REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
57
BMW įlėkė į autobusų stotelę Vilniaus centre nuotr. Broniaus Jablonsko

Susisiekimo ministerija (SM) nepritaria Seimo narių siūlymui drausti pradedantiesiems vairuotojams vairuoti galingas transporto priemones.

57

Susisiekimo ministerija (SM) nepritaria Seimo narių siūlymui drausti pradedantiesiems vairuotojams vairuoti galingas transporto priemones.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2015 m. Seime pradėtos svarstyti įstatymo pataisos, kuriomis grupė Seimo narių užsimojo numatyti, kad 2 metų vairavimo stažo neturintys asmenys galėtų vairuoti tik negalingus automobilius.

REKLAMA

Įstatymo pataisomis siūloma nustatyti, kad pradedantiesiems vairuotojams būtų draudžiama vairuoti B kategorijos transporto priemones, kurių galios ir masės be krovinio santykis yra didesnis kaip 0,06 kW/Kg. Kaip teigė šią idėją pristatė parlamentarai, 2 metų vairavimo stažo neturintys vairuotojai negalėtų vairuoti galingesnio negu 100 kW automobilio. Politikai tikina, kad šios pataisos padėtų sumažinti jaunų, nepatyrusių vairuotojų sukeliamų avarijų skaičių.

REKLAMA
REKLAMA

Šios pataisos inicijuotos po to, kai praėjusių metų spalį Vilniaus centre jaunas vaikinas nesuvaldė galingo BMW ir įlėkė į viešojo transporto stotelę, kurioje tuo metu autobuso laukė būrys žmonių. Avarijos metu buvo sužaloti 8 žmonės, 12-metė mergaitė ir 52 metų moteris atsidūrė reanimacijoje – mergaitei pažeistas stuburas, o moteriai – dauginė trauma.

Bado pirštu į statistiką

SM nepritaria parlamentarų siūlymui drausti nepatyrusiems vairuotojams vairuoti galingus automobilius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Anot SM, Seimo narių iniciatyva nėra pagrįsta moksliniais tyrimais. Ministerijos dokumente pažymima, jog nuo 2014 m. sausio 1 d. iki 2015 m. liepos 1 d. Lietuvos keliuose įvyko 4 707 eismo įvykiai, kuriuose žuvo 364 žmonės, 5 571 sužeistas. Pradedantieji vairuotojai per šį laikotarpį sukėlė 348 eismo įvykius (tai yra 7,4 proc. visų eismo įvykių), kuriuose žuvo 28 žmonės (tai yra 7,7 proc. visų žuvusių eismo dalyvių), 456 žmonės buvo sužeisti (tai yra 8,2 proc. visų sužeistų eismo dalyvių).

„Nagrinėjant turimą eismo įvykių statistiką svarbu atkreipti dėmesį, kad, vairuodami motorines transporto priemones, kurių galia didesnė kaip 100 kW, o galios ir masės be krovinio santykis didesnis kaip 0,05 kW/kg, pradedantieji vairuotojai per šį laikotarpį sukėlė 70 eismo įvykių (1,5 proc. visų eismo įvykių ir tik 20 proc. visų pradedančiųjų sukeltų eismo įvykių), kuriuose žuvo 2 žmonės (atitinkamai 0,6 proc. ir 7,1 proc.), sužeistas – 101 žmogus (atitinkamai 1,8 proc. ir 22 proc.).

REKLAMA

Taigi, nagrinėjant turimus [...] duomenis, susijusius su motorinėmis transporto priemonėmis, kurių galia didesnė kaip 100 kW, o galios ir masės be krovinio santykis didesnis kaip 0,05 kW/kg, šiuo metu nėra pagrindo teigti, kad galingesnius automobilius vairuojantys pradedantieji vairuotojai sukėlė daugiau eismo įvykių, kuriuose žuvo arba buvo sužeisti eismo dalyviai, nei mažiau galingus automobilius vairuojantys pradedantieji vairuotojai“, – aiškina SM.

Ministerija atkreipė dėmesį į tai, kad remiantis šiuo metu rinkoje esančių automobilių, kurių galios ir masės be krovinio santykis mažesnis kaip 0,06 kW/kg, techniniais duomenimis, šie automobiliai 100 km/h greitį pasiekia vidutiniškai per 13–15 sek. ir jų maksimalus greitis gali būti nuo 160 iki 180 km/h.

REKLAMA

„Taigi, pradedantieji vairuotojai, vairuodami negalingus automobilius, kurių galios ir masės be krovinio santykis mažesnis kaip 0,06 kW/kg, turi techninę galimybę per santykinai trumpą laiką pagreitėti iki 100 km/h greičio, kuris yra pavojingas mieste ir užmiestyje (išskyrus automagistrales ir greitkelius).

Be to, minėti negalingi automobiliai turi techninę galimybę pasiekti didžiulį maksimalų greitį (160–180 km/h), kuris būtų itin pavojingas nepriklausomai nuo infrastruktūros saugos ir eismo sąlygų. Taigi, automobiliai, kurių galios ir masės be krovinio santykis mažesnis kaip 0,06 kW/kg, taip pat kaip automobiliai, kurių galios ir masės be krovinio santykis didesnis kaip 0,06 kW/kg, turi techninę galimybę sparčiai greitėti ir pasiekti itin didelį greitį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Neatsakingai, pavojingai ir chuliganiškai vairuojantys pradedantieji vairuotojai bet kuriuo atveju kelia grėsmę eismo saugumui, neatsižvelgiant į tai, ar jie vairuoja galingus ar negalingus automobilius“, – dėstoma ministerijos dokumente.

Nenori riboti pradedančiųjų galimybių rinktis

SM taip pat pažymi, kad esą dažnai pradedantieji vairuotojai dėl finansinių priežasčių negali leisti sau įsigyti nuosavo automobilio ir vairuoja kitų asmenų automobilius, o šių automobilių galios ir masės be krovinio santykis dažnai gali būti didesnis kaip 0,06 kW/kg, todėl pradedantieji vairuotojai, jei būtų priimtas Seimo narių siūlymas, negalėtų vairuoti kitų asmenų automobilių.

REKLAMA

„Įstatymo projektu siūlomas reglamentavimas ribotų galimybę pradedančiajam vairuotojui naudotis darbdavio automobiliais, kurių galios ir masės be krovinio santykis didesnis kaip 0,06 kW/kg, jeigu pradedantysis vairuotojas dirbtų įmonėje, kurioje vykdant funkcijas reikėtų naudotis darbdavio automobiliais.

Svarbu pabrėžti tai, kad ilgą laiką nevairuojantys (ypač pradedantieji) vairuotojai ne tik neįgauna naujos vairavimo patirties, žinių, įgūdžių ir gebėjimų, bet ir praranda pirmines žinias, įgūdžius ir gebėjimus, todėl ilgą laiką nevairuojančių (ypač pradedančiųjų) vairuotojų galimybės saugiai vairuoti automobilius neabejotinai mažėja, jiems daug sunkiau vėl pradėti vairuoti ir prisitaikyti prie nuolat vis labiau intensyvėjančių eismo sąlygų. Visa tai neigiamai veikia eismo saugos situaciją Lietuvos Respublikos keliuose“, – akcentuoja SM.

REKLAMA

Pasak ministerijos, patvirtinus siūlymą pradedantiesiems drausti vairuoti galingus automobilius, būtų apribotos ir vairuotojų transporto priemonių pasirinkimo galimybės.

Draudimas [...] ribotų pradedančiųjų vairuotojų galimybes rinktis tam tikrų gamintojų siūlomų markių ir modelių automobilius. Pradedantieji vairuotojai negalės įsigyti tam tikro gamintojo automobilio, nes pasirinktos markės ir modelio automobilis neatitiktų įstatymo projektu siūlomo galios ir masės be krovinio santykio. Tai pažeistų konkurencijos normas, nes būtų diskriminuojami tam tikri automobilių gamintojai, kurie gamina automobilius, kurių galios ir masės be krovinio santykis didesnis kaip 0,06 kW/kg“, – komentuoja ministerija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų