REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
20
tv3.lt koliažas

Po beveik pusantrų metų valdžiai grįžus prie metro įstatymo projekto, diskusija šiuo klausimu įsižiebė ir Seime. Apie 2,5 mlrd. Eur kainuojantį projektą siūloma padengti privačiomis, o ne valstybinėmis lėšomis, tačiau projekto nauda abejoja ir parlamentarai, ir Finansų ministerija.

20

Po beveik pusantrų metų valdžiai grįžus prie metro įstatymo projekto, diskusija šiuo klausimu įsižiebė ir Seime. Apie 2,5 mlrd. Eur kainuojantį projektą siūloma padengti privačiomis, o ne valstybinėmis lėšomis, tačiau projekto nauda abejoja ir parlamentarai, ir Finansų ministerija.

REKLAMA

Prieš porą savaičių Susisiekimo ministerija Vyriausybei siūlė pritarti Metropoliteno įgyvendinimo įstatymo projektui, tačiau norima jį tikslinti. Kol kas Seimas laukia Vyriausybės išvados dėl galimybės tokį projektą finansuoti privačiomis lėšomis.

Prireiktų milijardų

Asociacijos „Metro sąjūdis“ valdybos pirmininkas Juozas Zykus trečiadienį parlamentarams pasiūlė savo infrastruktūros idėjas, kurias galėtų įgyvendinti privatūs investuotojai. Viena jų – Vilniaus metro.

„Dabar jau ir prezidentei parašiau, prezidentė nieko prieš. Šitas Seimas tikriausiai jau šioje pavasario sesijoje priims šitą įstatymą. Tada galėsime kviesti užsienio investitorius, nes reikės kažkam į statybas investuoti. Yra apie 10 investitorių, kurie laukia politinio sprendimo. Manau, ypač senieji Seimo nariai, jie puikiai žino ir savo jaunuosius kolegas bandys įtikinti, kad šitą sprendimą reikia priimti“, - posėdžio metu kalbėjo J. Zykus.

REKLAMA
REKLAMA

 Skaičiuojama, kad preliminariai metro atsieitų apie 2,5 mlrd. Eur.

Abejoja projekto nauda

Nepaisant to, kad Vilniaus metro projektą siūloma finansuoti privačiomis lėšomis, Finansų ministerija akcentuoja, kad tai vis tiek gali atsiliepti valstybės skolos ir biudžeto deficito rodikliams. Be to, anot Finansų ministerijos atstovės, valstybė pirmiausiai turi įsitikinti, kad toks projektas apskritai reikalingas.

REKLAMA

„Tai, kas čia buvo parodyta, turbūt šiandien yra tik piešinėliai. Valstybės turi įsitikinti, kad tų projektų reikia. Privati iniciatyva gali siūlyti, bet viskas turi išeiti iš valstybės, kad to projekto reikia“, - posėdyje kalbėjo Finansų ministerijos atstovė.

 Ji taip pat kritikavo, kad „Metro sąjūdis“, nors metro idėją kultivuoja jau bene dešimtmetį, Finansų ministerijai dar nepateikė jokio metro projekto, kol kas viskas – tik kalbos.

Seimo narys, valstietis Virgilijus Poderys J. Zykaus teiravosi, ar daug miestų, kuriuose gyvena viso labo pusė milijono žmonių, turi metro. J. Zykaus teigimu, tokių miestų Europoje bent 30.

REKLAMA
REKLAMA

Siūlo daugiau projektų

Tarp kitų J. Zykaus idėjų – tunelis po geležinkelio bėgiais Vilniuje tarp Panerių ir Naujininkų rajonų, geležinkelis Palanga-Klaipėda-Neringa (kainuotų apie 1,5 mlrd. Eur), pramogų ir laisvalaikio kompleksas Klaipėdoje (300 mln. Eur.) ir kt. Visa tai J. Zykus siūlo rengti privačių investitorių lėšomis.

Anksčiau idėją atmetė

Seimas 2016 metų pabaigoje nusprendė nebalsuoti dėl metro įstatymo projekto. Tuomet parlamentaras Bronius Matelis teigė, kad įstatymas yra sulaukęs prieštaringų vertinimų visuomenėje, buvo vetuotas prezidentės, todėl, pasak jo, įstatymo projektui būtų reikalinga naujos Vyriausybės išvada.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Metro projekto autoriai sako, kad Vilniuje nusprendus tiesti metro, būtų atvertas kelias šimtų milijonų eurų vertės užsienio investicijoms.

Metro sąjūdžio valdybos pirmininkas Juozas Zykus yra sakęs, kad nutiesti pirmąją 7 kilometrų ilgio metro trasą truktų 4 metus, ji kainuotų apie 300 mln. eurų. Vilniaus dydžio miestui reikalingas apie 45 kilometrų ilgio metro linijų tinklas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų