REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
31
Policija nuotr. Broniaus Jablonsko

Visi vairuotojai puikiai žino, kad vos tik pamačius pagalbos tarnybų švyturėlius ar išgirsta šių transporto priemonių skleidžiamus garso signalus yra privalu atlaisvinti važiuojamąją kelio dalį.

31

Visi vairuotojai puikiai žino, kad vos tik pamačius pagalbos tarnybų švyturėlius ar išgirsta šių transporto priemonių skleidžiamus garso signalus yra privalu atlaisvinti važiuojamąją kelio dalį.

REKLAMA

Tiesa, kartais tas noras kuo greičiau imtis manevrų gali pakišti koją. Ne tik pačiam vairuotojams ar kitiems eismo dalyviams, bet ir į pagalbą skubantiems policijos pareigūnams.

Skaudžių eismo įvykių nutinka ir tiesiog nepastebėjus skubančių pareigūnų, ugniagesių ar greitosios medicinos pagalbos darbuotojų. Naujienų portalas tv3.lt pasidomėjo, kas gresia tiems vairuotojams, kurie nepraleido skubančių pareigūnų ir dėl to kilo eismo įvykis. Pabandėme rasti atsakymą, ar tikrai visada kaltas tik vairuotojas, kuris nepastebėjo ir nepraleido specialiųjų transporto priemonių automobilių?

Pavyzdžių netrūksta

Bet prieš tai norėtume priminti keletą atvejų, kuomet nutiko būtent tokio pobūdžio incidentai. Vienas jų – vos prieš mėnesį įvyko Rokiškio rajone. Į iškvietimą su įjungtais specialiais šviesos ir garso signalais skubėjęs policininkų ekipažas susidūrė su priekyje ta pačia kryptimi važiuojančiu lengvuoju automobiliu. Pareigūnams rimtesnių sužalojimų išvengti pavyko, tuo tarpi kitos transporto priemonės vairuotojas dėl smegenų sukrėtimo atsidūrė ligoninėje.

REKLAMA
REKLAMA

Šių metų vasario viduryje dar vienas nemalonus incidentas nutiko sostinėje, Kalvarijų ir Konstitucijos pr. sankirtoje. Susidūrimo nepadėjo išvengti nei švyturėliai, nei garso signalai. Pasisekė, kad niekas rimčiau per šį incidentą nenukentėjo. Vairuotojams liko tik užpildyti eismo įvykio deklaraciją. Tokių įvykių Lietuvos policija atskirai neregistruoja.

REKLAMA

Tiesa, pastebima, kad kasmet vairuotojai tampa vis sąmoningesni ir incidentų registruojama ženkliai mažiau.

Štai, pavyzdžiui, 2017 m. policijos transporto priemonės dalyvavo 55 eismo įvykiuose, kuriuose 1 žmogus žuvo ir 11 buvo sužeista, tarp sužeistų 1 nepilnametis.

Situaciją nagrinėja individualiai

Lietuvos policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjo Ramūno Matonio komentaras:

Specialiųjų transporto priemonių vairuotojai, turintys leidimus naudoti mėlynus ir raudonus švyturėlius ir specialiuosius garso signalus, gali naudotis įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais ir specialiaisiais garso signalais tik tuo atveju, kai tai būtina gelbėjant žmogaus gyvybę, sveikatą ar turtą, užtikrinant viešąją tvarką ir eismo saugumą, sulaikant įtariamus padariusius teisės pažeidimą asmenis, eskortuojant ir lydint Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos įstatymo 2 straipsnio 2 dalyje nurodytus saugomus asmenis.

REKLAMA
REKLAMA

Specialiųjų transporto priemonių vairuotojai, važiuodami kelyje su įjungtais mėlynais ir raudonais (arba tik mėlynais) švyturėliais (kurie turi būti matomi 360 laipsnių kampu) ir specialiaisiais garso signalais, gali nepaisyti Kelių eismo taisyklių reikalavimų ir pasinaudoti pirmenybe tik tuo atveju, jeigu nepakenks eismo saugumui, ir tik tada, kai įsitikina, kad jiems duodamas kelias.

Šia teise taip pat naudojasi transporto priemonių, kurias lydi specialiosios transporto priemonės, vairuotojai. Siekiant perspėti eismo dalyvius apie pavojų eismo saugumui, gali būti įjungiami stovinčių specialiųjų transporto priemonių mėlyni ir raudoni (arba tik mėlyni) švyturėliai be specialiųjų garso signalų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pro stovinčią specialiąją transporto priemonę su įjungtu mėlynu ir raudonu arba tik mėlynu švyturėliu vairuotojas privalo važiuoti tokiu greičiu, kad prireikus galėtų tuoj pat sustoti nesukeldamas pavojaus kitiems eismo dalyviams.

Kiekvienas atvejis yra nagrinėjamas labai individualiai, nes tyrėjams reikia įsitikinti, ar pareigūnai įsitikino, kad jiems duodamas kelias, ir ar vairuotojas turėjo galimybę išvengti susidūrimo, t. y. sustoti dešiniau ar pasitraukti iš kelio.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų