REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
11
Nida (nuotr. Fotolia.com)

Nidoje poilsiaujantys lietuviai ir užsieniečiai būna pakerėti tenykštės gamtos ir čia siūlomų paslaugų. Tiesa, dažnai galima išgirsti, kad kainos čia yra gana aukštos. Neabejotinai išskirtinumas turi brangiai kainuoti, tačiau Neringoje esantis verslas susiduria su specifiniais iššūkiais, kurių kitame Kuršių marių krante nebūna.

11

Nidoje poilsiaujantys lietuviai ir užsieniečiai būna pakerėti tenykštės gamtos ir čia siūlomų paslaugų. Tiesa, dažnai galima išgirsti, kad kainos čia yra gana aukštos. Neabejotinai išskirtinumas turi brangiai kainuoti, tačiau Neringoje esantis verslas susiduria su specifiniais iššūkiais, kurių kitame Kuršių marių krante nebūna.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Verslininkai dažniausiai išskiria logistikos iššūkius, mat Neringoje nėra tiekėjų sandėlių, o transportas Nidą turi pasiekti keltu Smiltynėje.

REKLAMA

„Tokiu atveju sudėtinga turėti išskirtinių produktų, kadangi į Nidą ne visi tiekėjai pristatinėja prekes. Keletą produktų netgi vežamės patys, kad turėtumėme unikalesnį asortimentą. Jei ko netikėtai pritrūksta ar tiekėjai padaro klaidų užsakyme, ar išvis kažko neatveža, tada jau yra problemų, nes Nidoje nelabai ko gausi. Reikia lėkti į Klaipėdą. Na, bet didžioji dalis tiekėju yra patikimi ir su jais malonu dirbti“, - apie logistikos iššūkius pasakoja kavinės Nidoje „Kaštonas“ viena iš įkūrėjų Martyna Feser. Lygiai to paties pavadinimo kavinė veikia ir Klaipėdoje, tačiau čia, savaime suprantama, tokių sunkumų išvengiama.

REKLAMA
REKLAMA

Nidoje frančizės pagrindu veikia kavinė „Coffee Inn“. Vienas iš tinklo įkūrėjų Nidas Kiuberis pasakoja, kad iš pradžių taip pat susidurdavo su prekių pristatymo problemomis, tačiau ilgainiui rado būdą veiklą efektyvinti.

„Frančizės savininkai privalo atidžiai planuoti produkcijos užsakymus - visą maistą ir konditeriją gaminame patys, nuosavame ceche. Kita vertus, ne pirma diena veiklos pajūryje, esmines kliūtys pašalintos ir išspręstos. Šiais metais frančizės pagrindu atidaryta kavinė Nidoje susidūrė su dar didesniais logistikos iššūkiais, bet juos sėkmingai įveikė - atsakymas kūrybiškume ir lankstume“, - atskleidžia N. Kiuberis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Veikla ir klientai skiriasi

Visi verslą vykdantys tiek Nidoje, tiek likusioje Lietuvos dalyje pripažįsta, kad čia skiriasi ne tik veikimo principas, bet ir klientai.

„Nors bendros tendencijos panašios visoje Lietuvoje, prekyba Nidoje ir Palangoje turi savų išskirtinumų. Tarkime, jau ne pirmus metus pastebime, kad atostogautojai Palangoje dažniau ruošia maistą patys, labiau vertina tradicinę lietuvių virtuvę, o Nidoje, kur poilsį dažniau renkasi užsieniečiai iš Vakarų Europos, kiek paklausesni greitai paruošiami patiekalai, užkandžiai, sezoninės daržovės ir uogos. Dėl to Palangoje apie trečdalį daugiau parduodame ilgesnio galiojimo maisto produktų – bulvių, kiaušinių, duonos. Nidoje žmonės karštą vasaros dieną dažniau renkasi vaisius ir daržoves, pieno gaminius, lengvus užkandžius. Natūralu ir tai, kad Nidoje krepšelio vertė didesnė“, - pasakoja mažmeninės prekybos tinklo „Maxima“ atstovė spaudai Renata Saulytė.

REKLAMA

Tuo tarpu M. Feser pabrėžia, kad Klaipėdoje ir Nidoje jų veikla skiriasi vien dėl klientų srautų skirtumų.

„Nida – amžinas sūkurys, ten vyksta judėjimas, didelis žmonių srautas: tik spėk pilti, kepti ir nieko nepritrūkti. Žmones keičiasi - atvažiuoja, išvažiuoja, bet, kas smagiausia, dauguma sugrįžusiu į Nidą sugrįžta ir į „Kaštoną“. Klaipėdoje pagrindas yra užsitarnauti nuolatinius lankytojus. Ten esame nepraeinamoje vietoje, tad netyčia į „Kaštoną“ niekada nepapulsi. Dedame labai daug pastangų, kad žmonės iki mūsų ateitų ir praleistų kuo daugiau laiko“, - pažymi ji.

REKLAMA

N. Kiuberis pažymi, kad jų tinklas pajūryje veikia frančizės pagrindu, taigi labai svarbu rasti patikimą partnerį, kad nei kava, nei aptarnavimas nesiskirtų nuo to, ko klientai tikisi likusioje Lietuvos dalyje.

„Mūsų versle svarbu kavinės lokalumas ir puikus vietos konteksto supratimas, todėl atidžiai renkamės vietinį partnerį, kuris operuos mūsų prekiniu ženklu. Siekiame, kad klientas gautų ta patį kavos puodelį ir ta pačią kliento patirtį, nesvarbu ar tai būtų Vilniuje pirmadienį ryte ar Nidoje sekmadienį ryte“, - sako jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Darbuotojų apgyvendinimas – nepigus rūpestis

Nidoje beveik nėra bedarbių, o ypač vasaros sezono metu, taigi sezoninio verslo savininkai turi ieškoti darbuotojų iš kitų miestų. Čia rūpesčiai nepasibaigia, mat reikia juos apgyvendinti viename brangiausių Lietuvos miestų. M. Feser pažymi, kad ieškant būsto darbuotojams reikia veikti greitai, nes uždelsus galima neberasti laisvų patalpų.

„Nidoje reikia darbuotojus apgyvendinti. Tai nėra problema, tai galbūt daugiau papildomos nemažos išlaidos. Svarbiausia laiku surasti busta, nes jei uždelsi - nieko nebeliks“, - pasakoja ji.

REKLAMA

N. Kiuberis pastebi, kad ieškant apgyvendinimo darbuotojams, nepakanka sėdėti nuomos portaluose ir ten ieškoti galimų variantų.

„Apgyvendinant darbuotojus teko tiesiog numatyt didesnes nakvynės sąnaudas, nes tai yra visgi Nida. Turi būti lokalus ir praleisti nemažai laiko vietoje, tada durys lengviau atsidaro ir lengviau kalba vyksta“, - teigia jis.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų