REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos banko paraginti šalies komerciniai bankai ėmėsi aktyvių veiksmų ir per pusmetį uždarė daugiau nei ketvirtadalį visų nenaudojamų klientų sąskaitų. Jie taip pat patikino, kad klientams, kurių sąskaitos tuščios ir nenaudojamos ilgą laiką, uždaryti jas nieko nekainuos.

Lietuvos banko paraginti šalies komerciniai bankai ėmėsi aktyvių veiksmų ir per pusmetį uždarė daugiau nei ketvirtadalį visų nenaudojamų klientų sąskaitų. Jie taip pat patikino, kad klientams, kurių sąskaitos tuščios ir nenaudojamos ilgą laiką, uždaryti jas nieko nekainuos.

REKLAMA

„Paskatinome bankus imtis ryžtingų veiksmų sprendžiant nenaudojamų sąskaitų klausimą. Tai davė rezultatų – uždaryta kas ketvirta nenaudojama sąskaita. Pažanga reikšminga, vis dėlto šiai dienai tokių sąskaitų dar yra daugiau kaip milijonas. Vertiname bankų pastangas, tačiau atidžiai stebėsime padėtį ir sieksime, kad nenaudojamų sąskaitų skaičius ir toliau mažėtų“, – sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos vadovas Vytautas Valvonis.

Lietuvos bankas yra patvirtinęs poziciją, pagal kurią bankai raginami aktyviai naudotis savo teise uždaryti nenaudojamas sąskaitas, kai jose nėra lėšų, ir išsiaiškinti klientų poreikį turėti nenaudojamas sąskaitas, kuriose yra lėšų likutis, kadangi pagal sutartis net ir ilgai nenaudojamos sąskaitos klientams gali kainuoti.

REKLAMA
REKLAMA

Po Lietuvos banko kreipimosi į kiekvieną šalies banką, pernai, nuo 2017 m. birželio 1 d. iki 2018 m. sausio 1 d., buvo uždaryta beveik 425 tūkst. neaktyvių sąskaitų, priklausiusių fiziniams asmenims. Bendras neaktyvių sąskaitų, kuriomis nesinaudojama metus ar ilgiau, skaičius per minėtą laikotarpį sumažėjo 27 proc. – iki 1,1 mln.

REKLAMA

Metų pradžioje didžiąją likusių neaktyvių sąskaitų dalį – beveik du trečdalius (apie 717 tūkst.) – sudarė sąskaitos, kuriose nėra jokių lėšų. Kai kuriais atvejais bankai prašydavo kliento, norinčio uždaryti tokią tuščią sąskaitą, padengti susikaupusį įsiskolinimą už nenaudojamos sąskaitos administravimą, kadangi tai numatyta sutartyse. Lietuvos bankas tokią praktiką įvertino kaip ydingą.

„Po mūsų pozicijos pateikimo bankai patikino, kad neaktyvios tuščios sąskaitos savininkui pageidaujant ją uždaryti nebereikalaus iš kliento padengti už ankstesnį laikotarpį sukauptą sąskaitos administravimo mokestį. Tačiau vien bankų pastangų nepakanka – svarbu, kad savo turtu tinkamai pasirūpintų ir gyventojai. Tikimės, kad jie atliks finansinės „higienos“ procedūras ir uždarys nereikalingas sąskaitas“, – sako V. Valvonis.

REKLAMA
REKLAMA

Uždarant tuščią sąskaitą nebus reikalaujama iš jos savininko susimokėti už sąskaitos administravimą, jei sąskaita nebuvo naudojamasi – tai patvirtino visi Lietuvoje aktyviausiai su fiziniais asmenimis dirbantys bankai („Citadele“, Luminor Bank, Medicinos bankas, SEB, „Swedbank“, Šiaulių bankas ir Danske banko filialas).

Tiesa, jeigu ilgai nenaudojamoje sąskaitoje yra lėšų, administravimo mokestis, priklausomai nuo sutarties sąlygų, gali būti nurašomas ir toliau. Neaktyvių sąskaitų, su didesniu ar mažesniu likučiu, metų pradžioje buvo daugiau nei 420 tūkst. Jose gyventojai laikė apie 400 mln. Eur – vidutiniškai po 967 Eur vienoje sąskaitoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Nors klientai linkę pamiršti tiek tuščias sąskaitas, tiek tas, kuriose yra pinigų, pastarosios prisimenamos greičiau. Bankų duomenimis, sąskaitos, kuriose buvo didesnis ar mažesnis lėšų likutis, vidutiniškai buvo nenaudojamos maždaug 2,5 metų, o analogiškos tuščios sąskaitos – maždaug 3 metus. Tiesa, dalis neaktyvių sąskaitų su likučiu yra areštuotos, o tai apsunkina bet kokius veiksmus su jomis“, – sako Aistė Tavorė, Lietuvos banko Kredito ir mokėjimo paslaugų priežiūros skyriaus vyriausioji specialistė.

Primena, kad turi būti nurodyti teisingi kontaktiniai duomenys

Lietuvos bankų asociacijos (LBA) išplatintame pranešime teigiama, kad bankai visuomet analizuoja savo klientų neaktyvias sąskaitas, kuriose klientai per pastaruosius metus neatliko jokių operacijų, nelaiko lėšų ir nesinaudoja kitomis banko paslaugos, ir imasi aktyvių veiksmų su jais susisiekti – tiek telefonu, tiek žinutėmis ar el. paštu. Išsiaiškinę, kad sąskaita yra nereikalinga, ją uždaro.

REKLAMA

Svarbu, kad klientai atnaujintų savo aktualius kontaktinius duomenis ir bankas galėtų laisvai su jais susisiekti.

„Uždaryti per pusę milijono tuščių sąskaitų nėra labai lengva užduotis per tokį trumpą laiką. Bankai iš tiesų daug dirbo, o rezultatų šioje srityje pavyko pasiekti bendro nuoseklaus darbo ir konstruktyvių diskusijų su Lietuvos banko priežiūros tarnyba dėka“, – sako LBA prezidentas Mantas Zalatorius.

Pavyzdžiui, 2015–2016 m. buvo uždaryta daugiau nei 537 tūkst. neaktyvių sąskaitų. Pasak M. Zalatoriaus, tai rodo, kad neaktyvių sąskaitų uždarymas nėra naujiena, kuri pradėta įgyvendinti tik dabar.

„Bankai periodiškai primena klientams apie nenaudojamas sąskaitas. Tačiau verta dar kartą atkreipti dėmesį, kad sąskaita, kaip ir bet kuri kita paslauga ar prekė, kurią jis savo noru įsigyja, yra paties kliento nuosavybė ir tik jis pats geriausiai žino, kada jos iš tiesų nebereikia“, – rašoma LBA pranešime.

REKLAMA

Norintys uždaryti nereikalingas turimas sąskaitas, gali tai padaryti per interneto banką arba apsilankydami banko skyriuje. Geriausia susisiekti su banku (užklausiant interneto banke ar telefonu) ir išsiaiškinti, kaip geriausiai elgtis, norint uždaryti sąskaitą.

2018 m. sausio 1 d. gyventojai bankuose iš viso turėjo 4,5 mln. sąskaitų, ketvirtadalis jų buvo neaktyvios, 31 proc. jų – areštuotos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų