveikatai. Mat dylanti guma su laiku išskiria cheminę medžiagą benzeną. Tai kancerogenas, galintis sukelti vėžį.

31

Rudenį miškuose ir pamiškėse pūpso ne tik grybai, bet ir išmestos naudotos padangos. Mokslininkai perspėja, kad šios guminės transporto priemonių detalės, gamtoje suyrančios tik per 120–140 metų ne tik teršia gamtą, bet ir kenkia žmonių sveikatai. Mat dylanti guma su laiku išskiria cheminę medžiagą benzeną. Tai kancerogenas, galintis sukelti vėžį.

REKLAMA

„Randame nelegalių sąvartynų arba yra dar nemažai nelegaliu servisų, kurie neveda atliekų apskaitos ir neatsikrato padangomis, tai tokių vietų dar yra“, – TV3 sakė „Ekobazė“ komercijos direktorė Marina Curko-Notkuvienė.

Kiekvienais metais Lietuvos rinkoje parduodama apie 25 tūkst. tonų padangų. Dar apie 10 tūkst. jų įvažiuoja su naujai įsigytomis transporto priemonėmis. Skaičiuojama, kad dar keturi tūkstančiai tonų padangų perkamos ir parduodamos nelegaliai. Ir bent pusė visų padangų po metų dvejų tampa netinkamos naudoti.

Europos Sąjunga bendrijos nares yra įpareigojusi surinkti ir perdirbti 80 proc. rinkoje nenaudojamų padangų. Iki šio reikalavimo Lietuvai pernai kiek pritrūko – tinkamai surinkta 76 proc. padangų. Beje, už šiukšlinimą, suradus kaltininką skiriamos baudos, o jei šeimininkas nenustatomas – atliekomis turi pasirūpinti savivaldybė.

REKLAMA
REKLAMA

„Trūksta sąmoningumo tiek, gyventojams, tiek juridiniams asmenims ir padangų galima rasti dėl to, kad dalis gamintojų ir importuotojų nevykdo savo pareigų. Didelis kiekis padangų atkeliauja ne tik atskirai, bet ir kartu su transporto priemonėmis“, – teigė Gamintojų ir importuotojų asociacijos direktorė Veronika Masalienė.

REKLAMA

Aplinkos teršėjų tradiciškai padaugėja balandžio ir spalio-lapkričio mėnesiais, kuomet vairuotojai suskumba pasikeisti padangas. Štai ir šiomis savaitėmis, artėjant lapkričio 10 d. prie autoservisų driekiasi dešimčių automobilių eilės.

Tūkstančiai nenaudojamų padangų

Legaliai priduoti padangas galima trimis nemokamais būdais. Jas privalo priimti gamintojai ar importuotojai iš kurių įsigijote naujas, taip pat autoservisai, kuriuose padangas keičiate ir savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikštelės, kurių šalyje yra beveik 100.

REKLAMA
REKLAMA

Čia kasmet Lietuvos piliečiai gali palikti iki penkių naudotų padangų. Autoservisų atstovai tikina, kad gražinti senas padangas klientams jiems draudžia įstatymai, tad jos yra sandėliuojamos ir pasibaigus keitimo bumui yra priduodamos.

„Atvažiavus pasikeisti padangas, mes senąsias privalome pakeisti. Taip ir darome. Paimame ir utilizuojame. Būna išvežimai. Kompanijos, kurios tuo užsiima padangas surenka. Aišku didesnius kiekius surenka“, – sakė „Melga“ prekybos direktorius Tadas Kuliešius.

Kasmet Lietuvoje susidaro apie 20 tūkst. netinkamų naudoti padangų. Apie pusė jų yra perdirbamos, o likusios virsta kuru. Taigi didžioji dalis senų padangų atsiduria perdirbimo gamyklose. Pirmiausia atskiriamos milžiniškuose kalnuose atgulusių padangų metalinės ir guminės dalys. Guma yra smulkinama ir virsta granulėmis ir jos naudojamos kuo įvairiausiems produktams. Taip pat kai kurios įmonės degindamos padangas jas panaudoja kaip energija pavyzdžiui cemento gamybai.

Už vieną išmestą padanga gali būti skiriama 44 eurų bauda, taip pat skaičiuojama ir žala padaryta aplinkai, tad viena bauda gali siekti ir 60 eurų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų