REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pagrindinis pardavėjų ginklas pritraukiant klientus – akcijos. Tačiau prekybos tinklai pastebi, kad vien paprastų akcijų nebepakanka. Norint išlaikyti klientą reikia teikti labiau personalizuotus pasiūlymus.

Pagrindinis pardavėjų ginklas pritraukiant klientus – akcijos. Tačiau prekybos tinklai pastebi, kad vien paprastų akcijų nebepakanka. Norint išlaikyti klientą reikia teikti labiau personalizuotus pasiūlymus.

REKLAMA

Naujausią individualią programą pristatė prekybos tinklas „Maxima“, pasiūlęs „Ačiū“ kortelės turėtojams internetinėje paskyroje susidaryti savą prekių su nuolaida krepšelį. Mažmeninės prekybos ekspertas Justas Gavėnas tikina, kad toks žingsnis akivaizdžiai parodo, jog pradedama ieškoti individualumo.

„Rinka bręsta ir supranta, kad bendromis akcijomis nepritrauks pirkėjų. Nuolaidos prekėms, kurių jie neperka naudos neduos. Sveikintina brandesnė kainodaros iniciatyva“, – komentuoja J. Gavėnas.

Pasak jo, tokį strategijos posūkį lėmė ne naujo žaidėjo „Lidl“ pasirodymas. Mat jų parduotuvių skaičius nėra didelis, o prekių pasirinkimas ribotas.

REKLAMA
REKLAMA

Strategijai įtakos nepadarė ir spartesnė didžiųjų prekybos tinklų parduotuvių plėtra.

„Vyksta ekonomikos pakilimas, tai plėtra visiškai normali, nes krizės metu 2008–2010 metais matėme atvirkštinį procesą, neefektyvių parduotuvių uždarymą“, – komentuoja ekspertas.

REKLAMA

Visgi jis teigia, kad nors ir atsiranda tendencija teikti kuo individualesnius pasiūlymus, kitiems prekybos tinklams teks ieškoti dar naujesnės strategijos.

„Jei visi padarys tuos pačius veiksmus, vėl akivaizdžiai pradings išskirtinumas. Kas vaizduotės neturės pabandys padaryti kažką panašaus, bet tos grietinėlės žmonių nebesusirinks. Be to, „Maxima“ yra vienas pačių didžiausių tinklų tiek išduotų kortelių skaičiumi, tiek paskyromis tai didžiąją pyrago dalį pasiims“, – teigia J. Gavėnas komentuodamas kitų prekybos tinklų žingsnius.

REKLAMA
REKLAMA

Prekybos tinklai: lojalumas tampa neatsiejamas nuo parduotuvės

Prekybos tinklų atstovai pripažįsta, kad tenka ieškoti kuo inovatyvesnių sprendimų siekiant, kad klientai būtų ištikimi prekybos tinklui. Personalizacija – vienas jų.

„Personalizacijos svarba augs ir natūralu, kad ateityje vis daugiau įmonių savo resursus ir pastangas, siekiant pritraukti pirkėjų, nukreips būtent šia linkme. Klientų lojalumas visada buvo ir yra svarbus. Dar svarbiau, kai lojalumas yra ne funkcinis – kuomet parduotuvė pasirenkama dėl jos lokacijos, darbo laiko ar parkavimo aikštelės, o emocinis – kai parduotuvė pasirenkama dėl asortimento, kokybės, pasitikėjimo ir pan.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Akcijos ar teikiamos nuolaidos yra tik vienas iš atributų, dėl ko pirkėjai renkasi parduotuvę, todėl norint didinti lojalių pirkėjų skaičių, nepakanka tik siūlyti nuolaidas ar žemas kainas. Tikrai ne lojalumo kortelė skatina vartotojus sugrįžti į vieną ar kitą parduotuvę. Kiekvieno vartotojo piniginėje nesunkiai rasite mažiausiai 2 prekybos tinklų korteles, tačiau tai nereiškia kad jis lojalus abiem prekybos tinklams. Lojaliu pirkėjas yra tuomet, kai konkrečiame prekybos tinkle jis lankosi nuolat ir didžiąją dalį savo apsipirkimo atlieka būtent čia. O tai lemia ir parduotuvės vieta, ir asortimentas, ir kokybė, ir, žinoma, nuolaidos bei naudos, kurias pirkėjai gauna konkrečioje parduotuvėje“, – komentuoja prekybos tinklo „IKI“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė.

REKLAMA

„Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė tikina, kad jų tinklas taip pat didelį dėmesį skiria individualiems pasiūlymams, kurie ugdytų pirkėjų lojalumą.

„Manome, kad būtent dėl to pirkėjai grįžta pas mus, nes jaučia asmeninį dėmesį jų poreikiams – o ne gauna vien tik bendras visiems taikomas nuolaidas. Nuolat investuojame į išmanią lojalumo sistemą ir vis giliau dirbame su vadinamais didžiaisiais duomenimis (Big Data), kuomet technologijos analizuoja apsipirkimo informaciją, ir algoritmas pasiūlo pirkėjams jų perkamus ir ieškomus produktus būtent jiems. Mūsų sistemoje nėra vienodų pasiūlymų rinkinių – skirtingiems pirkėjams siūlomos skirtingos prekės, ir pirkėjui nieko nereikia rinktis“, – informuoja G. Bielskytė.

REKLAMA

Lojalumo svarbą pabrėžia ir „Norfos“ atstovas spaudai Darius Rylišks. Anot jo, tris ketvirtadalius „Norfos“ apyvartos sudaro prekės pirktos su lojalumo kortele.

„Maximos“ pristatyta nauja lojalumo programa parodo, kad asmeniniai pasiūlymai iš ties tampa asmeniniais, nes kiekvienas pirkėjas gali gauti nuolaidas ne tik pagal savo pirkimo istoriją. Pasak „Maxima“ rinkodaros vadovės Kristinos Mažeikytės klientas pats gali susiformuoti individualų prekių, kurias nori pirkti, krepšelį, ir iki metų pabaigos jam gauti nuolaidą kiekvieno apsipirkimo metu – nors ir kasdien.

„Vieni mūsų pirkėjai yra jautrūs kainai ir renkasi ekonominės kategorijos prekes, kiti gali sau leisti daugiau, mėgsta gurmanišką ar sveiką maistą. Atsižvelgdami į skirtingus pirkėjų poreikius pabandėme suformuoti šešis pirkinių krepšelių pavyzdžius. Parduotuvėse nuolaidas aktyvuosiantys pirkėjai gali rinktis vieną iš jų – tokį, kokį mes jį sudarėme. O prisijungusieji prie „Ačiū“ paskyros gali šiuos krepšelius individualizuoti ir rinktis kad ir po vieną prekę iš mūsų siūlomų dviejų tūkstančių“, – pasakojo K. Mažeikytė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Stengiasi siūlyti asmenines nuolaidas

„Rimi“ prekybos tinklas informuoja, kad asmeninius pasiūlymus klientams teikia pagal jų apsipirkimo istoriją jau trečius metus.

„Mūsų pirkėjai žino, kad kiekvieną savaitę, pasitikrinę terminale ar internete Mano Rimi kortelės pasiūlymus, jie ras vis kitokius, specialiai jiems sukurtus pasiūlymus. Mūsų tikslas, kad kiekvieną savaitę klientas su savo lojalumo kortele gautų tokius pasiūlymus, kokių jam reikia, ir kad tie pasiūlymai būtų pateikti tada, kada jam to labiausiai reikia“, – sako G. Bielskytė.

„Iki“ prekybos tinkle, neseniai paskelbusiam, kad bus atsisakoma „Mylimiausios“ kortelės ir kuriama atskira programa, šiuo metu lojalumo programa vystoma per „Iki Premija“ korteles. Individualūs pasiūlymai teikiami atskiroms pirkėjų grupėms.

REKLAMA

„Maximos“ nauja programa lojalumo programa – „Išsirink, ko reikia“. Pirkėjai patys galės pasirinkti prekes, kurioms jie nori gauti nuolaidas. Prie „Ačiū“ paskyros prisijungę lojalumo kortelių turėtojai iš beveik 2 tūkst. prekių galės susiformuoti savo individualų 10 mėgstamiausių prekių krepšelį. Pasirinktoms prekėms kiekvieno apsipirkimo metu iki šių metų pabaigos bus taikoma 20 proc. nuolaida, o kitais metais prekių krepšelį pirkėjai galės keisti kas mėnesį. 2 tūkst. produktų asortimentas bus atnaujinamas pagal sezoną ir populiarumą.

Prie lojalumo paskyros neprisijungę „Ačiū“ kortelių turėtojai taip pat galės už 10 prekių krepšelį iki metų pabaigos mokėti penktadaliu mažiau. Vieną iš šešių jau sudarytų prekių krepšelių bus galima pasirinkti „Maximos“ parduotuvėse – čia pirkėjai ras specialias programos skrajutes su prekių krepšeliais ir galės jas aktyvuoti parduotuvių kasose.

Norint gauti nuolaidą pasirinktoms prekėms, nėra būtina pirkti viso dešimtiems prekių krepšelio, nuolaida bus taikoma perkant nors ir vieną prekę iš dešimties pasirinktų.

 

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų