REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Trys lietuvių pilotuojami ekipažai su Benediktu Vanagu, Antanu Juknevičiumi ir Vaidotu Žala priešakyje 2017 metų sausio 2–14 dienomis raižys Argentinos, Bolivijos ir Paragvajaus valstybes, per kurias drieksis Dakaro ralio maratono trasa. Išvykimo į Pietų Ameriką išvakarėse tv3.lt kalbinti visi trys lietuviai su skirting patirtimi ir pasirengimu žengia į naują iššūkį.

Trys lietuvių pilotuojami ekipažai su Benediktu Vanagu, Antanu Juknevičiumi ir Vaidotu Žala priešakyje 2017 metų sausio 2–14 dienomis raižys Argentinos, Bolivijos ir Paragvajaus valstybes, per kurias drieksis Dakaro ralio maratono trasa. Išvykimo į Pietų Ameriką išvakarėse tv3.lt kalbinti visi trys lietuviai su skirting patirtimi ir pasirengimu žengia į naują iššūkį.

REKLAMA

Aukštesnės vietos - ne iš fantastikos srities

„Dar anksti kalbėti, bet turint galvoje tai, kad bus 50-60 mažiau automobilių nei įpastas pusantro šimto, tai tas vietas Benediktas Vanagas ir Antanas Juknevičius gali ne tik pakartoti, bet ir pagerinti. Jos gali būti net aukštesnės”, - tv3.lt komentavo Lietuvos automobilių sporto federacijos prezidentas Romas Austinskas.

Pasak jo, vietas sunku pranašauti: „Palinkėčiau jiems susitvarkyti su sunkumais, kurie iškils. O jų bus. Ko gero šis Dakaras jų nelepins. Atsiranda gerokai ilgesnė Bolivija nei pernai ar užpernai ir reikės padaryti kaip įmanoma mažiau klaidų. Komandos stiprios, turi strategijas, jei jų laikysis, viskas bus gerai.“

REKLAMA
REKLAMA

LASF prezidentas atkreipė dėmesį, kad Dakaro ralis prasideda antroje pusėje, o iš pradžių svarbiausiai nepralaimėti. „Viskas priklauso nuo klaidų. Bet kuris sustojimas trasoje gali kainuoti kelias vietas. O tų etapų daug, atsikovoti tas vietas – reikia labai greitai važiuoti“.

REKLAMA

Pernai B. Vanago ekipažas užėmė 26-ą vietą, viena vieta žemiau finišo liniją kirto A. Juknevičius, o V. Žala pasitraukė iš lenktynių dešimtame etape.

Drausmės Dakaras

Penktą kartą į Dakaro mūšį B. Vanagas išsiruošė pasibalnojęs naująjį bolidą „Toyota Hilux“ automobilį, o kryptį jam į ausį porins šturmanas iš Lenkijos Sebastianas Rozwadowskis. B. Vanagas tv3.lt atskleidė kodinį 2017 metų Dakaro ralio pavadinimą, kurį iškėlęs tarsi vėliavą ketina užbaigti žadėtą penkerių metų ciklą.

„Turime kodinį pavadinimą 2017 metų Dakaro raliui – drausmės Dakaras. Šioje kovoje, kur per ilgą laiką žmonės labai pavargsta ir turi blogiausias sąlygas, drausmė gali duoti gerą rezultatą. Tai supratau žengiant į penktąjį Dakarą. Tai pas mus dabar pagrindiniai dalykai – tvarkų ir sistemų šlifavimas“, - pasakojo Benediktas.

REKLAMA
REKLAMA

Anot jo, tai geriausias pasirengimas per visą penkerių metų ciklą – belieka parodyti, kaip gerai paruošti namų darbai. „Vienintelis dalykas, kur esame sušlubavę – mėnesį prieš technikos išsiuntimą turėjau kojos traumą ir alergiją gyvūnui, ko niekada nėra buvę“, - juokėsi lenktynininkas.

Antradienį į Pietų Ameriką išskrendantis B. Vanagas su visa „General Financing team Pitlane“ komanda tvirtino, kad nori šįkart padaryti tai, ką gali geriausia: „Jei būsime išmintingi ir drausmingi, galime nustebinti ir gerąja prasme. Ne tik sulaužytomis rankomis ar kabėjimu ant skardžio. Sausio 14 dieną turėtų viskas paaiškėti.“

Ar išties taip optimistiškai nusiteikęs ralio asas? „Optimistiškai važiavau į pirmąjį Dakarą, galvodamas, kad galime būti dvidešimtuke, o finišavome 65-i. Esu atsargus su vertinimais. Projektas susideda iš tiek daug smulkmenų, kad mūsų tikslas – padaryti tiesiog geriausia, ką galime. Optimizmo nėra daug. Galbūt daugiau susikaupimo. Taip galime pagerinti rezultatą“, - teigė jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paklaustas, ar nuo šio Dakaro sėkmės priklausys projekto tąsa, pašnekovas nedrįso prognozuoti: „Penkios olimpiados per penkerius metus tikrai labai išvargina. Esame labai patobulėję. Norint žengti į dar kitą dimensiją turime padaryti dar geresnį darbą ir tam kol kas nematau resursų.“

B. Vanagas prisipažino, kad jokių talismanų neturi, mat geriausias talismanas – pasiruošimas. „Mano krepšyje bus daug komandos aprangos – kelnaitės, kojinės, higiena ir daug telefono laidų. Kai išsiruoši į karą arba Dakarą, tai imu tik gyvybiškai reikalingus daktus. Visa kita – balastas. Tą pamoką išmokome ir esame visiški minimalistai. Kaip vienuoliai“, - teigė lenktynininkas.

REKLAMA

Pasirengti padėjo gimęs sūnus

„Imu nedidelę tašelę iki 20 kg. Didžiausią dalį dalių ir daiktų išsiuntėme su sunkvežimiu“, - juokėsi septintą kartą kaip lenktininkas Dakaro ralyje dalyvaujantis Antanas Juknevičius. – Kažkokio simbolinio daikto neturiu. Stengiuosi neprisirišti prie simbolių, materijų. Mėgstu būti nepriklausomas ir laisvas. Neriboju savęs. Likimas mūsų rankose. Niekada neskaitau horoskopų.“

Kartu su šturmanu Dariumi Vaičiuliu Pietų Ameriką „Overdrive Hilux“ automobiliu raižyti pasirengęs Antanas tikino, kad visada galima rasti, ką dar nuveikti, bet šiaip padarė daug.

„Pats vertinu pasirengimą devynetu. Tobulėjame. Turėdami didelę patirtį pasiruošėme tikrai neblogai. Aišku, čia ir fortūnos reikalai. Suprantame, kad gali būti tai, kas ne nuo mūsų priklauso, - dalijos mintimis A. Juknevičius - Atėjo ir mūsų valanda – turi pasisekti. Visąlaik kažkas mus kankindavo, pakišdavo koją. Neverkiu, bet kažkada turi ir mums pasisekti. Gal apsieisime be likimo pokštų?“ Jis pasidžiaugė, kad vyksta į Dakarą su įvairiapusę patirtį turinčiu draugu, tačiau būsimo iššūkio nelaiko kažkuo ypatingu: „Laukiu tos kovos, esu pasiruošęs. Jaučiu ramybę – pakankamai gerai pasiruošėme. Automobilis neblogas – jam tai bus ketvirtas Dakaro ralis. Jis daug matęs, gerai perrinkome, patikrintas. Senas kuinas vagos negadina.“

A. Juknevičius ne viename Dakaro ralyje ėjo ir „Astanos“ komandos vadovo pareigas, todėl pasitikėjimo savimi jam tikrai netrūksta. „Galbūt galima buvo daugiau padirbėti su bėgimu – per savaitę vienas kartas nėra daug. Pagal savijautą man užtektų parako ir dviem ar trim Dakarams iš karto. Čia psichologija daug svarbesnis dalykas“, - teigė jis.

REKLAMA

Lenktynininkas atskleidė, kad pasiruošti naujam iššūkiui padėjo ir prieš penkias savaites gimęs sūnus. „Tai irgi pasirengimas Dakarui. Miegu perpus mažiau nei galėčiau. Pratinuosi prie nuovargio. Vieną rytą po nemiegotos nakties kėlęs sakiau, kad į Dakarą vykstu pailsėti“, - juokėsi A. Juknevičius.

Miglos prieš akis jau nebebus

Jauniausio lietuviško Dakaro ekipažo pilotas Vaidotas Žala su šturmanu Sauliumi Jurgelėnu į ralio iššūkį Pietų Amerikoje vyks antrą kartą iš eilės. „Agrorodeo“ komanda ir 2017 metais varžysis sekcijoje, kur automobiliai varomi alternatyvia energijos rūšimi.

„Mes važiuojame kuru biodyzelinu, pagamintu iš visiškai atsinaujinančių šaltinių – ten jokių naftos pėdsakų nėra. Verdame tame pačiame sportiniame katile tik su alternatyvia vizija, - tv3.lt kalbėjo V. Žala. Jis pasidžiaugė, kad šįkart važiavimas Dakaro pragare bus visiškai kitoks.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Dakaro ralis – kompleksiškas, didelis ir baisus – visuomet sugeba nustebinti, tačiau šįmet jaučiamės daug geriau nei pernai pasiruošę. Vis dėlto tai antras kartas. Pirmą kartą negali visko numatyti, o antrą kartą jei nenumatai, tai reiškia nepadaryti namų darbai. Tvirčiau spiriamės į startą, o kaip finiše bus, matysime“, - tikino jis.

Anot lenktynininko, pagrindinės pamokos – techninės, o didžiausias dėmesys buvo skirtas sportinio kompiuterio suderinimui ir elektrinės dalies pakeitimui. Dėl to „Agrorodeo“ ekipažas jaučiasi žengęs didelį žingsnį į priekį ir tikisi didesnio produktyvumo trasoje.

„Pernai važiavau į miglą. Šįmet miegu ramiai. Jaučiu, kad viskas bus gerai, - reziumavo V. Žala. - Esame kukliausi tarp lietuvių. Gal kitais metais išaugsime ir galėsime žengti rimtesnį žingsnį. Viskas priklauso nuo to, kaip seksis šįmet, bet mūsų su Sauliumi čia liga, užsikabinome ilgam ir dėsime pastangas, kad Dakaro ralyje pasirodytume ne kartą.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų