REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
25
Eismas (nuotr. Fotodiena.lt)

2017 m. saugumas keliuose pagerėjo, tačiau siekiant tolesnės reikšmingos pažangos būtina atnaujinti pastangas. Balandžio 10 d. Europos Komisijos paskelbtais preliminariais 2017 m. kelių eismo saugumo statistiniais duomenimis, žūčių skaičius ES jau antrus metus iš eilės mažėja maždaug 2 %.

25

2017 m. saugumas keliuose pagerėjo, tačiau siekiant tolesnės reikšmingos pažangos būtina atnaujinti pastangas. Balandžio 10 d. Europos Komisijos paskelbtais preliminariais 2017 m. kelių eismo saugumo statistiniais duomenimis, žūčių skaičius ES jau antrus metus iš eilės mažėja maždaug 2 %.

REKLAMA

2017 m. ES keliuose žuvo 25 300 žmonių, t. y. 300 mažiau nei 2016 m. (−2%) ir 6 200 mažiau nei 2010 m. (−20%). Nors ši tendencija teikia vilčių, pasiekti ES tikslą – 2010–2020 m. laikotarpiu perpus sumažinti žūčių keliuose skaičių – bus labai sunku.

Be to, apskaičiuota, kad praėjusiais metais sunkiai sužalota 135 000 žmonių, tarp jų didelė dalis pažeidžiamų eismo dalyvių: pėsčiųjų, dviratininkų ir motociklininkų. Žūtys ir sužalojimai keliuose daro poveikį ne tik nukentėjusiesiems, bet ir visai visuomenei – apskaičiuota, kad socialinės ir ekonominės išlaidos (reabilitacija, sveikatos priežiūra, materialinė žala ir kt.) sudaro 120 mlrd. EUR per metus.

Todėl tam, kad Europos keliai taptų saugesni, visi turi imtis naujų veiksmų. Nacionalinės ir vietos valdžios institucijos vykdo daugumą kasdienių veiksmų, pavyzdžiui, užtikrina taisyklių laikymąsi ir didina informuotumą, o Komisija, siekdama skatinti tolesnę reikšmingą pažangą, šiuo metu rengia keletą konkrečių priemonių. Tai dar vienas žingsnis kuriant saugančią Europą, kaip numatė Pirmininkas J.-C. Junckeris.

REKLAMA
REKLAMA

Už transportą atsakinga Europos Komisijos narė Violeta Bulc sakė: „Praėjusiais metais mūsų keliuose žuvo 25 300 žmonių ir dar daugiau patyrė gyvenimą keičiančių sužalojimų. Už šių skaičių slypi daug sielvarto ir skausmo istorijų. Žinoma, atsakomybę už kelių eismo saugumą dalijamės su valstybėmis narėmis, tačiau esu įsitikinusi, kad siekdama geriau apsaugoti europiečius ES gali nuveikti daugiau. Šiuo metu Komisija rengia keletą konkrečių priemonių – jas planuojama paskelbti ateinančiomis savaitėmis. Mūsų siekis aiškus – išgelbėti daugiau gyvybių mūsų keliuose.“

REKLAMA

2017 m. Europos keliai išliko saugiausi pasaulyje: keliuose žūsta vidutiniškai 49 iš vieno milijono gyventojų.

2017 m. geriausių rezultatų ES pasiekė Švedija (25 žūtys vienam milijonui gyventojų), Jungtinė Karalystė (27), Nyderlandai (31) ir Danija (32). Žūčių skaičius, palyginti su 2016 m., labiausiai sumažėjo Estijoje ir Slovėnijoje (atitinkamai −32 % ir −20 %).

Be to, 2017 m. toliau mažėjo atotrūkis tarp valstybių narių rezultatų – tik dvi valstybės narės užregistravo daugiau kaip 80 žūčių vienam milijonui gyventojų (Rumunija ir Bulgarija).

REKLAMA
REKLAMA

Ateities planai

Remdamasi 2017 m. kovo mėn. ministrų deklaracija dėl kelių eismo saugumo, Komisija šiuo metu rengia naują 2020–2030 m. kelių eismo saugumo sistemą kartu su keletu saugesniems keliams užtikrinti skirtų konkrečių priemonių. Jos galėtų apimti Europos transporto priemonių saugos taisyklių ir infrastruktūros saugumo valdymo taisyklių peržiūrą, taip pat saugaus perėjimo prie sąveikiojo, susietojo ir autonominio judumo iniciatyvą.

Komisija planuoja šias priemones pateikti 2018 m. pavasarį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų