REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ilgą laiką automobilių dalijimosi paslaugas teikusiais vienintelei „CityBee“ prieš mėnesį atsirado konkurentas. Nauja įmonė „Spark“ jau atsiriekia savo rinkos dalį, o tuo tarpu „CityBee“ plečia veiklą į Kauną. Jau dabar Vilnius yra lyderis Centrinėje ir Rytų Europoje pagal mieste veikiančių automobilių dalinimosi paslaugų kiekį. Ar atsirastų vietos ir trečiam rinkos žaidėjui šioje konkurencinėje kovoje?

Ilgą laiką automobilių dalijimosi paslaugas teikusiais vienintelei „CityBee“ prieš mėnesį atsirado konkurentas. Nauja įmonė „Spark“ jau atsiriekia savo rinkos dalį, o tuo tarpu „CityBee“ plečia veiklą į Kauną. Jau dabar Vilnius yra lyderis Centrinėje ir Rytų Europoje pagal mieste veikiančių automobilių dalinimosi paslaugų kiekį. Ar atsirastų vietos ir trečiam rinkos žaidėjui šioje konkurencinėje kovoje?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Verta paminėti, kad nors abi įmonės teikia dalijimosi automobiliais paslaugą, specifika šiek tiek skiriasi. „Spark“ automobilių parke siūlomi tik elektromobiliai, o „CityBee“ siūlo ir elektromobilius ir skirtingų markių automobilius. Nors „CityBee“ neatskleidžia, kiek turi prisiregistravusių vartotojų, dalijimosi elektromobiliais paslaugos „Spark“ įkūrėjas ir vadovas Nerijus Dagilis informuoja, kad jau pirmąją savaitę sulaukta 3 tūkst. registracijų.

REKLAMA

Automobilių dalijimosi paslaugų palyginimasInfographic

Konkurencija naudinga vartotojams

N. Dagilis pasakoja, kad „Spark” į dalijimosi automobiliais rinką neabejotinai įnešė konkurencijos, kuri naudinga, pirmiausia, vartotojams. Ar atsirastų vietos 3 žaidėjui , pašnekovas mano, kad visuomet įmanoma rasti sau vietą.

REKLAMA
REKLAMA

„Esu maksimalistas. Tikiu, kad bet kurioje rinkos srityje yra įmanoma atrasti sau vietos – svarbu turėti gerą idėją, aiškią viziją, išskirtinumą, stiprią komandą. Iš vienos pusės, „Spark” yra vienas iš nedaugelio lietuvių sukurtų dalijimosi ekonomikos pavyzdžių. Tačiau „Spark” automobilius renkasi ne tik norintys sumažinti savo išlaidas transportui, tačiau ir tie, kuriems svarbu būti vienu žingsniu priekyje, išbandyti naujoves bei rūpintis aplinka, taip mes skiriamės nuo konkurentų“, - komentuoja N. Dagilis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tuo tarpu „CityBee“ direktorius Aurimas Drūtys teigia, kad dėl skirtingo konkurentų verslo modelio, sumažėjusių kelionių skaičiaus nepajuto. A. Drūtys mielai priimtų į rinką ir 3 žaidėją.

„Visuomet skatinome ir skatiname alternatyvius nuosavam automobiliui transporto būdus, tad didesnis rinkos žaidėjų skaičius gyventojams padeda atrasti alternatyvius kelionių mieste būdus, taip pat taip prisidedama prie spūsčių mažinimo. Džiaugiamės, kad Vilnius pirmauja Centrinėje ir Rytų Europoje pagal mieste veikiančių automobilių dalinimosi paslaugų kiekį“, - sako „CityBee“ direktorius.

REKLAMA

Pasak jo, didžiausias įmonės konkurentas yra ne nauji besikuriančios įmonės, o žmonių nuosavas transportas.

„Didesnis rinkos dalyvių skaičius skatina miestiečius atsižvelgti į alternatyvius kelionės miesto ribose transporto būdus. Pagrindinis konkurentas dalijimosi paslaugoms yra nuosavas automobilis, o gyventojų įpročių keitimas užtrunka, tad ir „CityBee“ nuo pat pradžių buvo numatyta kaip ilgalaikė investicija ir vartotojų skaičius auga palaipsniui. Būtent todėl automobilių dalijimosi paslaugos teikėjams, kad išsilaikytų ir galėtų siūlyti gyventojams prieinamą kainą, vis dar reikalinga miestų savivaldybių parama“, - pabrėžia A. Drūtys.

REKLAMA

„CityBee“ starto ir sėkmingo Kaune direktorius dar nelinkęs vertinti.

Lietuviams vis dar trūksta žinių

Pasak pašnekovų, vienas didžiausių iššūkių, supažindinti lietuvius su tokios paslaugos galimybėmis. „CityBee“ direktorius pabrėžia, kad dalijimosi automobiliais versle susiduriama su nesupratimu, kad tokio pobūdžio paslauga, gyvenant didmiestyje, gali pakeisti nuosavą automobilį.

„Didžiuosiuose Europos miestuose dėl eismo spūsčių automobilis tapo kelionę apsunkinančia transporto priemone, tad gyventojai ieško alternatyvų. Remiantis didžiųjų Europos miestų patirtimi sėkmingai integravus automobilių dalinimosi paslaugą mieste vienas automobilių dalinimosi paslaugos automobilis gali pakeisti net iki dvylikos nuosavų automobilių“, - teigia A. Drūtys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Visgi, pasak jo, per 3 „CityBee“ veikimo metus jau yra matomas stiprėjantis vartotojų įpročių pasikeitimas. Tuo tarpu N. Dagilis pastebi, kad suvokimo trūksta ne tik apie dalijimosi automobiliais paslaugą, bet ir apie pačius elektromobilius.

„Mes keliame sau tikslą ne tik vystyti savo verslą, tačiau ir edukuoti vartotojus apie ateities transportą. Elektra varomos transporto priemonės Lietuvoje dar laikomos naujove, todėl vykdome ir tam tikrą švietėjišką veiklą pasakodami vartotojams apie tai, kaip veikia elektromobilis ir kokia jo įtaka orui, kuriuo mes visi kvėpuojame“, - savo didžiausią iššūkį įvardija „Spark“ įkūrėjas.

REKLAMA

Abi įmonės planuoja plėtrą

„CityBee“ direktorius informuoja, kad šiuo metu turi 83 stoteles ir 250 automobilių parką.

„Neseniai skelbėme apie paslaugų plėtrą Kauno mieste – ten esame vieninteliai tokio pobūdžio paslaugos teikėjai – tačiau taip pat nepamirštame ir Vilniaus: šiuo metu planuojame aktyvesnę plėtrą į atokesnius miesto rajonus – neseniai atidaryta „CityBee“ stotelė Grigiškėse“, - pasakoja A. Drūtys.

„Spark“ įkūrėjas taip pat žada plėtrą. Jų planuose svarbiausia pastatyti kuo daugiau naujų elektromobilių įkrovimo stotelių.

„Jų iki metų pabaigos bus dvigubai daugiau. Elektromobilių gerbėjus pradžiugins ir nauji kelių skirtingų, tarp jų – ir išskirtinių, modelių automobiliai. Iš viso iki metų pabaigos vartotojams pasiūlysime apie 50 aplinką tausojančių transporto priemonių“, – sako N. Dagilis.  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų