REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Pildyti įvairius prašymus ir juos teikti valstybės institucijoms visada užima laiko. Todėl kai kuriems šalies gyventojams galimybė tai atlikti naudojantis socialinėmis e. paslaugomis gali tapti tikru išsigelbėjimu. Tą iliustruoja jaunos šeimos pavyzdys. Išmoką gavo neišėję iš namų

 Pildyti įvairius prašymus ir juos teikti valstybės institucijoms visada užima laiko. Todėl kai kuriems šalies gyventojams galimybė tai atlikti naudojantis socialinėmis e. paslaugomis gali tapti tikru išsigelbėjimu. Tą iliustruoja jaunos šeimos pavyzdys. Išmoką gavo neišėję iš namų

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Prieš pusmetį Vaido ir Simonos Žukauskų gyvenime nutiko viena džiaugsmingiausių akimirkų – porai gimė ilgai laukta dukra Ūla. Tiesa, Mergaitė gimė sveika ir stipri.

REKLAMA

Nepaisant daugybės sveikinimų ir pakilios nuotaikos, naujuosius tėvelius užgulė ir pirmieji kūdikystės rūpesčiai. Kaip teisingai paimti naujagimę? Kaip dažnai ją maitinti? Koks metodas veiksmingiausias jam užmigdyti?

„Teoriškai buvome tikrai gerai pasiruošę Ūlos atėjimui, tačiau realybėje nes viskas pasitvirtino, daug ko teko išmokti patiems. Net ir praėjus pusmečiui jaučiamės kaip pradinukai šioje srityje, nes kiekvieną dieną atsitinka kas nors netikėto“, – sakė V. Žukauskas.

REKLAMA
REKLAMA

Nieko nuostabaus, kad visi dalykai, tiesiogiai nesusiję su kūdikiu, Žukauskų gyvenime buvo nustumti į šoną. „Kai šeimoje atsiranda mažas žmogutis, jam nori skirti visą dėmesį ir laiką, kiek tik jo turi. Todėl asmeninis gyvenimas, kaip ir kiti reikalai, kuriam laikui nustumiami į antrą planą“, – pasakojo V. Žukauskas.

Todėl tokiose situacijose itin praverčia šiuolaikinės komunikacijos priemonės ir galimybė įvairius reikalus sutvarkyti nuotoliniu būdu. O viena tokių galimybių visi naujieji tėveliai gali pasinaudoti jau antrus metus veikiančioje Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (SPIS). Per šią sistemą visi tėvais ką tik tapę šalies gyventojai gali pateikti prašymą dėl vienkartinės išmokos gimusiam ar įvaikintam vaikui skyrimo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Jeigu būtų reikėję kažkur vykti ir pildyti dokumentus gyvai, prašymą dėl išmokos greičiausia būtume pateikę, kai Ūla jau būtų atšventusi vienerių ar dvejų metų gimtadienį. Dabar dokumentus užpildėme neiškėlę kojos iš namų ir po kelių savaičių pinigai jau buvo banko sąskaitoje“, – patirtimi dalijosi V. Žukauskas. Galima pateikti įvairius prašymus

Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Bendrųjų reikalų departamento direktorės Aistės Pikiotienės, prašymai dėl vienkartinių išmokų gimusiam ar įvaikintam vaikui yra dažniausia SPIS sistemoje naudojama paslauga. Kitos dvi populiariausios paslaugos – išmokos vaikui skyrimas ir socialinės pašalpos skyrimas ir mokėjimas.

REKLAMA

Tiesa, be šių trijų paslaugų SPIS portalo naudotojoms prieinamos dar kelios dešimtys galimybių – čia iš viso galima pateikti 26 iš savivaldybių teikiamų daugiau kaip 100 socialinės paramos rūšių elektroninius prašymus socialinei paramai gauti. Tarp kitų per SPIS sistemą teikiamų paslaugų – prašymai dėl įvairių šalpos pensijų, būsto šildymo ar transporto išlaidų kompensacijų ar įvairaus tipo išmokų neįgaliesiems skyrimas. A. Pikiotienės teigimu, galimybė teikti prašymus per SPIS sistemą turi įvairių pliusų – prašymus galima pateikti greičiau, dalis informacijos juose įrašoma automatiškai, pateikus prašymą nuolatos galima matyti jo būseną.

REKLAMA

SPIS atneša naudos ir valstybės institucijoms, nes leidžia unifikuotai registruoti ir kaupti informaciją apie savivaldybėse teikiamą socialinę paramą, analizuoti šiuos duomenis pagal savivaldybes, paramos rūšis ir paramos gavėjus.

Tai lemia ir skaidresnį pačių išmokų skyrimo procesą, mažina galimybes piktnaudžiauti pašalpų skyrimo tvarka, kai dėl tos pačios išmokos iš karto kreipiamasi į kelias savivaldybes. Jau gauta kone 18 tūkst. prašymų

Beveik dvejus metus veikiantis SPIS portalas yra palyginti aktyviai naudojamas. Pasak A. Pikiotienės, iki 2015 m. spalio mėnesio per šią sistemą jau pateikta beveik 18 tūkst. elektroninių prašymų įvairioms išmokoms iš pašalpoms gauti.

Šiuo centralizuotu sprendimu šiuo metu naudojasi 60 šalies savivaldybių, dalis seniūnijų, vaikų teisių apsaugos skyriai ir daugiau kaip 1000 mokyklų.

Artimiausioje ateityje SPIS planuojama papildyti naujomis socialinės paramos e. paslaugomis ir išplėsti ja besinaudojančių institucijų skaičių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų