REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai valstybės valdomą Lietuvos paštą vieną dieną bus apsispręsta kotiruoti vertybinių popierių biržoje ar ieškoti jam privataus investuotojo, valdžios atstovai turės dėl ko pasukti galvą ir sugalvoti įtikinamą paaiškinimą, kodėl iš šios įmonės patys atėmė galimybę konkuruoti perspektyvioje srityje ir atidavė kitai valstybinei institucijai. Dabar priimtina tampa tik Registrų centro elektroninių sąskaitų sistema, į kurią nuo liepos varu varomas viešuosiuose pirkimuose dalyvaujantis verslas.

Kai valstybės valdomą Lietuvos paštą vieną dieną bus apsispręsta kotiruoti vertybinių popierių biržoje ar ieškoti jam privataus investuotojo, valdžios atstovai turės dėl ko pasukti galvą ir sugalvoti įtikinamą paaiškinimą, kodėl iš šios įmonės patys atėmė galimybę konkuruoti perspektyvioje srityje ir atidavė kitai valstybinei institucijai. Dabar priimtina tampa tik Registrų centro elektroninių sąskaitų sistema, į kurią nuo liepos varu varomas viešuosiuose pirkimuose dalyvaujantis verslas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akivaizdu, kad valstybiniam sektoriui sunki, o gal net neįmanoma užduotis įsileisti realią konkurenciją. O ženklų, kad būtų mėginama atsikratyti įpročio kurti vidines monopolijas, kol kas nematyti.

REKLAMA

Iš nepaslankaus milžino įvaizdžio paštas vaduojasi siūlydamas naujas, informacijos technologijų amžiaus dvasią atitinkančias elektronines paslaugas, be kurių sunkiai įsivaizduojama šiuolaikiška bendrovė. Siekis modernizuotis duoda rezultatų: Lietuvos pašto el. sąskaitų sistema naudojasi nemaža dalis verslo, prie jų įprato ir darbuotojai, ir apskaitą tvarkantys finansininkai.

Nepaisant to, verslas jau gavo laiškus iš valstybės institucijų, kuriuose informuojama, kad privaloma susikurti paskyrą Registrų centre ir naudotis stringančia, nuolat apie klaidas signalizuojančia jo el. sąskaitų sistema. Jai sukurti, beje, panaudotos europinės investicijos.

REKLAMA
REKLAMA

Lyg tokio valstybinio lygio neūkiškumo būtų maža, atrodo sąmoningai pamirštama, kad elektroninių sąskaitų tvarkymo paslaugas Lietuvoje teikia ir įvairios privačios platformos. Vargu, ar privatus verslas į jų saugumą ir patogumą investavo tikėdamasis, kad valstybė norės privilegijos pati teikti el. sąskaitų tvarkymo paslaugas.

Ir šiuo atveju kalbama jau ne tik apie privačiam verslui eilinį sykį vėl užtrenktas duris, bet, pabrėžiu, galimybė konkuruoti atimama ir iš 100 proc. valstybei priklausančio, savo el. sąskaitų sistemą sukūrusio Lietuvos pašto.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Toks viešojo sektoriaus požiūris į elektroninių paslaugų rinką nedžiugina, nes tai greičiau yra paslaugos uzurpavimas ir rinkos monopolizavimas. Verslas nuolat stebi rinką, jos tendencijas, vartotojų poreikius ir, be kita ko, konkuruoja su analogiškas paslaugas ar prekes siūlančiais varžovais. Būtent pastarieji ir leidžia pasitikrinti nuosavo verslo imuniteto stiprumą. Apmaudu, bet tai negalioja valstybiniame sektoriuje, kuriam priklausančiam Registrų centrui suteikiamos išskirtinės teisės mažina konkurenciją, sistemų plėtrą ir paslaugų pasiūlą.

REKLAMA

Registrų centras šiemet skelbė skaičiavimus, jog į elektroninę erdvę visuotinai perkėlus sąskaitų pateikimą, per metus bus sutaupoma apie 1,5 mln. eurų. Tikriausiai tai buvo ironija, nes verslui toks taupymas kainuos. Pats Registrų centras už vienos sąskaitos pateikimą elektroniniu būdu kažkodėl nustatė privalomą 0,58 euro įkainį, todėl akivaizdu, kad verslas ne tik nesutaupys, bet išlaidos tik augs, nes jis ne tik buvo papildomai apmokestintas, tačiau ir neturi galimybės rinktis kitų nemokamų ar bent jau pigesnių alternatyvų.

Jau 13 metų esame bendros Europos Sąjungos rinkos dalimi, tačiau sveikos konkurencijos principų perprasti vis dar nesugebame.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų