REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugiabučių namų renovacija (modernizacija) į procesą įtraukia įvairius dalyvius – savivaldybės atstovus, namo gyventojus, rangovus, statybininkus, techninius prižiūrėtojus ir administratorius. Procesą valdo renovacijos administratoriai – jie atlieka tarpininkų vaidmenį: derina planus, padeda prižiūrėti darbų kokybę bei palengvina gyventojų bendravimą su rangovais. Administratoriai ilgainiui įgauna namo gyventojų pasitikėjimą.

Daugiabučių namų renovacija (modernizacija) į procesą įtraukia įvairius dalyvius – savivaldybės atstovus, namo gyventojus, rangovus, statybininkus, techninius prižiūrėtojus ir administratorius. Procesą valdo renovacijos administratoriai – jie atlieka tarpininkų vaidmenį: derina planus, padeda prižiūrėti darbų kokybę bei palengvina gyventojų bendravimą su rangovais. Administratoriai ilgainiui įgauna namo gyventojų pasitikėjimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Susirinkimai – svarstymų metu

Aktyvi Molėtų gyventoja Daiva Kulienė pasakoja, kad jų namo renovacijos darbai truko vasarą ir jau antrą žiemą gali džiaugtis šiltu būstu. „Tiksliai kainų skirtumų negaliu palyginti, tačiau dabar mokame tokia sumą už visas komunalines paslaugas, kokią anksčiau mokėdavome tik už šildymą“, – renovacijos naudą atskleidžia pašnekovė.

REKLAMA

Namo gyventojai nesirinko viską apimančios modernizacijos, o apšiltino namo sienas, stogą, taip pat pakeitė šildymo sistemą ir radiatorius. „Kaip juokiuosi, galime būti renovacijos reklaminiu veidu, nes viskas vyko pakankamai sklandžiai“, – teigia D. Kulienė.

Paklausta apie administratoriaus bendradarbiavimą su gyventojais, pašnekovė teigė, kad didžiausias darbas vyko derinant projektą. „Susirinkimai vykdavo reguliariai, kol suderinom visas projekto detales. Vėliau, jeigu kildavo klausimų, turėjom mūsų namui priskirtą atsakingą asmenį, kuriam galėjome skambinti“, – teigia D. Kulienė.

REKLAMA
REKLAMA

Pašnekovė teigia, kad kai kurie namo gyventojai buvo labai įsitraukę, todėl bendravimas su administratoriumi buvo nuolatinis. „Jeigu kas nors būdavo neaišku, ar atrodydavo, kad darbai vyksta ne taip, kaip turėtų, tuomet kreipdavomės į administratorius. Pavyzdžiui, buvo kilę klausimų dėl vatos pasirinkimo ir apskaičiavimo, tai susidomėję gyventojai net ir raštiškus atsakymus vėliau gavo“, – pasakoja D. Kulienė.

Pabrėžia rangovų kokybę

Vis dėlto pašnekovė linkusi teigti, kad sėkmingai jų namo renovacijai daugiau įtakos turėjo rangovai ir statybininkai. „Svarbu viešųjų pirkimų sėkmė – koks rangovas laimi konkursą ir kokie žmonės ateina dirbti. Administratorius yra geras partneris, kuris reaguoja į situaciją ar žmonių klausimus, bet sėkmės istorija pirmiausiai prasideda nuo viešųjų pirkimų rezultato“ – savo patirtimi dalijasi D. Kulienė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vykstant renovacijos darbams techniniai klausimai, pavyzdžiui, statybininkų patekimas į butą, daugiausiai buvo derinamas su rangovais. „Darbų metu su namo gyventojais bendravo ir tarėsi rangovai, administratorius įsikišdavo nebent esant kokiam konfliktui. Pavyzdžiui, po renovacijos kaukė nauji radiatoriai, tuomet kreipėmės pagalbos į administratorių. Tiesa, net ir šiuo atveju labiau padėjo paslaugos tiekėjas“, – teigia pašnekovė.

 

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų