REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Sausis – mėnuo, kai dviračių „žvėrių“ gamintojai pristato pasaulio motociklų gerbėjų teismui savo naujausius kūrinius.

Sausis – mėnuo, kai dviračių „žvėrių“ gamintojai pristato pasaulio motociklų gerbėjų teismui savo naujausius kūrinius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Tiesa, jau praėjusių metų pabaigoje buvo galima išbandyti kai kuriuos iš tų oficialių debiutantų – „Ducati Scrambler“, „Yamaha FJ-09“, „Kawasaki Versys 1000LT“... Bet naujausių motociklų dešimtuke dar yra užtektinai tokių, ant kurių neturėjo progos atsisėsti net ekspertai.

REKLAMA

„Kawasaki H2/H2R“

Tai, be jokios abejonės, ne motociklas, o svajonė. Tiksliau, visos dvi: H2R, jeigu esate lenktynininkas, ir H2, jeigu turite leidimą dviratę transporto priemonę vairuoti tik gatvėje. Kodėl „Kawasaki“ modelis H2 vertas pirmosios vietos 2015-ųjų geidžiamiausiųjų reitinge? Dėl to, kad iš visų masiškai gaminamų motociklų jis vienintelis toks galingas – važiavimas juo, anot specialistų, suteikia nežemiškų potyrių.

REKLAMA
REKLAMA

Ši visiškai naujutėlė, „nuo nulio“ sukurta mašina su grandinine pavara gali pasiekti didesnį nei 200 mylių per valandą greitį (padauginkite iš 1,6 ir turėsite dar įspūdingesnį greitį kilometrais!). Visa krūva elektroninės įrangos užtikrina, kad priekinis motociklo ratas nepraras sukibimo su kelio danga, o aukščiausio technologinio lygio pakaba bei stabdžiai pasirūpina, kad gana sunkus „Kawasaki H2“ išliktų manevringas. Taigi šio motociklo „talentai“ juntami ne vien važiuojant tiesia linija.

„Ducati Panigale 1299R“

Tai pirmasis „Ducati“ plieninis žirgas, įveikęs 200 mylių per valandą greičio barjerą. Už šią dovaną itališkų motociklų gerbėjai turėtų dėkoti konstruktoriams, parūpinusiems 1299R modeliui 1285 kubinių centimetrų tūrio Superquadro V2 variklį, lengvai išspaudžiantį 205 AG, esant 10 500 sūkių per minutę. Nors taktų liko tiek pat, kaip ir „Ducati 1199 Panigale“ variklyje, 1299 cilindrų skersmuo padidėjo 116 mm, vadinasi, dabar stūmoklio skersmuo viršija 4,5 colio! (nepatingėkite padauginti iš maždaug 2,54, jei norite sužinoti, kaip įspūdingai šis dydis atrodys centimetrais.)

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Palyginti su 1199 modeliu, iškart tapusiu motociklų gerbėjų numylėtiniu, naujokas 1299 turi šiek tiek mažesnį priekinių šakių posvyrio kampą, taigi staigiau ir jautriau reaguos į vairuotojo komandas. Be to, „Ducati Panigale 1299R“ galinės šakės buvo pažemintos 4 mm, kad pagerėtų geometrija su pavaros krumpliaračiu.

„Yamaha YZF-R1“

Kas jau kas, o „Yamaha“ inžinieriai žino, kaip konstruoti supermotociklus. Štai kad ir jų naujausias kūdikis – YZF-R1.

998 kubinių centimetrų 4 cilindrų motociklo variklį galima vadinti tikru technikos šedevru – jis turi kryžminį veleną, titano traukes, didžiulius vožtuvus, 13.0:1 suspaudimo laipsnį ir kompaktiškas degimo kameras. Pasak „Yamaha“ genijų, šis modelis buvo kuriamas praktiškai lenktynių treke, taigi kiekviena YZF-R1 detalė, pavyzdžiui, magnio lydinio ratlankiai, LED žibintai, titaninis išmetimo vamzdis, buvo kruopščiai apgalvota, kad be reikalo nepadidintų mašinos svorio. Rezultatas buvo įspūdingas: pilnu baku ir paruoštas važiuoti „Yamaha YZF-R1“ sveria apie 199 kg.

REKLAMA

„Honda RC213V-S“

Daugelio ekspertų nuomone, šį hondos modelį galima drąsiai laikyti „civiline“ tikrų tikriausio lenktyninio motociklo su V4 varikliu versija. Akivaizdu, kad RC213V-S buvo sukonstruotas tam, jog „Kawasaki H2“, „Yamaha R1“ ir „Ducati 1299 Panigale“ nepasiglemžtų viso gerbėjų dėmesio. Ir ši japonų inžinierių diversija puikiai pavyko.

Tiesa, rimtesnės techninės informacijos apie „Honda RC213V-S“ dar labai trūksta, tačiau paganyti akis tikrai yra į ką. Reikia pripažinti, kad praeityje „Hondai“ puikiai sekėsi gaminti sportinius motociklus su V4 varikliais, taigi lėkti gatvėmis pasibalnojus tokį monstrą veikiausiai bus labai smagu.

REKLAMA

„Ducati Multistrada 1200S“

Dėl motociklų pamišusiems piliečiams „Multistrada“ mašinos jau puikiai žinomos, bet šiemet pristatomas naujasis modelis 1200S turi vieną ypatingą požymį – technologiją DVT (Desmodromic Variable Timing). Italai sukonstravo pirmąjį pasaulyje motociklo variklį, turintį kintamą dujų skirstymo fazių (beje, tiek įleidimo, tiek išleidimo) sistemą. Sako, ji daro stebuklus šio dukačio 1198 kubinių centimetrų tūrio Testastretta V2 varikliui: sutrumpina vožtuvų atidarymo laiką esant mažai sūkių, ir pailgina jų daugėjant. Dėl to „Ducati Multistrada 1200S“ gali pasigirti puikiu sukimo momentu, kai įsibėgėja, ir įspūdinga vidutine galia. O kai atidaroma elektronikos valdoma sklendė...

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Be to, kad DVT technologija užtikrina smagų pasivažinėjimą 1200S, šiame modelyje dar yra patobulintos elektronikos bei pusiau aktyvi SACHS pakaba.

BMW S1000XR

Vokiškų motociklų gerbėjai nekantrauja išbandyti šį modelį jau vien tam, kad patikrintų, ar jis toks pat „kietas“, kaip jau klasika tapęs BMW R1200GS – mašina, tinkama pasipuikuoti ilgose kelionėse ir prireikus galinti pasimurdyti purve.

Tiesa, naujasis BMW S1000XR – išskirtinai „asfaltinis“ motociklas, nors ir varomas galingo L4 variklio, pasiskolinto iš įspūdingojo S1000R. Jis turi didelį priekinį stiklą, be to, patogu važiuoti sėdomis – nebūtina gulėti ant korpuso. Dar vienas pliusas – pažangi elektronika.

REKLAMA

Taigi BMW S1000XR bus puikus pasirinkimas ilgai pasivažinėti. Bet ar geresnis už dičkį GS? Laikas parodys, sako žinovai.

„Husqvarna 701 Supermoto“

„KTM-Sportmotorcycle AG“ turi didelių planų savo padaliniui – sklando gandas, kad austrai sieks, jog jis iki 2019-ųjų taptų trečia stambiausia motociklų gamintoja Europoje. Naujasis „701 Supermoto“ kaip tik ir yra viena iš priemonių tokiam ambicingam tikslui pasiekti.

Publikai „Husqvarna 701 Supermoto“ buvo pristatytas rudenį Milane vykstančioje EICMA motociklų parodoje, ir publika iškart balsavo „už“. Siaura važiuoklė, KTM tipo 690 kubinių centimetrų tūrio vieno cilindro variklis, dideli stabdžių diskai, aukščiausios kokybės WP pakaba ir minimalistinis, bet efektingas dizainas – kas galėtų nepatikti?! „701 Supermoto“ bus malonu važinėtis mieste, nors iš pažiūros jis panašesnis į kroso motociklą. Tik reikės apsišarvuoti kantrybe ir to malonumo palaukti iki vasaros pabaigos.

REKLAMA

„KTM 1290 Super Adventure“

Prisiekę motociklų gerbėjai turbūt pasakytų, kad KTM gali pritaisyti savo 1301 kubinio centimetro LC8 V2 variklį prie bet kokio rėmo, ir rezultatas vis tiek jiems patiks. Galbūt dėl to „KTM 1290 Super Adventure“ yra vienas laukiamiausių sezono motociklų. Ir vienas prabangiausių.

Be pastovaus greičio palaikymo sistemos ir šildomų sėdynių, naujutėlis „1290 Super Adventure“ turės šildomas rankenas, milžinišką maždaug 22 litrų degalų baką, LED žibintus ir visą krūvą naudingos elektronikos, įskaitant nuo pasvyrimo įsijungiančią ABS, TCS ir pusiau aktyvią WP pakabą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak gamintojo, „KTM 1290 Super Adventure“ sveria 229 kg, taigi nėra iš lengvųjų. Užtat turi funkciją, neleisiančią motociklui nuriedėti atgal, jei prireiks stabtelėti stačioje įkalnėje.

Taigi iš esmės „1290 Super Adventure“ – tai „Ducati Multistrada 1200S“, paaukštintas iki naikintuvų klasės. Ir dar su fantastišku varikliu.

„Suzuki GSX-S1000 ABS“

Tai 2016-ųjų modelis, bet visi tikisi jį „Suzuki“ salonuose išvysti jau šią vasarą. Daugeliu atžvilgių „Suzuki GSX-S1000 ABS“ yra „gatvinis“ motociklas, rodsteris su legendinio GSX-R1000 širdimi, bet sureguliuotais velenėliais, kad dviratį būtų lengviau valdyti važiuojant nedideliu arba vidutiniu greičiu.

REKLAMA

„Suzuki“ tikslas buvo sukonstruoti galingą ir manevringą streetbike klasės motociklą. Patogų, ergonomišką, tinkamą važinėti kasdien. Ir prikimštą elektronikos, kuri užtikrina maksimalų vairuotojo saugumą, bet neatima iš jo važiavimo malonumo – vis tiek jauti, kad vairuoji motociklą, o ne mopedą.

Trijų režimų TCS ir ABS yra standartinė šių mašinų įranga.

„Suzuki GSX-S1000 ABS“ turi naujutėlį aliumininį rėmą ir elektronikos valdomą išmetimo vožtuvą, pagerinantį degimą esant mažiems variklio sūkiams. Gali būti, kad „Kawasaki Z1000“ įgijo savęs vertą konkurentą...

REKLAMA

„Harley-Davidson LiveWire“

Iš tikrųjų „Harley-Davidson“ nėra pasižadėjusi kada nors pagaminti serijinį šio elektrinio motociklo modelį. Bet tie, kam teko laimė pasivažinėti „LiveWire“ prototipu (o kam neteko – nereikia nusiminti, bus galimybė šiemet gamintojo atstovybėse Europoje ir Kanadoje), jis padarė įspūdį. Ir pirmiausia – savo geromis manieromis.

Kaip prototipui, mašina stebėtinai gerai išbaigta. Be to, gamintojai pasistengė, kad lietinį aliumininį rėmą, 74 AG trifazį nuolatinės srovės variklį ir ličio jonų akumuliatorių turintis „LiveWire“ važiuotų kaip tikras motociklas – jo maksimalus greitis (tiesa, elektronikos ribojamas) siekia 95 mylias per valandą.

Suprantama, elektriniam motociklui toli iki klasikinio „Harley-Davidson“ kruizerio, bet tai net labai padorus žingsnis į ateitį, kai benzininių transporto priemonių galbūt nebeliks.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų