REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Per paskutinį mėnesį mes sužinojome, kad Rusijos agentai išleido mažiausiai 100 tūkst. dolerių reklamai „Facebook“. Mes taip pat sužinojome, kad jie pasinaudojo „Facebook“ organizuojant realius antiimigracinius procesus. Praėjusią savaitę paviešintas tyrimas parodė, kad politinės Rusijos „trolių fabriko“ („Interneto tyrimų agentūros“) publikacijos apėmė „organinę 340 mln. – 2 mlrd. imtį“. Šis tyrimas sulaukė milžiniško dėmesio, „The Washington Post“ rašo Dž. Vašingtono universiteto profesorius Davidas Karpfas.

Per paskutinį mėnesį mes sužinojome, kad Rusijos agentai išleido mažiausiai 100 tūkst. dolerių reklamai „Facebook“. Mes taip pat sužinojome, kad jie pasinaudojo „Facebook“ organizuojant realius antiimigracinius procesus. Praėjusią savaitę paviešintas tyrimas parodė, kad politinės Rusijos „trolių fabriko“ („Interneto tyrimų agentūros“) publikacijos apėmė „organinę 340 mln. – 2 mlrd. imtį“. Šis tyrimas sulaukė milžiniško dėmesio, „The Washington Post“ rašo Dž. Vašingtono universiteto profesorius Davidas Karpfas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tačiau, pažymi jis, 100 tūkst. dolerių, investuotų į reklamą, – tai tik lašas jūroje palyginus su 70 mln. dolerių, kuriuos išleido D. Trumpo rinkiminis štabas. Į minėtus antiimigracinius protestus faktiškai taip niekas ir neatėjo, o „organinės apimties“ rodiklis – nemokamų turinio išrodymų – kuriais daugelis remiasi, yra paveiktas botų problemos, teigiama straipsnyje.

REKLAMA

„Tyrimas, kuriame tvirtinama, kad rusų publikacijos surinko milijardines peržiūras, priklauso Jonathanui Albrightui, „Tow Center for Digital Journalism“ moksliniam direktoriui iš Kolumbijos universiteto. J. Albrightas rėmėsi „CrowdTangle“, populiaria soc. tinklų analizės priemone, siekiant susekti veiksmus feisbuke ir aptikti „virusinį“ turinį“, – aiškina autorius.

D. Karpfas remiasi savo paties atliktu tyrimu pavadinimu „Analytic Activism“, kuriame jis peržiūrėjo šios programos veiklos metodus. „CrowdTangle“ išskiria puslapių „Facebook“ grupes pagal specifinį raktažodį. Ji renka archyvinius duomenis pagal tai, kokio populiarumo gali sulaukti tam tikros žymės, žinutės ar paveikslėliai, o vėliau pačius populiariausius iš jų išskiria laukiamo bazinio lygmens fone, teigiama straipsnyje.

REKLAMA
REKLAMA

„Crowd Tangle“ buvo sukurtas ne tam, kad kovotų su botais, juos atmestų ar bent jau ištirtų. Jis buvo sukurtas išryškinti vienos kurios nors bendrovės vidurkį viršijantį turinį ir istoriją“, – teigiama straipsnyje.

Tinklapis „Blacktivists („Juodieji aktyvistai“) feisbuke yra vienas iš ryškiausių pavyzdžių. Jis buvo įkurtas „Interneto tyrimų agentūros“, tvirtina autorius, ir sulaukė daugiau „pamėgimų“, negu oficialioji „Black Lives Matter“ tame pačiame tinkle.

„Tai gali liudyti apie didelio masto „virusinį“ plitimą tarp sąmoningų feisbuko vartotojų – arba tai gali būti paprasčiausiai botų platinamu tinklu“, – mano D. Karpfas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

J. Albrighto tyrimų duomenimis, „Blacktivists“ tinklapis gavo milijardinį „organinį įtraukimą“. „Šie skaičiavimai yra teisingi, tačiau taip pat sukelia ir paklydimus. Mes negalime žinoti, kurią dalį iš šių išrodymų galime priskirti realiems žmonėms, gyvenantiems Jungtinėse Valstijose“, – teigiama straipsnyje.

Straipsnio autorius pažymi, kad jis niekaip neneigia užsienio agentų veiklos, kurie bandė paveikti 2016-ųjų rinkimus, tačiau mano, jog yra svarbu pabrėžti: „Tikslios informacijos rinkimas apie šių veiksmų mastus yra fenomenaliai svarbus, ir fenomenaliai sunkus. J. Albrighto bandymas atskleisti šią veiklą yra vertas plojimų. Tačiau, skaitytojus reikia perspėti, kad jie nepervertintų išvadų sensacingumo, kas gali netyčiomis įvesti juos į gilų paklydimą“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų