Simonos ir Romo kelionė pėsčiomis (nuotr. facebook.com)

Simona Vidūnaitė ir Romas Usavičius – du jauni žmonės, pasiryžę 2100 kilometrų keliauti pėsčiomis po Europą tam, kad laimėtų 21 000 eurų Dzūkijos nacionaliniam parkui. Varžydamasi dėl taškų ir interneto vartotojų palaikymo su kitomis dviem komandomis, pora, pradėję savo kelionę Anglijoje, jau pasiekė Liuksemburgą ir trauks iki Italijos. Portalui tv3.lt Simona papasakojo, ką reiškia eiti pėsčiomis šitiek kilometrų ir kaip galima pildyti svajones.

„Buvom vienai dienai užėję į Vokietiją, keliavome pro Belgiją, o dabar prasidėjo Liuksemburgas su didžiuliais miškais. Labai gražu!

Turime nueiti 20 kilometrų per dieną ir dabar prie tokio fizinio krūvio jau pripratome. Tiesa, kelionės pradžioje buvo sunku – kuprinės buvo labai sunkios, pilnos maisto ir vandens, pirmąją dieną nukorėme gal 26 kilometrus, tai tikrai išvargome, bet paskui viskas buvo gerai. Labai saugome kojas – jei kas tik kur truputį trina, iškart stojame, žiūrime, nes kitų kojų neturime, tad reikia labai saugotis.

Jau nuo Belgijos pabaigos prasidėjo kalvos, tai jau jaučiasi kiti raumenys, tačiau viskas gerai – nueiname kokius 4 kilometrus per valandą“, – kalbėjo Simona.

Kaip viskas prasidėjo

Simona ir Romas susipažino per šiuos Naujuosius metus, tačiau vėliau Romas išvažiavo į Londoną, kur jis ir gyvena. Ten jis pasivadino ir Simoną, kuri ten ir nuvažiavo. Jai Londonas nepatiko, Romas irgi jau norėjo pokyčių, tad internete rastas konkurso pasiūlymas – kelionė pėsčiomis – abiem pasirodė nuostabi idėja.

„Projekto sumanytojai yra japonai – „Panasonic“, gaminantys „Eneloop“ baterijas, kurias galima pakrauti 2100 kartų. Po 10 metų tokios baterijos naudojimo, tu vis dar gali ją įkrauti 70 proc. Tad naudojant tokias baterijas nėra teršiama aplinka.

Projekto organizatoriai mums – visoms trims komandoms – nurodė pasirinkti po aplinkosauginę organizaciją, kuriai, sėkmės atveju, atitektų 21 000 eurų prizas. Mes gauname kuprines, miegmaišius, kelionei reikalingus daiktus, dienpinigių maistui“, – nurodė Simona.

Užduotys

Keliautoja papasakojo, kad jie ne tik keliauja, tačiau turi ir atlikti tam tikras užduotis – konkurso „Eneloop expedition 2100“ organizatoriai kiekvvieną savaitę jiems atsiunčia po užduotį ir kuri iš trijų komandų – dar keliauja lenkų ir danų komanda – atlieka užduotį geriausiai, ta ir gauna daugiausiai taškų.

„Pirmos savaitės užduotis buvo išlaikyti ore kuo ilgiau aitvarą – mes ją laimėjome. Antros savaitės užduotis buvo pastatyti ir nugriauti kuo įmanoma greičiau palapinę. Mes už šią rungtį gavome tris taškus – tiek pat, kaip ir lenkų komanda. Tik lenkai turi po vienvietę palapinę, tai jiems lengviau ją išrinkti nei mums dvivetę.

Šios savaitės užduotis – 10 asmenukių su laukiniais gyvūnais. Matėme ir stirnų, tačiau su jomis iš taip toli neįmanoma nusifotografuoti, tai darome nuotraukas su kurmiais, sraigėmis. Taip pat mums reikia padaryti popierinį lėktuvėlį ir nufilmuoti jo skrydį – ilgiausiai skrendantis lėktuvėlis laimės“, – kalbėjo Simona.

Nakvynė tarp žvėrių

Pašnekovė pasakoja, kad dažniausiai pora miega palapinėje, tačiau kartais jiems reikia pasikrauti telefonus, baterijas ir kitus prietaisus, tad kartais, naudodamiesi „Couchsurfing“ sistema, miega ir pas žmones.

Simona džiaugiasi, kad sutikti kelionėje žmonės labai padeda, kartais ir pasiūlo kur nakvoti, kartais paeina su jais kartu, kartais pavalgydina, o kartais duoda patarimų, kaip geriau atlikti savaitės užduotį. O sunkiausia kelionėje yra... ėjimas.

„Mes ir galvojome su Romu, kas sunkiau: ar eiti, kai labai karšta, ar kai lyja, ir nusprendėme, kad kai lyja – tuomet negali sustoti pailsėti, visur šlapia, tada nuotaikos nėra, o kai šviečia saulė, nuotaika visai kita.

Anksčiau man atrodė, kad bus labai sunku nugriauti kiekvieną dieną statytą palapinę, bet tai pasidarė visai nesudėtingas kasdienis ritualas. Mes taip ir stengiamės kuo daugiau nakvoti palapinėje, gamtoje, ne pas žmones, nes taip mums daug įdomiau – girdime ir visokių laukinių gyvūnų ateinančių. Kai esame dviese, tai tikrai nebaisu“, – dalinosi Simona.

Mergina taip pat pasakojo, kad kasdien išsitraukia po vieną erkę, tačiau, kadangi yra pasiskiepijusi, didelių problemų nemato. Romas pasiskiepijęs nėra ir svarsto tai padaryti.

Kas laimės

Projekto dalyviai gauna taškus už kassavaitines užduotis ir už tai, kiek žmonių pamėgsta jų „Facebooko“ puslapį.

„Visi žmonės, kurie nori prisidėti prie mūsų laimėjimo ir prie Dzūkijos nacionalinio parko, gali dalintis šia naujiena, kad „palaikintų“ mūsų „Facebooko“ puslapį – „Eneloop Europe expedition 2100 – team yellow“. Kol kas vienu tašku pirmaujame prieš kitas komandas, tačiau lenkai turi daugiau „Facebooko“ sekėjų“, – kalbėjo Simona. Pora turi planą, kur kada reikia būtų ir Simona džiaugiasi, kad jie planą yra aplenkę trimis dienomis, tad, jeigu bus prastas oras ar tokie nenumatyti dalykai kaip liga, pora galės kelias dienas ir išvis neiti, pailsėti.

Ką pirktų parkas

Dzūkijos nacionalinio parko Turizmo ir informacijos skyriaus vedėja Inesa Karsten tv3.lt sakė, kad Parkas labai džiaugiasi tokia jaunų žmonių iniciatyva, o prizą – 21 tūkst. eurų – tikrai efektyviai panaudotų.

„Mes labai džiaugiamės, kad jauni žmonės, neabejingi Lietuvos nacionaliniams parkams, Lietuvos gamtai nusprendė keliauti ir išsirinko sėkmės atveju remti mūsų parką.

Gautą paramą skirtume turistinės infrastruktūros atnaujinimui bei papildymui, interneto svetainės atnaujinimui, interaktyviems žemėlapiams, kad padidintume parko pasiekiamumą, lankymo patogumą. Dalį paramos skirtume informacijos apie parka, renginius, kurie vyksta parke, gamtos gyvenimo įdomybių sklaidai, nes čia tikrai yra, ką parodyti ir papasakoti.

Dalį lėšų skirtume vaikų ir suaugusių ekologinių programų kūrimui ir įgyvendinimui. Kalbant apie turistinius projektus, norėtume įsigyti specialią stebėjimo kamerą, skirtą paukščių stebėjimui, kad būtų galima stebėti visą parą internetu, kas vyksta lizde iš paukščių gyvenimo“, – nurodė I. Karsten.

Ji taip pat sakė, kad pats Parkas, jo darbuotojai, darbuotojų draugai ir pažįstami jau yra įtraukti į Simonos ir Romo palaikymo komandą, taip pat apie jų kelionę yra supažindami keliautojų klubai.

„Palaikome, kas kuo galime“, – entuziastingai kalbėjo I. Karsten.

Simonos ir Romo kelionė prasidėjo birželio 23 dieną, o finišas bus spalio 20 dieną Milane, kur susitiks visos komandos, bus suskaičiuoti taškai ir paskelbtas laimėtojas.

Padėti Simonai ir Romui laimėti ir skirti pinigus Dzūkijos nacionaliniam parkui galite pamėgę jų puslapį „Facebooke“.