REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vilniaus valdžia kuria planą, kaip gelbėti gyventojus nuo spūsčių. Ir gali būti, kad jie bus mažinami ir patogesniu viešuoju transportu, ir... nauja rinkliava. Tiesa, dalis specialistų abejoja, ar tai padės.

Vilniaus valdžia kuria planą, kaip gelbėti gyventojus nuo spūsčių. Ir gali būti, kad jie bus mažinami ir patogesniu viešuoju transportu, ir... nauja rinkliava. Tiesa, dalis specialistų abejoja, ar tai padės.

REKLAMA

Esą Vilniaus savivaldybei per daug rūpi europinių milijonų įsisavinimas ir per mažai dėmesio skiriama veikiantiems problemų sprendimams.

Transporto spūstys Vilnių smaugia kasmet vis labiau. Jau dabar vairuotojai sostinėje per metus kamščiuose vidutiniškai praleidžia penkias su puse paros. Negana to situacija tik prastėja, mat sostinės keliuose vis daugiau mašinų. Jei prieš porą metų tūkstančiui vilniečių tekdavo 452-u automobiliai, dabar – 481-as. Auga ir pačių kelionių automobiliu skaičius. Esą dabar 2 iš 5 vilniečių renkasi automobilį. Nors pagal šią statistiką Europoje nesame kamščių čempionai, nemažai kitų sostinių, pavyzdžiui, Londone ar Paryžiuje, jų bėda sprendžiama sumaniau.

Transporto srautus analizuojantys specialistai šiuo metu kuria dešimtmečio planą ir tikisi sostinėje automobilių eiles sumažinti. Pagrindinis tikslas – pripratinti vilniečius prie viešojo transporto. Esą dabar jį renkasi kas ketvirtas vilnietis; iki 2030-ųjų tikimasi, kad autobusais ir troleibusais keliaus kas trečias. Vilnių išvydę užsienio ekspertai nė neslepia: esą tam sostinės troleibusai ir autobusai turi būti ir švaresni, ir greitesni.

REKLAMA
REKLAMA

Šiuos trūkumus pastebi ir sostinės vairuotojai. Tiesa, didelė dalis jų išsižadėti automobilių iš viso nenori.

Automobilių vairuotojus priversti pamėgti viešąjį transportą svarstoma ir kitu būdu – papildomais mokesčiais. Esą nauja rinkliava už įvažiavimą į miesto centrą labai greitai pataisytų vilniečių požiūrį į autobusus ir troleibusus.

REKLAMA

„Mes turime pasiūlyti: a) alternatyvą važiuoti kitaip. Taip pat patogiai ir greitai; b) šiek tiek su bizūnu su diržu riboti jo galimybes važiuoti automobiliu“, – Vilniaus darnaus judumo plano projekto koordinatorė Kristina Gaučė.

Dešimtmečio kamščių šalinimo plano kūrimas Vilniaus miestui spėjama kainuos šimtus tūkstančių eurų. Tiesa, didžiąją dalį lėšų turėtų skirti Europos Sąjunga. Čia, anot nevyriausybinių organizacijų, ir atsiranda didžiausia bėda.

Kaip nevykusios idėjos pavyzdį nevyriausybininkai mini prieš pusantro mėnesio įrengtas „Statyk ir važiuok“ aikšteles, kurios iki šiol pustuštės. Spūsčių sostinės gatvėse mažinimo planui iš Europos Sąjungos tikimasi arti 7-ių milijonų eurų.

Plačiau apie tai TV3 reportaže

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų