REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS
REKLAMA
REKLAMA

Interviu tv3.lt lenktynininkas pasakojo, kodėl „Talsi“ ralyje įvyko sąmyšis dėl prizinių vietų ir Vytautas Švedas bei kiti lietuviai buvo išbraukti iš oficialios įskaitos, kuo skiriasi vietinis Lietuvos ir didesnis tarptautinis ralis, kokio reikia biudžeto Europos čempionatui ir kaip ruoštis varžyboms nekeliant kojos iš namų.

REKLAMA

„Talsi“ ralis visiems buvo įžanga į intensyvų vasaros sezoną. Nuo pirmųjų kilometrų vyko arši kova. Visi spaudė. Ant žvyro važiavau po ilgos pertraukos. Pareikalavo tam tikrų sugebėjimų, prisiminti važiavimo ant žvyro įgūdžius, bet pavyko sėkmingai susidoroti. Pasiekėm gerą greitį, užėmė gerą vietą. Vertinu teigiamai“, - tv3.lt teigė trečią vietą Latvijoje užėmęs D. Butvilas.

– Kiek laiko nevažiavote ant žvyro?

– Skaičiavau, kad bus pusantrų metų. Visą praėjusį sezoną važiavau ant asfalto, grįžti į žvyro trasas nebuvo paprasta, nes konkurencija „Talsi“ ralyje buvo labai didelė. Važiavo greičiausi pilotai iš Lietuvos, Estijos ir Latvijos. Tokiame ralyje nugalėtojui galiu paploti ir žemai nulenkti galvą.

REKLAMA
REKLAMA

– Kokie pagrindiniai startai bus šį sezoną?

– Šį sezoną planuojame važiuoti Europos čempionato etapuose. Žinoma, dalyvausime ne visuose. Artimiausias vyks Azorų salose birželio mėnesį. Ten važiuosiu su „Subaru“ komanda ant žvyro. Taigi tai buvo gera repeticija prieš Europos čempionatą.

– Skaičiuojant prizininkus „Talsi“ ralyje įvyko nesusipratimas – Vytautas Švedas buvo išbrauktas iš galutinės įskaitos. Kas ten įvyko?

– Kiek žinau taisyklių paaiškinimą, kuras bioetanolis naudojamas Lietuvos čempionate, bet ne Latvijoje ir kitose tarptautinėse varžybose. Rezultatų lentelėje tų automobilių, kurie važiavo su tuo kuru – nebuvo. Jie dalyvavo, varžėsi, bet nebuvo traukiami į oficialią ralio įskaitą. Bioetanolis turi savų naudojimo minusų ir Pasaulio automobilių federacija jį kuo toliau, tuo labiau riboja. Šiai dienai žinau tiek. Mes važiavome su kitu kuru ir neturėjome jokių problemų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

– Su Lietuvos ekipažais bendraujate, kaip Vytautas Švedas sureagavo, kad buvo tik paprastas dalyvis, bet nesivaržė dėl oficialių prizinių vietų?

– Nežinau, kaip jaučiasi Vytautas ar kiti. Tas taisykles ne aš sužinojau. Esu trečias. Virš 14 mašinų važiavo su bioetanoliu ir nebuvo klasifikuojamos. Taisyklės išleidžiamos ne dieną prieš ralį – tvirtinamos metų pradžioje. Tas, kas skaito, gali planuoti savo veiksmus. O kam staigmena – bus pamoka ateičiai. Su lietuvių ekipažais sutariame puikiai, čia nėra jokio konflikto.

REKLAMA

– Kokie bus pagrindiniai iššūkiai Europos čempionate?

– Čia bus labai skirtingos varžybos. Esu iš jų dalyvavęs tik Estijoje. Ten žinau, ko tikėtis. Planuojame važiuoti Graikijoje, Kipre, Čekijoje, kur bus ralis ant asfalto ir reikės keisti automobilio specifiką, važiavimo stilių. Noriu savo klasėje ARC2 pasiekti kuo geriausius rezultatus – kausimės dėl pirmos vietos.

– Ar Europos čempionate dalyvausite pirmą kartą?

– Pirmus metus. Dalyvavau atskiruose etapuose, bet toks išbandymas man bus didžiausias karjeroje.

– Kam treniruotėse skiriate daugiausiai dėmesio?

– Europos čempionato raliai ilgesni, reikia ištvermę ugdyti, koncentraciją. Reikės naujų įgūdžių, taktikos. Lietuvoje ir Latvijoje raliai greiti, negali atleisti ir strateguoti. Didesniuose raliuose reikia automobilį pataupyti, techniką, padangas. Domėjausi, kaip daro geresnės komandos, daugiau pamatysime gyvai.

REKLAMA

– Kokio reikia biudžeto, norint važiuoti Europos čempionate?

– Kad galėtum varžytis grupėje, komandos biudžetas turi būti mažiausiai 200 tūkst. eurų. komandos turi skirtinigus biudžetus. Papildomi pinigai reiškia daugiau treniruočių, kas svarbiausia lenktynininkams.

– Kur Lietuvoje treniruojatės?

– Tenka pasitreniruoti ir su simuliatoriumi, virtualioje erdvėje. Su ralio automobiliu paprastais keliais nelakstysi. Dabar simuliatoriai labai geri, namų sąlygomis galima pasidaryti labai nebrangiai. Tenka sudalyvaut mažesnėse varžybose. Naudingiausia važiuoti varžybų tempu.

– Ar simuliatorius atstoja praktines treniruotes?

– Turime gerų pavyzdžių, kai treneris Jonas Dereškevičius treniravo keletą Rusijos pilotų, kurie pirmais metais GT3 klasės lenktynėse pirmavo, nors prieš tai nevažiavo žiedinėse varžybose. O ruošėsi tik su simuliatoriumi.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų