REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šią savaitę pasaulio žiūrovai per „BBC World“ televiziją išvydo reklamą apie Lietuvą. Nors už ją paklotos šimtatūkstantinės sumos, šalies įvaizdžiu besirūpinantys reklamos kūrėjai staiga ėmė gėdytis kūrinio autorystės. Tuo tarpu kinematografai jį drąsiai vadina šlamštu, rašo „Respublika“.

REKLAMA
REKLAMA

Šią savaitę pradėtas transliuoti 30 sekundžių trukmės reklaminis vaizdo klipas apie Lietuvą, kurio gamybą ir transliavimą finansavo Valstybinis turizmo departamentas prie Ūkio ministerijos. Tris kartus per dieną transliuojamas vaizdo klipas esą reikalingas tam, kad dar iki aktyvaus turizmo sezono pradžios užsieniečiai susidomėtų Lietuva ir atvyktų jos aplankyti.

REKLAMA

Turizmo departamento direktorius Alvitis LukoševičiusRespublikai sakė, kad vaizdo klipo idėja – parodyti džiūgaujančią Lietuvą, pasižyminčią nuostabiais žmonėmis, supažindinti su mūsų kultūra, paveldu, sportininkų laimėjimais ir muzika, kuri garsina Lietuvą.

Tačiau „Respublikos“ teigimu, 30 sekundžių trunkančiame reklaminiame klipe patiekiama toks kiekis informacijos, klipe pasirodo daugybė kultūros paveldo objektų, sportininkų, artistų ir kitų Lietuvai nusipelniusių asmenų, kad vargu ar užsienietis per tiek laiko sugebės visą tą informaciją apdoroti.

REKLAMA
REKLAMA

Dienraščio kalbinta Lietuvos kinematografų sąjungos kūrybinių programų koordinatorė Rūta Mėlinskaitė sakė: „Manau, šis klipas skirtas anaiptol ne reprezentacijai, nes jį pažiūrėjus lieka taip ir neaišku, kas ten reklamuojama. Ten daugiau sportinių akimirkų, kur nežinia, ar turistus domina šis aspektas. Čia kviečiama pasižiūrėti į laimėtojų šalį, bet tokių akimirkų galima prigaudyti bet kurioje šalyje.“

Režisierius Audrius Stonys, vienas iš filmo „Skrydis per Lietuvą“ bendraautorių taip pat buvo kritiškas: „Gerai, kad Lietuvos vardas šmėžuos milijonų akyse, tik nemanau, kad jie norės atvažiuoti šalies pamatyti. Manau, kad šiame klipe yra per daug informacijos, viskas prabėga pro akis ir nėra už ko užsikabinti. Pati informacija nėra suprantama, gal net beprasmiška. 30 sekundžių klipe viskam parodyti neužtenka. Tada belieka rinktis -O demonstruoti du vaizdus, bet nieko neparodyti, ar daryti labai dinamišką ir veržlų klipą.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

A. Lukoševičius pripažino, kad klipo kūrėjai nepersistengė, ir klipas buvo sumontuotas iš archyvinės medžiagos. Maža to, reklaminio filmuko užsakymas BBC buvo patikėtas be viešo konkurso – ji montažą patikėjo lietuviškai „Kino komandai“, kurios vadovas režisierius Donatas Ulvydas neišdrįso klipo pavadinti autoriniu darbu.

A. Lukoševičius „Respublikai“ nesiryžo atskleisti, kiek kainavo klipo transliacija. Tuo tarpu „BBC World“ atstovai užtiko, kad 30 sekundžių trukmės reklaminis klipas, transliuotojams piko metu, užsakovams iš Lietuvos kainuoja apie 8 tūkst. litų, o už darbą ir transliacijas Turizmo departamento bendrai sulygta suma siekia maždaug 350 tūkst. litų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų