REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Uostamiesčio moksleivių tėvai įsiutę: elektroninio mokinio pažymėjimo iki šiol laukia dar kone 4 tūkstančiai vaikų. Bendra elektroninio mokinio pažymėjimo sistema „Mano dienynas“ uostamiesčio mokyklose turėjo būti įdiegti iki šių mokslo metų pradžios, tačiau iki šiol ji – neveikia. „Nacionalinio švietimo centro“ vadovas Giedrius Rakauskas atsakomybės už tai neprisiima. Kaltinimus žeria kitoms įstaigoms, mokyklų vadovams bei uostamiesčio valdininkams.

Uostamiesčio moksleivių tėvai įsiutę: elektroninio mokinio pažymėjimo iki šiol laukia dar kone 4 tūkstančiai vaikų. Bendra elektroninio mokinio pažymėjimo sistema „Mano dienynas“ uostamiesčio mokyklose turėjo būti įdiegti iki šių mokslo metų pradžios, tačiau iki šiol ji – neveikia. „Nacionalinio švietimo centro“ vadovas Giedrius Rakauskas atsakomybės už tai neprisiima. Kaltinimus žeria kitoms įstaigoms, mokyklų vadovams bei uostamiesčio valdininkams.

REKLAMA

Uostamiestyje su valdininkais bei mokyklų ir tėvų atstovais susitikęs G. Rakauskas negailėjo pasiteisinimų, kodėl elektroniniai mokinių pažymėjimai vėluoja. Esą ne visos mokyklos laiku atsiuntė reikiamus duomenis, o štai 3 ugdymo įstaigos jų nepateikė iki šiol. Neva vasaros metu su mokyklų atstovais nebuvo galima susisiekti.

Mokytojai pamokų metu taiso elektroninės sistemos klaidas

Mokyklų atstovai tikina, jog šie kaltinimai nepagrįsti. Štai Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos direktorė Daiva Marozienė teigia, kad mokiniai fotografuojami bei jų duomenys buvo renkami ir vasaros atostogų metu.

REKLAMA
REKLAMA

„Pirmokai, penktokai fotografuoti buvo vasarą, išsiųsti duomenys liepos 4 dieną, o iki šiol neturime mokinio pažymėjimų. Didžiulė problema tiems, kurie važinėja viešuoju transportu, nes negauna lengvatų. Antras dalykas, kai dalyvauja įvairiose varžybose, mokykla turi rašyti ir išduoti pažymas, kad jie yra mūsų mokyklos mokiniai,“ - kalbėjo D. Marozienė.

REKLAMA

Maža to, dėl prastai funkcionuojančios elektroninio mokinio pažymėjimo sistemos „Mano dienynas“, mokytojams tenka susidurti su kuriozinėmis situacijomis – rankiniu būdu trinti „n“ ir „p“ raides.

„Mokytojai pamokų metu rankiniu būdu turi taisyti sistemos klaidas. Visa klasė dalyvauja pamokoje, o sistemoje visiems sužymėtos „n“ raidės,“ - pasakojo D. Marozienė.

Tėvai įniršę: be mokinio pažymėjimo nėra ir lengvatų

Mokyklų vadovams trūko kantrybė ir dėl to, jog visą tėvų nepasitenkinimą dėl šios situacijos tenka atremti būtent jiems.

REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu tėvai niršta, kad be mokinio pažymėjimo vaikai negali naudotis lengvatomis, o tai ypač aktualu tiems, kurie naudojasi viešuoju transportu.

„Situacija yra tragiška. Kai kurios mokyklos vaikų duomenis išsiuntė dar gegužės ar birželio mėnesį ir iki šiol nesulaukia mokinių pažymėjimų. Tėvai pyksta, nes vaikai negali naudotis jokiomis, jiems priklausančiomis lengvatomis. Maža to, sulaukiame tokių pažymėjimų, kur vaiko vardas ir pavardė teisinga, tačiau nuotrauka – kito vaiko. Mokyklų vadovai pasakoja, kad keblumų kyla ir kai ugdymo įstaigą lanko vienodus vardus ir pavardes turintys vaikai. Situacija – absurdiška,“ – teigė Vakarų Lietuvos tėvų forumo pirmininkė Aušra Zarambienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Įsipareigojimų įmonė nevykdo ne tik uostamiesčio savivaldybei

Anot tėvų atstovės, į posėdį atvykęs G. Rakauskas elgėsi arogantiškai, kaltino visus išskyrus savo organizaciją. Tikino, esą darbus vėluoja atlikti viena bendrovė, įrašinėjanti duomenis į elektroninius pažymėjimus. Pastarosios atstovai tikina, kad šie kaltinimai nepagrįsti.

„Iš tikrųjų situacija ir gamybos procesas yra visiškai kitoks, negu ponas G. Rakauskas pavaizdavo. Gamyba mes neužsiimame, mes neturime nei įrangos, nei sertifikatų, kad galėtume tai daryti,“ - teigė UAB „Virtualių paslaugų operatoriaus” direktorius Andrius Vosylius.

Anot pašnekovo, savo darbus įmonė atlieka laiku, o štai G. Rakauskas ne visuomet įvykdo pasižadėjimus.

REKLAMA

„Mes su „Nacionaliniu švietimo centru“ turime pasirašę sutartį, pagal ją jie užsako tuos numeriukus, mes juos sugeneruojame ir atiduodame. Jie už tai sumoka. Tačiau pernai po kažkurio užsakymo pusė metų su mumis nesugebėjo atsiskaityti. Po to, kai pribrendo reikalas vėl gaminti kažkiek tų kortelių, aš pasakiau tiesiai šviesiai, kad jais nepasitikiu, tad esu priverstas išrašyti išankstinę sąskaitą faktūrą. Kai pastarąją jie apmokėjo per parą, kitą dieną jiems išsiunčiau sugeneruotus numeriukus. Lygiai tas pats buvo ir praėjusią savaitę, tik viskas vyko dar greičiau,“ - situaciją komentavo A. Vosylius.

Svarstys ar nutraukti sutartį

Tuo tarpu Klaipėdos miesto tarybos Miesto plėtros ir strateginio planavimo komiteto posėdyje dayvavęs G. Rakauskas tikino, jog su juo uostamiesčio valdininkai taip pat neskuba atsiskaityti.

REKLAMA

„Kaltinama Klaipėdos savivaldybė, kad nesumokėjo kažkokių mokesčių. Valdininkai aiškiai atsakė, kad pinigai buvo pervesti laiku, o štai 10 procentų nepervesta už tai, nes neįvykdytos kai kurios sutarties sąlygos,“ - situaciją aiškino A. Zarambienė.

Tėvų atstovė teigia, kad į klausimą, kada moksleiviai sulauks pažymėjimų atsakyta nebuvo. Komitetas įpareigojo Savivaldybės administraciją įvertinti visas galimas pasekmes ir per mėnesį priimti sprendimą ar nutraukti sutartį su „Mano dienynu“ ir ieškoti kito rangovo.

Vakarų Lietuvos tėvų forumo atstovų nuomone, situacija uostamiesčio mokyklose – absurdiška. Esą iš pradžių buvo naudojamasi e-dienynu, vėliau „Tamo“, dabar sistema patikėta „Mano dienynui“, nors ji nefunkcionuoja ir tikėtina vėl bus diegiama nauja sistema.

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų