REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
7
Eismas (nuotr. Fotodiena.lt)

Vis dažniau šiluma lepinanti saulutė žada tikrą pavasarį ir leidžia manyti, kad vairuotojus varginę sniegas ir druska – jau praeityje. Ar vairuotojai gali lengviau atsipūsti? Pavasaris ir vasara atneša naujų iššūkių – važiuojame didesniu greičiu. Tad ruoštis šiltojo metų sezono kelionėms turime taip pat atsakingai, kaip tai darome artėjant žiemai.

7

Vis dažniau šiluma lepinanti saulutė žada tikrą pavasarį ir leidžia manyti, kad vairuotojus varginę sniegas ir druska – jau praeityje. Ar vairuotojai gali lengviau atsipūsti? Pavasaris ir vasara atneša naujų iššūkių – važiuojame didesniu greičiu. Tad ruoštis šiltojo metų sezono kelionėms turime taip pat atsakingai, kaip tai darome artėjant žiemai.

REKLAMA

Jūsų dėmesiui – keli specialisto patarimai, kaip paruošti automobilį vasaros kelionėms.

Žiemą jūsų automobilis gavo nemažą druskos dozę, tad po žiemos kėbulą būtina kruopščiai nuplauti. Nuplovus būtina jį apžiūrėti ir įvertinti, ar nesimato išorinių pažeidimų, per žiemą progresavusios korozijos. Pažeidžiamiausios kėbulo vietos – variklio dangtis, šoninės automobilio kėbulo dalys, sparnų arkos, slenksčiai, dugnas. Pastebėtus pažeidimus nedelsdami sutvarkykite.

Plaudami automobilį nepamirškite nuplauti ir variklio. Šiuolaikiniuose varikliuose yra daug elektronikos, jis apraizgytas kontaktais, kurie, gavę drėgmės ir druskos, per ilgą laiką greičiau nusidėvi. Nuplovus variklį prailginamas jungčių, daviklių gyvavimas, jų „neužtrumpina“.

REKLAMA
REKLAMA

Jei reikia, pakeiskite variklio filtrus. Keisdami juos, vadovaukitės gamintojo rekomendacijomis ir automobilio eksploatacijos sąlygomis – dažniau naudojant automobilį, dažniau reikia keisti ir filtrus.

REKLAMA

Nepatingėkite visapusiškai išvalyti salono, gerai išplaukite druską, jei reikia, pakeiskite kilimėlius. Salone žiemą susikaupia drėgmės, į jį prinešama sniego, druskos, purvo. Tad saloną išdžiovinkite ir vakuuminiu siurbliu švariai išsiurbkite – įjungę kondicionierių, nekvėpuosite smulkiomis nešvarumų dalelėmis.

Kol buvo šalta, saloną šildėte, o pavasarį ir vasarą jį teks vėsinti, todėl patikrinkite oro kondicionavimo sistemą, jos šaldymo efektyvumą. Rekomenduojama kas trejus metus išvalyti joje susikaupusią drėgmę – taip išvengsite ankstyvo sistemos gedimo ir neleisite plisti kvėpavimo takų alergiją sukeliančioms pelėsio bakterijoms.

REKLAMA
REKLAMA

Pradėjus šaldyti orą, sistemoje kondicionuojasi drėgmė, nuo kurios atgyja pelėsis. Jei po žiemos pradėję naudoti kondicionierių, susirgote sloga, žinokite, kad ją sukėlė ne šaltas oras, o atgijusios pelėsio sporos. Profesionaliomis priemonėmis valant, per sistemą praleidžiami garai, kurie panaikina pelėsį ir nemalonius kvapus. Beje, tokiam valymui paprasti purškalai netinka, jie veikia kaip kvepalai. Efektyviai valančių preparatų galima įsigyti profesionaliuose automobilių servisuose.

Šiltojo sezono metu nerekomenduojama naudoti žieminių padangų, nes jų guma yra minkštesnė. Oro temperatūrai pakilus iki 5–7 laipsnių šilumos, šios padangos pradeda minkštėti. Tai lemia ne tik daug greitesnį jų nusidėvėjimą, bet ir blogesnį sukibimą su kelio danga. Tad paplitusi praktika vasarą „pribaigti“ senas žiemines padangas mažina keleivių saugumą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jei jūsų automobilis „apautas“ padangomis, skirtomis visiems metų laikams, būtinai patikrinkite protektoriaus rašto gylį bei padangų išdilimą. Keisdami žiemines padangas į vasarines, nepamirškite įvertinti vasarinių padangų būklės. Esant šlapiai kelio dangai, padangų sukibimas su ja mažėja. Jei protektoriaus gylis mažesnis nei 4 mm, važiuojant apie 50 km per valandą greičiu, sukibimas su keliu yra tik apie 15–30 procentų. 5–7 mm protektoriaus rašto gylio padangų sukibimas – jau daugiau kaip 70 procentų.

Keisdami padangas, nepamirškite patikrinti stabdžių kaladėlių ir diskų. Patikrinkite pakabos bei stabdžių sistemos elementus, nes nuo jų tiesiogiai priklauso stabdymo kelio ilgis. Žiemą į stabdžių sistemą prinešama druskos, purvo. Ją išvalyti kainuoja daug mažiau, negu remontuoti ilgainiui išlindusius rimtesnius gedimus. Tarkime, jei stringa stabdžių kaladėlės, viena jų greičiau nusidėvi, o netolygiai dėvintis pažeidžiamas stabdžių diskas, perkaista stabdžių apkabos ir jas tenka keisti.

REKLAMA

Tie, kurie nešioja akinius, puikiai žino, kaip atrodo vaizdas pro nevalytus stiklus. Po žiemos rekomenduojama patikrinti priekinių bei galinių langų valytuvų šluotelių guminių juostelių nusidėvėjimą. Apžiūrėkite, ar neatsirado įtrūkų, apnašų. Kai kurių gamintojų šluoteles reikia keisti pakitus jų spalvai. Žinoma, reikia atsižvelgti, kokiomis sąlygomis eksploatuojamas automobilis – jei važiuojama retai, tuomet šluoteles reikia rečiau keisti. Paprastai valytuvų šluoteles rekomenduojama keisti bent kartą per metus.

Pasibaigus pavasarinių duobių etapui, svarbu patikrinti automobilio važiuoklę, pakabą. Pasitaiko, kad prireikia keisti susidėvėjusias pakabos dalis. Labai dažnai po žiemos tenka reguliuoti automobilio ratų geometriją. Nepatikrinę ir nesutvarkę ratų geometrijos, sugadinsite padangas – jos nevienodai dėvėsis. Turėkite omenyje, kad atšilus orams didėja važiavimo greitis, todėl padangos greičiau dėvisi.

REKLAMA

Nepamirškite patikrinti variklio alyvos, aušinimo skysčio, pakeiskite langų ploviklio į vasarinį. Žieminio langų plovimo skysčio naudoti vasarą nerekomenduojama, nes, esant aukštai lauko temperatūrai, nuo jo sudėtyje esančio alkoholio gali suskeldėti šluotelių gumos. Vasarą naudokite vasarinius langų stiklų ploviklius, nes, skirtingai nei į sezoninius, į juos įmaišoma kitokių veikliųjų medžiagų. Taip yra todėl, kad žiemą valomas purvas ir druska, o vasarą – dulkės, vabzdžiai. Automobilio skysčius, alyvą patikrinkite, kad būtumėte tikri, jog juose nesusikaupė per daug drėgmės. Pavyzdžiui, susikaupus 3 proc. drėgmės, blogai veikia sankaba. Patys drėgmės neišmatuosite, nuvažiuokite į servisą ir tai labai lengvai atliks profesionalai.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų