REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
60
Moksleiviai (nuotr. Fotodiena.lt)

Švietimo ir mokslo ministerija neketina paisyti parlamentarų siūlymo priėmimą į profesines mokyklas pratęsti visiems ir taip užpildyti apie 1,5 tūkst. laisvų vietų. Išlyga bus daroma tik pakviestiems mokytis, bet sutarties nepasirašiusiems būsimiems vienuoliktokams. Tačiau profesinės mokyklos kelia paprastą klausimą – kur tie mokiniai buvo anksčiau?

60

Švietimo ir mokslo ministerija neketina paisyti parlamentarų siūlymo priėmimą į profesines mokyklas pratęsti visiems ir taip užpildyti apie 1,5 tūkst. laisvų vietų. Išlyga bus daroma tik pakviestiems mokytis, bet sutarties nepasirašiusiems būsimiems vienuoliktokams. Tačiau profesinės mokyklos kelia paprastą klausimą – kur tie mokiniai buvo anksčiau?

REKLAMA

Švietimo ir mokslo ministerijos skaičiavimu, pakviestų mokytis į vienuoliktą klasę, bet sutarties nepasirašiusių moksleivių yra apie šimtą. Ministrės patarėjas Marius Ablačinskas BNS teigė, kad rugsėjo 6 dieną pasibaigus centralizuotam priėmimui į profesines mokyklas, nedidelė dalis iš priimtų vienuoliktokų, atitikusių visus reikalavimus ir pakviestų studijuoti, dėl įvairių priežasčių neatvyko pasirašyti sutarčių.

Tačiau Seimo Švietimo ir mokslo komitetas ministerijai siūlė sudaryti galimybę profesinėms mokykloms užpildyti laisvas suplanuotas vietas profesinėse mokyklose, kurių šiuo metu yra apie 1,5 tūkst. Į profesines mokyklas šiemet kol kas priimta per 18 tūkst. jaunuolių – 5 tūkst. mažiau nei pernai.

REKLAMA
REKLAMA

Būtų sunku užpildyti žinių spragas

Vilniaus turizmo ir prekybos verslo mokykloje šiuo metu – šešios laisvos vietos, kurias galėtų užimti tiek vidurinio ugdymo moksleiviai, tiek mokyklas baigę ir profesiją trokštantys įgyti asmenys. Mokyklos direktorės pavaduotoja ugdymui Vaclova Rimkuvienė pripažįsta, kad moksleivių užpildyti laisvas vietas atvyko, tačiau šie buvo nemotyvuoti ir neapsisprendę.

REKLAMA

Nuo mokslo metų pradžios praėjus mėnesiui sunku ir įsivaizduoti, kaip, pratęsus priėmimo procesą, nauji moksleiviai sugebėtų įsilieti ir pasivyti bendraamžius, mano V. Rimkuvienė.

„Tai priklausytų ir nuo žmonių pačių, bet ar būtų teigiamas poveikis didelei daliai mokinių – nežinau. Buvo tokių, kad iki rugsėjo 15 d. stojo tik paskutinėmis dienomis. O kur jie anksčiau buvo? Tai jie dirbo, tai jie išvykę. Motyvacijos tokios nebuvo, nežinojo, ką daryti. Mąstė, kad gal aš paskutinėmis dienomis mokytis kur nors nueisiu. Negaliu pasakyti, kad labai gerai būtų“, - tv3.lt sakė V. Rimkuvienė.

REKLAMA
REKLAMA

Tačiau direktorės pavaduotoja ugdymui pripažįsta, kad galiausiai viską lemia, kiek pats mokinys motyvuotas. Anot jos, jei mokiniai būtų pasiryžę pasivyti bendramokslius, jiems pavyktų, tačiau tarp šiemet stojusių mokinių motyvuotų esą nebuvo daug.

Mokinių trūkumas sukėlė problemų

Laisvų vietų dar turi ir Vilniaus geležinkelio transporto ir verslo paslaugų mokykla, tačiau mokyklos direktoriaus pavaduotojas ugdymui Jeronimas Mikiparavičius antrina V. Rimkuvienei ir teigia, kad praleidę mėnesį mokslų, nauji moksleiviai negautų bazinių žinių.

„Pratęsimas, ką aš žinau, kaip jis būtų aktualus ir ar yra norinčių, kurie prisijungtų. Vis tiek jau yra prasidėjęs ugdymo proceso etapas. Kalbant apie modulines programas, kai kurie įvadiniai moduliai kaip ir baigėsi, praktiškai reikėtų kažkokiu būdu atsiskaitymus organizuoti. Todėl sunku pasakyti. Mes pripratome, kad tas priėmimas baigėsi ir baigėsi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kalbant apie modulines programas, kai kuriose vietose galėtų būti sunku įsilieti. Aišku, ne visur, bet kai kurie moduliai yra intensyvūs. Kai modulis pasibaigęs, mokinys neįgis tų bazinių kompetencijų, kurios reikalingos kitame modulyje pradėti mokslą. Tai tam tikrose programose galėtų būti problemiška“, - tv3.lt kalbėjo J. Mikiparavičius.

Direktoriaus pavaduotojas ugdymui, kad motyvuotiems moksleiviams yra galimybė papildomai konsultuotis su profesijų mokytojais ir savo jėgomis pasivyti bendramokslius.

Tačiau mokinių trūkumas profesinėse mokyklose iššaukė ir problemų – nesurinkus reikiamo moksleivių skaičiaus teko jungti grupes, o tai sukėlė papildomų nepatogumų.

„Tai aišku, tai lėmė grupių sudarymą. Grupes teko apjungti jungiant skirtingas programas, skirtingų programų pogrupius. Kitos grupės, tie junginiai lemia patį organizavimą, tvarkaraštį, kad kelios grupės vienu metu turėtų užsiėmimą. Mokiniams reikia prisitaikyti prie tų tvarkaraščių, atsiranda „langų“, nepasitenkinimas“, - teigė J. Mikiparavičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų