REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
4
tv3.lt koliažas

Apsipirkti internetu dar niekada neatrodė taip paprasta ir... nesaugu. Portalo tv3.lt skaitytoja ir virtinė nepatenkintų klientų internete įspėja saugotis elektroninės parduotuvės, kuriai pinigus pervesite, bet prekės galite ir nesulaukti.

4

Apsipirkti internetu dar niekada neatrodė taip paprasta ir... nesaugu. Portalo tv3.lt skaitytoja ir virtinė nepatenkintų klientų internete įspėja saugotis elektroninės parduotuvės, kuriai pinigus pervesite, bet prekės galite ir nesulaukti.

REKLAMA

Į portalą tv3.lt kreipėsi skaitytoja Oksana, įspėjanti apie elektroninę parduotuvę „Šeimos krautuvėlė“. Pernai gruodį moteris elektroniniame pašte gavo specialių pasiūlymą šioje parduotuvėje įsigyti prekių ir išsirinko pirkinių už 40 eurų. Tačiau pirkėjai įtarimas kilo, kai ji negavo užsakymo patvirtinimo.

Tai, kad prekes užsisakę pirkėjai turi sulaukti patvirtinimo apie savo užsakymą informuoja ir pati parduotuvė.

„Pakankamai dažnai perku internetu prekes. Ir visada, kada užsisakai prekes, padarai pavedimą, dažniausiai elektroniniu paštu ateina patvirtinimas, kad užsakytos prekės, apmokėta ir t.t. Kada užsisakiau tas prekes, iš karto reikėjo padaryti pavedimą, aš jį padariau, tačiau elektroniniu paštu patvirtinimo, ar kažkoks užsakymas darytas, absoliučiai negavau“, - tv3.lt pasakojo Oksana.

REKLAMA
REKLAMA

Pinigus atgavo tik per antstolius

Prisijungusi prie elektroninės parduotuvės Oksana matė, kad užsakymas priimtas, o pinigai – tikrai pervesti. Pabandžiusi paskambinti įmonei ir pasitikslinti, ar gali būti rami dėl savo užsakymo, moteris atsakymo nesulaukė – niekas nekėlė ragelio.

REKLAMA

Niekas neatsakė ir į Oksanos elektroninius laiškus bei žinutes socialiniame tinkle „Facebook“. Galiausiai moteris nusprendė informacijos apie įmonę paieškoti „Google“. Radusi aibę skundų dėl nepristatytų prekių ar neatgautų pinigų, Oksana informavo įmonę, kad atšaukia savo užsakymą ir prašo grąžinti pinigus. Vis dėlto įmonė į prašymą nesureagavo.

Iki sausio nesulaukusi atsakymo iš parduotuvės, moteris kreipėsi į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą (VVTAT).

„Kai savo mieste nuėjau į vartotojų teises, tai man buvo pasakyta, kad ne pirma kreipiuosi. Sakė, kad dar atsiranda tokių naivių žmonių, kurie pasitiki. Bet, jeigu žinotum, kad griūsi, pagalvėlę pasikištum“, - sakė Oksana.

REKLAMA
REKLAMA

VVTAT taip pat bandė susisiekti su įmone, siuntė jiems registruotus laiškus, tačiau atsakymo nesulaukė. Galiausiai VVTAT surašė nutarimą, su kuriuo Oksana galėjo kreiptis į antstolius, prašydama išieškoti jos sumokėtus pinigus.

„Kreipiausi į antstolius ir jie labai greitai areštavo parduotuvės sąskaitą, ir aš atgavau pinigėlius. Sakiau, daugiau su ta parduotuve nieko bendro neturėsiu, bet kartas nuo karto aš įdomumo dėlei įeinu paskaityti komentarus ir man yra labai liūdna, kad vis tiek labai daug žmonių apsigauna pirkdami prekes toje parduotuvėje“, - teigė pirkėja.

Pinigus bandė atgauti ir teisme

Panašu, kad elektroninė parduotuvė išties dar veikia ir priima užsakymus. Tiesa, interneto svetainėje nurodytais kontaktais nepavyko susisiekti nei su parduotuvės atstovais, nei su parduotuvę valdančios įmonės UAB „Invest group“ vadovu Vitalij Maksimovič.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu VVTAT portalą tv3.lt informavo, kad nuo 2015 m. iki šiandien yra gavusi apie 130 vartotojų skundų dėl UAB „Invest group“ veiklos – nepristatomų prekių ir negrąžinamų sumokėtų pinigų.

Beveik visi vartotojų prašymai VVTAT komisijos nutarimu pripažinti pagrįstais, o pardavėjas įpareigotas vykdyti vartotojų keltus reikalavimus. Apie trečdalis vartotojų ginčų išspręsti pasiekus taikų susitarimą.

VVTAT duomenimis, UAB „Invest group“ už nepristatytas prekes du kartus skirtos 796 eurų dydžio baudos.

„Pažymėtina, kad Tarnybos komisijos sprendimas dėl antrosios baudos skyrimo priimtas šiandien (ketvirtadienį – red. past.) ir įsigalios, jeigu per 30 kalendorinių dienų nuo nutarimo priėmimo dienos nebus apskųstas teismui“, - rašoma VVTAT atsakyme.

REKLAMA

Įdomu tai, kad 2015 m. Vilniaus rajono apylinkės teismas nagrinėjo civilinę bylą pagal ieškovės R. D. ieškinį įmonei dėl skolos priteisimo. Moteris į teismą kreipėsi prašydama iš bendrovės priteisti 349,45 eurų, kuriuos išleido „Šeimos krautuvėlėje“, tačiau nesulaukė nei savo užsakytų prekių, nei grąžintų pinigų. Teismas moters ieškinį patenkino.

Prieš apsipirkdami patikrinkite parduotuvę

Pirkėjams, kurie nesulaukė internetu pirktų prekių arba neatgavo sumokėtų pinigų, Vilniaus universiteto Teisės klinikos konsultantė Mantė Makutytė primena – galimybė atgauti pinigus yra, jei kreipsitės į VVTAT.

Kreipdamasis į VVTAT pirkėjas turi pateikti prašymą bei aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijas: pirkimo dokumento kopiją, kreipimosi į pardavėją kopiją, atsakymo kopiją ir kt.

REKLAMA

Taip pat, pasak M. Makutytės, vartotojai turėtų žinoti, kad pardavėjo pareiga yra ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sutarties sudarymo pristatyti daiktus pirkėjui.

„Apie nesąžiningas įmones galima pranešti VVTAT su atskiru prašymu, jog įmonė vykdo nesąžiningą komercinę veiklą. Visgi tokiu atveju drauge su prašymu reiktų pateikti surinktus įrodymus, kad tikrai įmonė užsiima nesąžininga komercine veikla“, - tv3.lt sakė M. Makutytė.

O norint išvengti sukčiavimo atvejų apskritai, prieš įsigydami prekę internetinėje parduotuvėje patikrinkite, kokia informacija apie pardavėją nurodoma internetinės parduotuvės tinklalapyje, pataria teisininkė.

„Pardavėjas privalo nurodyti buveinės adresą, telefono, fakso numerius, el. pašto adresą, kuriais vartotojas gali susisiekti su pardavėju“, - sakė M. Makutytė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų