REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Į tv3.lt kreipėsi vyras, norėdamas paviešinti savo istoriją bei informuoti Vilniaus gyventojus apie tai, jog galimai šilumą tiekianti UAB “Balterma ir ko“ juos apgaudinėja. Vyras išsiaiškino, kad  jo namuose buvęs karšto vandens skaitiklis galimai rodydavo kur kas didesnį išnaudoto vandens kiekį, nebuvo jo buvo išleidžiama. Tai esą įrodo ir atlikti tyrimai, tačiau įmonės atstovai tyrimo rezultatus neigia ir pateikia savo versiją. 

Į tv3.lt kreipėsi vyras, norėdamas paviešinti savo istoriją bei informuoti Vilniaus gyventojus apie tai, jog galimai šilumą tiekianti UAB “Balterma ir ko“ juos apgaudinėja. Vyras išsiaiškino, kad  jo namuose buvęs karšto vandens skaitiklis galimai rodydavo kur kas didesnį išnaudoto vandens kiekį, nebuvo jo buvo išleidžiama. Tai esą įrodo ir atlikti tyrimai, tačiau įmonės atstovai tyrimo rezultatus neigia ir pateikia savo versiją. 

REKLAMA

Vilnietis pasakoja, jog istorija prasidėjo dar sausio mėnesį ir tęsiasi iki šiol. Neva jis metų pradžioje pastebėjo, kad galimai karšto vandens skaitiklis veikia blogai. Atvykę meistrai šiuos įtarimus patvirtino.

„Viskas prasidėjo 2018 01 04, kuomet į svečius užsuko UAB „Balterma ir ko" meistras pravalyti radiatorių sistemą, kuri buvo kiek užkalkėjusi.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo pačiu mano žmona paprašė patikrinti karšto vandens skaitiklį, kuris jau 2 metus mums kėlė įtarimą, jog galimai jis yra blogai veikia ir mums „prisuka” daugiau karšto vandens nei, kad mes jo suvartojame. Meistrui atlikus patikrinimą, buvo nustatyta, jog vietoje 1 Ltr. skaitiklio rodmenys parodo 1.25 Ltr”, - pasakojo prisistatyti nenorėjęs vyras (vardas ir pavardė redakcijai žinoma).

REKLAMA

2 metus naudojo netinkamą skaitiklį

Anot vilniečio, skaitiklis buvo pakeistas tą pačia dieną, kai tik buvo nustatytas, jog jo rodmenys nėra tikslūs.

„Tokių skaitiklių patikra yra atliekama kas 6 metus. Mūsų atveju, šis skaitiklis buvo prisukęs 212 m3. Naudojome jį jau 2 metus. Tad, jei nebūtume patys susirūpinę, skaitiklio patikra būtų atlikta tik po dar 4 metų. Tad paskaičiuokime, kiek mes būtume permokėję?

Mes kreipėmės į UAB „Balterma ir ko" su pretenzija dėl kompensacijos už permokėtą karštą vandenį, o pats įspėjęs UAB „Baterma ir ko", nuvežiau netiksliai vandens sunaudojamą kiekį fiksavusį skaitiklį nepriklausomiems ekspertams ištirti. Kreipiausi į UAB „Vilimeksas". Jie gamina ir gali patikrinti karšto vandens skaitiklius. Jų pateiktose išvadose matyti, jog atlikus ekspertizę pagal karšto vandens metodiką, skaitiklis tikrai nėra ir negali būti tinkamas naudoti”, - pasakoja vyras.

REKLAMA
REKLAMA

Šią išvadą vilnietis pristatė UAB „Balterma ir ko“. Tačiau pastaroji skaitiklį panoro ištirti pati.

„Jie nusiuntė skaitiklį į Kauną, į Lietuvos metrologijos inspekciją. Pagal jų pateiktą išvadą, skaitiklis yra tinkamas naudoti. Nors per tą 4 mėnesių laikotarpį kol vyko šie aiškinimaisi ir nesutarimai, mūsų šeima vietoje 5 m3 karšto vandens, jau ketvirtas mėnuo iš eilės sunaudoja tik po 3 m3 karšto vandens”, - dėstė vilnietis.

Vyro šeimai buvo paaiškinta, kad pasikliauti jo iniciatyva atliktu tyrimu bendrovėje "Vilimeksas" negalima, kaip ir negalima vadovautis pateiktomis išvadomis dėl karšto vandens skaitiklio, nes jis ištirtas laboratorijoje, kuri nėra akredituota.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Mums nesutikus su šiomis išvadomis, UAB „Balterma ir ko" nusprendė kreiptis į Lietuvos metrologijos inspekcijos inžinierių išaiškinti šių nesutarimų. 2018 04 25 gavome atsakymą, kuriame teigiama, jog UAB „Vilimeksas“ nėra paskirtoji akredituota laboratorija, kuriai suteikta teisė atlikti vandens skaitiklių patikros ar bandymo veiksmų, todėl įmonės matavimo rezultatai neturi jokios teisinės galios”, - tikino vyras ir sakė nebežinąs kur toliau kreiptis.

Seno ir naujo skaitiklio parodymai - panašūs 

Tuo metu tv3.lt žurnalistai šią situaciją paprašė pakomentuoti ir UAB „Balterma ir ko” atstovų. Jų teigimu, peržvelgus vilniečio šeimos suvartojamo vandens kiekius, tiek naudojant senąjį, tiek ir pakeistąjį, naująjį skaitiklį, suvartoto vandens rodmenys labai panašūs.

REKLAMA

„Norėtume pažymėti, kad gyventojas į mūsų bendrovę kreipėsi 2018-01-04 ir, jam paprašius, karšto vandens skaitiklis iškart buvo pakeistas kitu. Taip pat norėtume pažymėti, kad tiek pakeistas skaitiklis, tiek senasis karšto vandens skaitiklis rodo labai panašų vandens suvartojimą”, - tv3.lt teigė Asta Matuzonė, UAB „Balterma ir ko” Šilumos ir teisės skyriaus vadovė.

Pasak įmonės atstovės, pakeitus skaitiklį, jis nedelsiant buvo perduotas patikrinimui.

„Skaitiklį nedelsiant perdavėme patikrinti UAB „Axioma Lez“, kuri prietaisų patikrą atlieka Vilniaus metrologijos centro akredituotoje laboratorijoje Kaune. Gavome šios institucijos išvadą, kad skaitiklis yra tinkamas naudoti.

REKLAMA

Nežinodami, kurios institucijos išvada vadovautis, (ar gyventojo pateikta UAB „Vilimeksas“ išvada, ar UAB „Axioma Lez“ pateikta išvada), kreipėmės į Lietuvos metrologijos inspekciją, kad pateiktų mums atsakymą.

Lietuvos metrologijos inspekcija pateikė atsakymą, kad UAB „Vilimeksas“ išvada bei matavimo rezultatai neturi teisinės galios.     Karšto vandens skaitiklių patikrą galima atlikti tik Vilniaus metrologijos centro akredituotose laboratorijose. Mūsų žiniomis, tik AB „Axioma Lez“ yra paskirtoji akredituota laboratorija, kuri gali atlikti karšto vandens skaitiklių patikrą”, - situaciją aiškina A. Matuzonė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų