REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vaikų išnaudojimas – žinoma ir didelė problema visame pasaulyje, kasmet apie 1,8 milijono vaikų tampa seksualinio išnaudojimo aukomis. Prekybos žmonėmis aukos į apgaulės tinklą patenka ne tik internete, bet ir gatvėse. Prabilta ir apie seksualiai išnaudojamus vaikus viešbučiuose, išnaudojimu užsiima tiek turistai, tiek vietiniai gyventojai.

Vaikų išnaudojimas – žinoma ir didelė problema visame pasaulyje, kasmet apie 1,8 milijono vaikų tampa seksualinio išnaudojimo aukomis. Prekybos žmonėmis aukos į apgaulės tinklą patenka ne tik internete, bet ir gatvėse. Prabilta ir apie seksualiai išnaudojamus vaikus viešbučiuose, išnaudojimu užsiima tiek turistai, tiek vietiniai gyventojai.

REKLAMA

Moteliai ir viešbučiai atrodo patraukli vieta tokiems veiksmams, tačiau vis daugiau viešbučių tinklų imasi iniciatyvos užkirsti tam kelią. Iki šiol tai atrodė tik problema užsienyje, kodėl to niekada nesigirdėjo Lietuvoje?

Lietuvoje nėra statistikos

Nevyriausybinės organizacijos „Paramos vaikams centras“, užtikrinančios vaikų psichinę gerovę ir teikiančios profesionalią efektyvią kompleksinę pagalbą vaikams ir šeimoms, atstovės patvirtino, kad Lietuvoje tokios specifinės statistikos iki šiol nebuvo.

„Pasaulyje tokie susitarimai bendradarbiavimo tarp verslo ir pagalbos organizacijų yra gana įprasti, Lietuvoje tik nelabai. Apie seksualinio smurto viešbučiuose atvejus oficialių duomenų nėra užfiksuota. Nes niekas to iki šiol nefiksavo specifiškai ir neskaičiavo.

REKLAMA
REKLAMA

Į oficialią statistiką patenka tik iki teismo priėję atvejai. Todėl kyla klausimas, kiek tai viešinama, kiek kalbama. Bet ta problema yra tikrai pamatuota. Todėl manau, kad toks bendradarbiavimas ir dėmesys kaip šis, tikrai reikalingas. Nes tai viena iš rizikos zonų, susijusi su keliavimu, kur vyksta turizmas, intensyvus judėjimas“, – portalui tv3.lt teigė centro psichologė Jūratė Baltuškienė.

REKLAMA

Pasak „Paramos vaikams centro“ pirmininkės A. Juodeškienės, jų organizacija turi priemonę, kaip prisidės prie šios iniciatyvos.

„Jeigu mes girdime, kad seksualinis turizmas vyksta Tailande ar dar kažkur, mes lyg ir ten girdėję esam, bet ne Lietuvoje. O kai tinklas mato tame prasmę ir mus kaip profesionalus kviečia prisijungti, kurie gali mokymus pravesti, aš manau, kad tai žingsnis atkreipti dėmesį.

Juolab, kad daug kalbėjome apie vaikų teises, nemušimą. Tai sustiprintų požiūrį į vaikus ir tokias problemas. Ir tegul tik niekada nebūna to, bet darbuotojų apmokymas – tik į naudą. Čia nėra taip, kad paslėpta problema ir tik, kad kažkas bandoma spręsti“, – įsitikinusi pirmininkė.

REKLAMA
REKLAMA

Visgi, ar Lietuvoje tokių atvejų mažai, ar tik nežinoma kaip juos atpažinti ir kaip elgtis? Žadama apmokymus Lietuvos viešbučių darbuotojams.

Į kovą įtraukia viešbučius

Siekiant padėti užkirsti kelią šiems nusikaltimams, balandžio pabaigoje Vilniuje buvo pasirašytas Baltijos šalyse galiosiantis dokumentas – „ECPAT elgesio kodeksas“. Jį pasirašė „Paramos vaikams centro“ pirmininkė Audra Juodeškienė ir viešbučių tinklo atstovo „Orbis Group“ valdybos pirmininkas bei generalinis direktorius Gilles Clavie.

„ECPAT“ yra nevyriausybinė tarptautinė organizacija kovojanti prieš vaikų prostituciją, pornografiją ir seksualinę vergiją. Ji vienija 95 visuomeninių organizacijų tinklą net 86 šalyse. Dokumentu siekiama, kad apgyvendinimo ir turizmo sektoriuje Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje neliktų panašaus pobūdžio nusikaltimų, o skriaudėjai būtų teisiškai nubausti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Elgesio kodeksas“ sustiprina didžiausią „Orbis Group“ ir „AccorHotels“ viešbučių tinklo socialinę atsakomybę – vaikų saugumo užtikrinimą. Šį dokumentą pasirašiusios kompanijos, įsipareigoja apmokyti savo personalą ir šviesti klientus, kaip reikia elgtis pastebėjus ar įtarus nepriimtiną elgesį su vaikais.

Taigi, viešbučių tinklas organizuoja intensyvius mokymus darbuotojams, kaip atskirti galimą seksualinį vaikų išnaudojimą apgyvendinimo ir turizmo sektoriuje, ką reikia tokiu atveju daryti ir kaip apie tai pranešti atsakingoms institucijoms. Taip pat jų personalas informuoja viešbučių svečius apie vidinę politiką ir vykdomą prevenciją prieš vaikų išnaudojimą.

REKLAMA

„Jau beveik 5 metus mes vykdome pirmaujančią prevencijos programą šioje srityje, kuri reikalauja ne tik tarpdisciplininio bendradarbiavimo tarp viešbučių, policijos ir nevyriausybinių organizacijų, bet, svarbiausia, reguliarių mokymų, švietimo ir informavimo politikos. Tik tokia nuosekliai tęsiama veikla leis sąžiningai įgyvendinti „Elgesio kodekso“ nuostatus“, – teigė „Orbis Group“ valdybos prezidentas ir generalinis direktorius G. Clavie.

Pro akis nepraslys

„Orbis Group“ viešbučių tinklo atstovas tvirtino, kad tokia prevencija turėtų rūpėti ne tik tiems, kurie dirba šioje srityje, bet ir visiems tėvams. Jis užsiminė netgi apie girdėtą atvejį „Novotel“ viešbutyje Vilniuje.

REKLAMA

„Darbuotojas pamatė įtarimų sukėlusį atvejį, tačiau jis nepasitvirtino. Tačiau tai gerai vien dėl to, kad sureagavo žmonės, o neapsimetė, kad nieko nevyksta. Dar vieną iš tokių atvejų ypač norėčiau paminėti, kuris įvyko prieš keletą metų Lenkijoje.

Administratorė pastebėjo šeštadienį ryte įtartiną atvejį ir pranešė policijai, kuri greitai sureagavo, kad kiti nepastebėtų svečiai. Darbuotojai kaip tik buvo išklausę mokymus, kaip užlaikyti svečią prie administratorių stalo, neleisti išeiti į kambarį.

Tuo atveju vadovas viešbučio palankiai sureagavo, kaip ir nepasitvirtinus atvejams sureaguotų tinkamai, nes svarbiausia – apsaugotas vaikas“, – portalui tv3.lt sakė atstovas. Pasak jo, didelę patirtį sukaupęs viešbučių tinklas skleidžia daugelyje šalių žinią per nevyriausybines organizacijas, be to, 2016 m. vyko pasiruošimas Lietuvai, o 2017 m. pravesti mokymai bei vykdomas tolesnis pasirengimas Baltijos šalims.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kalbinta Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė teigė, negirdėjusi apie tokią iniciatyvą, nes šis tinklas kol kas nėra jų asociacijos narys, tačiau idėją palaikanti.

„Visgi, galėtume išplatinti ir pasidalinti tokia praktika. Negaliu atsakyti, koks yra poreikis, tačiau skirtingi mokymai ištisai vyksta. Ypač tarptautinių tinklų, yra griežti reikalavimai. Ar daro tą lietuviai savininkai – nežinau.

Juolab, mes labai daug seminarų darom ir su migracijos tarnyba, ir su darbo birža, ir su įvairiomis institucijomis. Todėl manau, vienokią ar kitokią informaciją tikrai pasiekia darbuotojus“, – kalbėjo E. Šiškauskienė.

Paklausta, ar tai gali sumažinti klientų srautus arba net atbaidyti, prezidentė teigė tuo netikinti, kadangi apie tai nėra viešai skelbiama ir dažniausiai žino tik darbuotojai. Regis, lietuviai jau greitai galės ramiau jaustis dėl savo vaikų ar artimųjų, o pradėjus skaičiuoti tokią statistiką, bus galima skirti daugiau dėmesio ir priemonių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų