REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
4
Socialinė reklama (nuotr. vyraiuzmoteris.lt)

Ar prieš moteris smurtaujančius vyrus dera vadinti šunsnukiais, kiaulėmis ir asilais? Lygių galimybių kontrolierė trina rankomis – esą tai viena sėkmingiausių kada nors Lietuvoje vykdytų socialinių reklamų. Tačiau vaizdingi plakatai ir klipai užkliuvo kelioms žmogaus teisių asociacijoms. Jos dėl vyrų diskriminacijos netgi kreipėsi į Europos Komisiją. Tačiau tikriausiai nieko nepeš, mat pati Europos Komisija ir finansavo šią socialinę kampaniją.

4

Ar prieš moteris smurtaujančius vyrus dera vadinti šunsnukiais, kiaulėmis ir asilais? Lygių galimybių kontrolierė trina rankomis – esą tai viena sėkmingiausių kada nors Lietuvoje vykdytų socialinių reklamų. Tačiau vaizdingi plakatai ir klipai užkliuvo kelioms žmogaus teisių asociacijoms. Jos dėl vyrų diskriminacijos netgi kreipėsi į Europos Komisiją. Tačiau tikriausiai nieko nepeš, mat pati Europos Komisija ir finansavo šią socialinę kampaniją.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Smurtaujantis vyras – tai kiaulė, asilas ar šunsnukis. Tokie plakatai jau nuo pavasario kabo kai kurių miestų viešojo transporto stotelėse. Vieniems jie patinka, kiti dėl jų piktinasi. Tiesa, pastarųjų – mažuma.

REKLAMA

„Aš manau, kad visur galima įžiūrėti blogį. Šiuo atveju neįžiūriu kažko tokio blogo, kad mane asmeniškai įžeistų, ar vyrus“, - sako kalbintas sostinės gyventojas.

„Nemanau, kad visai netinkama. Kažkiek gal ir sprendžia (problemą – red.). Ką nors pamatai – įsirašai“, - pamatytą reklamą vertina kitas.

Visai kitaip vaizdingą reklamą įvertino keletas žmogaus teisių organizacijų. Pasak jas vienijančios asociacijos pirmininko, kampaniją prieš smurtą surengusi Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba peržengė ribas. Plakatai ir vaizdo klipai esą įžeidžia ir diskriminuoja vyrus. Asociacija skundą nusiuntė ir Vyriausybei, ir Seimui, ir Europos Komisijai.

REKLAMA
REKLAMA

„Tarnyba pirmiausia pažeidė Europos žmogaus teisių ir laisvių konvenciją, mūsų Konstituciją, tarptautinius žmogaus teisės aktus ir, pirmiausia, ji pažeidė tuos įstatymus, už kurių priežiūrą yra atsakinga. Ji tam ir skirta, kad prižiūrėtų šituos įstatymus, o pati juos pažeidė, ir tą smurtą, sakyčiau, savotiškai provokuoja“, - teigia Žmogaus teisių asociacijos pirmininkas Vytautas Budnikas.

V. Budniko įsitikinimu, socialinė reklama turi ne kiršinti žmones, o skatinti kurti gražius santykius. O ir smurto šeimoje priežastis esą – ne vyrų galvose, o taurelėje. Taigi pirmiausia esą reikėtų kovoti su alkoholizmu, o ne vyrus vadinti šunsnukiais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Aš neįsivaizduoju, ar yra tokia visuomenė, kurioje nebūtų jokio smurto ir jokių nusikaltimų? Jie visada buvo ir bus. Žiūrint, ką mes akcentuosim ir tiražuosim. Tai ta reklama pateikta kaip socialinė, joje nėra tokio tikslo likviduoti priežastį, ji orientuota į kažkokias neaiškias pasekmes“, - mano pašnekovas.

Lygių galimybių kontrolierė pirštu beda į statistiką. Policijos duomenimis, daugiau kaip 90 procentų smurto šeimoje atvejų ranką prieš moteris ir vaikus pakelia būtent vyrai. Taigi natūralu, kad reklamose vaizduojami jie, o ne smurtaujančios moterys. Pasak kontrolierės, reklamos tikslas – atkreipti visuomenės dėmesį į didžiulę problemą.

REKLAMA

„Nepriklausomai nuo to, ką vyras vartoja. Apskritai, kad jo pasąmonėje būtų užfiksuota mintis, kad smurtas yra negalimas ir kad jis tikrai susilauks neigiamos reakcijos iš visuomenės“, - sako lygių galimybių kontrolierė Agneta Lobačevskytė.

Asociacijos kreipimasis į Europos Komisiją kontrolierei tik kelia šypseną. Pati Komisija kampaniją parėmė 80 tūkst. eurų. Vyrų diskriminacijos reklamose neįžvelgia ir Vyrų krizių centro steigėjas. Esą vyrai niekada nevadinami šunsnukiais ar kiaulėmis, kai suvokia savo bėdą ir nori keistis. Tačiau norint atverti akis smurtautojams, tenka sukrėsti visuomenę.

REKLAMA

„Eiti su savo šeima pro tokį skydą prisimenant, kad tu galbūt net šiandien buvai pakėlęs ranką – be abejo, tada žeidžia. Bet dėl to ir yra ta reklama, kad supurtytų ir atkreiptų dėmesį, kad smurtas yra blogis ir negali būti patrauklus“, - situaciją vertina Vyrų krizių ir informacijos centro steigėjas Algirdas Meškauskas.

Pasak A. Meškausko, save su reklamų herojais lygina tik smurtautojai. Kitiems plakatai išvis neturėtų užkliūti.

„Čia įsižeisti nėra ko. Reikia prisidėti prie tokios veiklos ir įrodyti, kad ne visi vyrai smurtauja. Jeigu tave žeidžia tokia reklama, tai imkis veiklos ir įrodyk, kad iš tikrųjų tai yra mažuma vyrų“, - priduria A. Meškauskas.

Pernai policija gavo beveik 30 tūkstančių iškvietimų dėl smurto artimoje aplinkoje, ir tai sudaro dešimtadalį visų nusikaltimų. Šie skaičiai kasmet vis auga.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų