REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
55
Jurgita Sausaitytė (Deimantė Rudžinskaitė photography)

Nepriekaištinga išvaizda, plati šypsena bei standartus atitinkantis ūgis ir svoris – tokiais stereotipais apipinta skrydžio palydovių profesija. Ilgais oro uostų koridoriais jos išdidžiai žingsniuoja kartu su lėktuvų pilotais, tačiau ar ši profesija iš tiesų yra tokia, kokią ją daugelis įsivaizduoja?

55

Nepriekaištinga išvaizda, plati šypsena bei standartus atitinkantis ūgis ir svoris – tokiais stereotipais apipinta skrydžio palydovių profesija. Ilgais oro uostų koridoriais jos išdidžiai žingsniuoja kartu su lėktuvų pilotais, tačiau ar ši profesija iš tiesų yra tokia, kokią ją daugelis įsivaizduoja?

REKLAMA

Stiuardese dirbanti Jurgita Sausaitytė į aviaciją pasuko visiškai atsitiktinai. Žurnalistikos studijas Vilniaus universistete krimtusi mergina ilgus metus dirbo spaudoje, tačiau savęs žurnalistikoje nerado.

„Niekuomet nenorėjau dirbti televizijoje. Viena mano draugė ilgus metus ten dirbo, todėl buvo gerai žinoma, ją atpažindavo gatvėje. Nenorėjau, kad žmonės ir mane atpažintų, jiems būtų matytas mano veidas. Juk negalėčiau net normaliai apsipirkti parduotuvėje!“, – juokėsi J. Sausaitytė.

Viską metusi Lietuvoje, Jurgita išvyko dirbti į lietuvių emigrantų pamėgtą kraštą – Angliją. Vis dėlto nuo žurnalistikos ji nepabėgo – mergina rašė į emigrantų portalą, tačiau vienas pokalbis su drauge pakeitė jos gyvenimą.

REKLAMA
REKLAMA

Aviacijoje atsirado netikėtai

Skrydžio palydovų atrankoje sudalyvauti draugės įkalbėta Jurgita sėkmingai įveikė vieną etapą po kito. „Manau, jog svarbiausia tai, jog buvau visiškai atsipalaidavusi, nejaučiau streso, ėjau tiesiog išbandyti savo jėgas, pamatyti, kaip visa tai atrodo iš arčiau“, – teigė J. Sausaitytė.

REKLAMA

Atrankas įveikusi Jurgita pasuko į aviaciją – tiesa, tuo metu vienai oro linijų bendrovei bankrutuojant, ji išvyko dirbti į Rygą. „Man patiko stiuardesės darbas, dėl to neišsigandau ir Rygos. Tiesa, nemokėjau tik rusų ir latvių kalbos, tad teko greitai jas išmokti“, – prisiminimais dalijosi Jurgita.

Laisvai angliškai, rusiškai ir latviškai bendravusi skrydžio palydovė pakeitė ir ne vieną darbovietę – vis dėlto vieną dieną ji nusprendė grįžti į žemę. Tiesa, darbą biure ji dirbo vos pusę metų – pasitaikius progai, vėl grįžo į aviaciją.

REKLAMA
REKLAMA

„Mano pažįstama ieškojo skrydžio palydovės su patirtimi, kuri galėtų dirbti privačiuose lėktuvuose. Kadangi tos patirties turėjau nemažai, iškart sutikau“, – šyptelėjo J. Sausaitytė.

Privačių lėktuvų keleivių norai – neįprasti

Žymūs aktoriai ir politikai, dainininkai ir pasaulinio lygio muzikos grupės, milijonieriai ir milijardieriai – su jais dirbti Jurgitai tenka kiekvieną dieną. Ir nors daugelis mano, kad turtingi žmonės išsiskiria savo norais, ji tik nusijuokia: „Kur kas sunkiau dirbti su tais žmonėmis, kurie nusiperka pigių skrydžių bendrovių bilietus.“

Jurgitos teigimu, privatūs lėktuvai tviska prabanga. „Juose nėra plastmasinių indų – lėkštės, įrankiai, taurės... Kiekvienam keleiviui iš anksto užsakome maistą pagal jo norus“, – pasakojo ji.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vis dėlto vienas atvejis Jurgitos atmintyje įstrigo ilgam – to skrydžio ji nepamirš visą savo gyvenimą. „Turėjau skrydį su lėktuvo savininku, milijonieriumi iš Honkongo. Žinojau, kad skrydis iš Lisabonos bus 12 valandą, tad dar paryčiais išskridau iš Vilniaus. Atvykusi ten sužinojau, jog skrydį savininkas nusprendė atidėti. Visai įgulai išeinant iš oro uosto paaiškėjo, kad vis dėlto skrisime po valandos... Viena valanda, dvi, trys... Išskridome tik po penkių valandų.

Visą kelią milijonierius žiūrėjo savo mėgstamą serialą, kurio serija trunka 45 minutes. Prieš pat nusileidimą jis pradėjo žiūrėti naują seriją, tad visa įgula, nusileidusi ant žemės, turėjo sulaukti, kol jis ją baigs žiūrėti. Pasibaigus serialui paaiškėjo, jog jis nori miegoti savo lėktuve, todėl mes turėjome jo laukti... Po to karto pasakiau, kad daugiau su juo nebeskrisiu...“, – prisiminimais dalijosi J. Sausaitytė.

REKLAMA

Manė, kad žus 

Meilę orui ir skrydžiams jaučianti stiuardesė tvirtina, jog savo skrydžių ji niekuomet neskaičiavo, o to dabar padaryti jau būtų neįmanoma. „Dirbu penkiolika dienų, tuomet penkiolika dienų poilsiauju ant žemės. Būna, kad darbo dienas suskraidau ir keturiolika kartų, kai kiti kolegos dėl, pavyzdžiui, orlaivio gedimų, skrenda vos kelis kartus per dvi savaites“, – pasakojo Jurgita.

Tiesa, J. Sausaitytė neslepia, jog mintis mesti skrydžio palydovės darbą buvo kilusi – tam įtakos turėjo sudėtingos oro sąlygos skrydžio metu.

„Patys pavojingiausi etapai orlaiviui – kylimas ir leidimasis. Būtent kylimo metu vienąkart patekome į oro sūkurį, visas lėktuvas tiesiog purtėsi ore... Kai supranti lėktuvo veikimo principą ir matai, jog viskas vyksta ne pagal planą, pasidaro baisu. Tąkart maniau, kad tikrai mirsiu... Meldžiausi ir kalbėjau su dievais“, – prisiminimais dalijosi ji.

Visą pasaulį išnaršiusi Jurgita juokiasi, jog niekuomet nėra buvusi Amsterdame ar Romoje. Ir nors ji keliavo tiek JAV, tiek Australijoje ar Azijoje, ji tvirtina, kad didžiausią įspūdį paliko Kroatija. „Aš nemaniau, kad ten taip gražu. Tiesiog stovėjau išsižiojusi ir negalėjau patikėti savo akimis, viskas tarsi iš paveiksliuko...“, – šyptelėjo J. Sausaitytė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų