REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
44
Kelionės  (nuotr. Fotolia.com)

Darbovietėse jau prašoma pasakyti, kuriuo metu ruošiamasi vasarą atostogauti. Bėda tik ta, kad jei šiemet norėjote skristi į užsienį, dienas reikėtų pasirinkti atidžiau. Mat daugiau nei mėnesį truksianti Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcija kortas sumaišė ir keliautojams, ir agentūroms.

44

Darbovietėse jau prašoma pasakyti, kuriuo metu ruošiamasi vasarą atostogauti. Bėda tik ta, kad jei šiemet norėjote skristi į užsienį, dienas reikėtų pasirinkti atidžiau. Mat daugiau nei mėnesį truksianti Vilniaus oro uosto tako rekonstrukcija kortas sumaišė ir keliautojams, ir agentūroms.

REKLAMA

Patį atostogų įkarštį, liepos 14 d. – rugpjūčio 17 d., dėl tūpimo tako rekonstrukcijos uždaromas Vilniaus oro uostas pareikalaus Lietuvos turizmo agentūrų iš naujo planuoti savo siūlymus. Pastarieji neslepia, dėl to nukentės finansiškai, o oro uostas jokios kompensacijos nepasiūlė.

Džiaugiasi, kad buvo įspėti iš anksto

Kelionių organizatoriai naujienų portalui tv3.lt papasakojo, kaip keitėsi jų planai organizuojant šių metų vasaros keliones.

Štai „Tez Tour“ turėjo atsisakyti nemažos dalies savo programų ir šiuo metu stengiasi išvengti didesnių nuostolių. Tačiau iš dalies gera žinia keliautojams – jiems kainos dėl to nesikeis. Nors dėl kitų priežasčių jos didės.

REKLAMA
REKLAMA

„Kadangi Vilniaus oro uostas bus uždaromas liepą–rugpjūtį, t. y. per patį atostogų įkarštį, būtų keista manyti, jog kelionių organizatoriams pavyks išvengti praradimų. Numanome, jog dėl pasikeitusių oro uostų keliautojai patirs nepatogumų, todėl esame priversti koreguoti ir savo planus: šiuo metu perskirstėme skrydžius ir liepą–rugpjūtį kelionių programas mažiname 20 proc. – visu penktadaliu, jei lygintume, pavyzdžiui, su birželio mėnesiu.

REKLAMA

Apie 60 proc. mūsų keliautojų yra iš Vilniaus, vasarą daugiausia keliauja šeimos su vaikais. Įsivertinęs, kad teks keisti keliavimo įpročius ir skristi iš Kauno, dažnas poilsiautojas verčiau paankstins ar pavėlins atostogų datą tam, kad galėtų skristi kaip yra įpratęs ir kaip jam patogiau – iš Vilniaus. Kita vertus, kai kuriems keliautojams teks išskristi iš Vilniaus, o sugrįžti – jau į Kauną ir atvirkščiai.

Darome viską, kad nuostoliai būtų kuo mažesni, padidinome skrydžių gegužės, birželio ir rugsėjo mėnesiais tam, kad mūsų turistas turėtų galimybę pasirinkti jam patogią kelionės datą ir skristi iš Vilniaus. Kainos tiek kelionių iš Vilniaus, tiek ir iš Kauno – nesikeis, nes oro uostų mokesčiai liko tie patys. Oro uostai jokių specialių sąlygų nepasiūlė ar kitų kompensacijų nesuteikė. Tik tiek, kad apie šią rekonstrukciją buvome informuoti iš anksto“, – informuoja „Tez Tour“ viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovė Inga Aukštuolytė .

REKLAMA
REKLAMA

„Kidy Tour“ direktorius Gvidas Aukštuolis patvirtina taip pat patirsiantys papildomų išlaidų, susijusių su klientų aptarnavimu Kaune. Tačiau, kadangi agentūra siūlo keliones į Turkijos Antalijos regioną, o pastarosios populiariausios pavasarį, vasaros pradžioje ir rudenį, siūlomų programų keisti nereiks.

Programų apimties nereikės keisti ir „Novaturui”. Taip sako generalinis direktorius Linas Aldonis.

„Normalu, kad ateina laikas kiekvienai infrastruktūrai atsinaujinti – šįkart Vilniaus oro uosto eilė. Be jokios abejonės turėsime ir mes prisitaikyti prie su šiomis rekonstrukcijomis susijusių pasikeitimų. Infrastruktūros darbai buvo planuojami iš anksto, todėl tikimės, kad tuo trumpu laikotarpiu, kol jie vyks, pavyks išvengti nesklandumų, o ir Vilniaus oro uosto darbuotojai dalinasi informacija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šių metų vasaros atostogų sezono suplanuota programa yra didesnė nei 2016 metų vasaros sezono. Tam Vilniaus oro uosto tako rekonstrucija įtakos neturi“, – sako jis.

 

Kelionių organizatorius Rimvydas Širvinskas – Makalius patikina, kad kol kas finansinių nuostolių nepatiria, nebent laiko prasme, kurį skirs informuodami savo skaitytojus ir klientus, kad skrydis iš Kauno, o ne Vilniaus. Tačiau programų bus šiek tiek mažiau, nes „Ryanair“ savo skrydžių iš Vilniaus į Kauną neperkelia.

„Praktiškai visos oro bendrovės savo skrydžius toms 35–ioms rekonstrukcijos dienoms perkėlė į Kauną. Vilniečiams, žinoma, pasidaro šiek tiek nepatogu vykti į Kauną, tačiau kalbant apie visą Lietuvą, Kaunas yra patogiausia vieta vykdyti skrydžiams ir skirtinguose miestuose gyvenantiems lietuviams atvažiuoti.

REKLAMA

Be to, nors „Ryanair“ neperkels savo skrydžių, kitos oro bendrovės bei kelionių organizatoriai šiemet siūlo naujas atostogų kryptis bei daugiau pasirinkimo, todėl tas tikrai kompensuoja „Ryanair“ praradimą“, – sako R. Širvinskas.

Pašnekovas prideda, kad šioje situacijoje oro uostų atstovai nuolat informuoja kelionių organizatorius apie vykdomus darbus, tariasi su tarpmiestiniais vežėjais, kad būtų užtikrintas kuo geresnis susisiekimas.

Šių metų vasaros kelionės brangs

Tie, kurie tik dabar pradeda planuoti savo vasaros keliones ir ieškoti pasiūlymų gali likti nemaloniai nustebinti. Pasak R. Širvinsko – Makaliaus, vasaros kelionių išpardavimai jau baigėsi ir liko tik tie viešbučiai, kurie nėra labai populiarūs lietuvių tarpe. 

REKLAMA

„Šiemet žmonės vasaros atostogas „šluoti“ ėmė dar žiemą prieš didžiąsias šventes, taip pat visą sausio mėnesį telefonas netilo nuo trokštančių įsigyti pigesnes vasaros išvykas atostogų metu. 

Apskritai šiemet kaip niekad didelis susidomėjimas kelionėmis, jaučiamas turistų skaičiaus padidėjimas“, – pasakoja kelionių organizatorius. 

Norintiems keliauti šiais metais gali tekti ir plačiau atverti piniginę. Pasak R. Širvinsko – Makaliaus, vasaros atostogų kelionės 10–15 proc. brangesnės nei pernai.

„Kai kurios skrydžių bendrovės naudojasi proga , kad „Ryanair“ neperkelia savo skrydžių į Kauną, todėl tomis pat kryptimis siūlo tikrai brangius bilietus. 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Bet kelionių organizatoriai dar turi pigių kelionių pasiūlymų, ypač pereinamuoju laikotarpiu, kai atostogų išskristi turite iš Vilniaus, o namo grįžti į Kauną (ir atvirkščiai – rekonstrukcijos pabaigoje). Dėl šios priežasties (skirtingu išvykimo ir grįžimo miestų) siūlomos pigesnės keliones“, – teigia jis.

„Bendrai žiūrint, šiemet kelionės su kelionių organizatoriais nežymiai pabrango, o pigių skrydžių bendrovės stipriai pakėlė skrydžių kainas, tačiau dėl to kaltas itin didelis mūsų tautiečių susidomėjimas kelionėmis ir atostogomis vasaros metu“, – dar prideda R. Širvinskas. 

Tad jo žiniomis šio sezono kainos svyruos šitaip: už 300–400 Eur galima susiplanuoti ekonomiškas atostogas, už 400–600 Eur galima įsigyti kokybišką poilsį geresniame viešbutyje, o už 700–1000 Eur dar galima spėti įsigyti atostogas prabangiuose, populiariuose viešbučiuose Europos ribose. Egzotinėms kelionėms reikėtų skirti 1000–1500 Eur. 

REKLAMA

Gvidas Aukštuolis prideda, kad šiemet atostogos Turkijoje šiek tiek brangesnės nei pernai, nes nemažai viešbučių koregavo savo kainodarą. 

„Atostogų kainoms įtakos turi ir klientų susidomėjimo ta konkrečia kryptimi faktorius. Pavyzdžiui, Europos kryptys, tokios kaip Italija, Portugalija ar Ispanija vasaros sezoną pasitinka užsitikrinę didelį viešbučių užimtumą, todėl natūralu, kad dėl didelės paklausos taip pat didėja ir kainos. Ypatingai tai aktualu saloms, kur poilsio vietų skaičius ribotas“, – papildo L. Aldonis. 

Kokios kryptys šiemet populiariausios? Visi kelionių organizatoriai patvirtina, kad pirmoje vietoje vis dar karaliauja Turkija. Po jos rikiuojasi Graikija, Bulgarija, Ispanija, Italija, Kipras. Be to vis didesnė dalis susidomi ir tolimesnėmis kelionėmis, pavyzdžiui, JAV, Balio sala Indonezijoje ar Seišelių salomis.

REKLAMA

Po rekonstrukcijos tikimasi daugiau turistų

14 iš 16 šiuo metu Lietuvos sostinėje veikiančių reguliariuosius skrydžius vykdančių aviakompanijų sutiko Vilniaus orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos metu perkelti savo skrydžius į Kauną. Visgi viena pagrindinių oro linijų – „Ryanair“ – nesutiko.

Tačiau Lietuvos oro uostų atstovė spaudai Agnė Mažeikytė įsitikinusi, kad tai didelių nepatogumų nesukels, nes kai kurie „Ryanair“ skrydžiai, kurie vykdomi iš Vilniaus oro uosto, vykdomi ir Kaune. Taip pat daugumos oro linijų skrydžių, vykdomų iš Vilniaus, poreikį užpildys kitos aviakompanijos, kurios planuoja perkelti savo veiklą į Kauną.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kalbant apie kelionių organizatorius, A. Mažeikytė neneigia, kad jie gali patirti tam tikrų nepatogumų. Visgi rekonstrukcija – gyvybiškai reikalinga.

„Informacija apie planuojamą Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo tako rekonstrukciją viešojoje erdvėje buvo paskelbta jau 2015 m. Kelionių organizatoriai turėjo laiko sėkmingai pakoreguoti savo veiklą ir rekonstrukcijos metu užsakomuosius skrydžius vykdys iš Kauno oro uosto.

Jei nerekonstruosime tako dabar, jau greitai jis gali nebeatitikti saugumo reikalavimų, dėl ko Vilniaus oro uostui grėstų uždarymas.

Tikimės, kad kelionių organizatoriai supras šio projekto svarbą ir reikšmę visai valstybei. Kita vertus, po tako rekonstrukcijos bus galima aptarnauti daugiau keleivių, tad organizatoriai ir patys galės skaičiuoti augančius keleivių srautus. 35 dienas truksianti rekonstrukcija yra investicija į ateitį, po jos tikimės sulaukti dar spartesnio nei iki šiol keleivių srautų augimo“, – sako Lietuvos oro uostų Komunikacijos projektų vadovė.

REKLAMA

 

Bendra rekonstrukcijos darbų vertė siekia 19 mln. Eur.

„Šiuo metu pasiruošimas didesniems aptarnaujamų keleivių srautams Kauno oro uoste vyksta visu pajėgumu. Šiuo metu čia rekonstruojamas keleivių terminalas – taip siekiama, kad jis taptų patogesnis mūsų keleiviams, šalia oro uosto jau greitai bus baigtos viešbučio statybos. Taip pat ruošiamės oro uoste kurti papildomą infrastruktūrą – laikinas automobilių stovėjimo aikšteles, laikinus keleivių atvykimo ir išvykimo terminalus. Praėjusią savaitę viešai kreipėmės į Lietuvos vežėjus, ragindami aktyviai užsiimti keleivių vežimu į ir iš Kauno oro uosto, tad ruošiamės priimti ir daugiau autobusų negu šiol“, – informuoja A. Mažeikytė.

Praėjusiais metais nuo liepos 14 d. iki rugpjūčio 17 d. (imtinai) Vilniaus oro uoste buvo aptarnauti 425,5 tūkst. keleivių. Iš jų 51 proc. buvo atvykstantys keleiviai, 49 proc. – išvykstantys.

 

Vilniaus oro uostas bus uždarytas nuo liepos 14 d. iki rugpjūčio 17 d. 23:59 val.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų