REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) atlikto tyrimo duomenimis, Lietuvos oro uostai smarkiai prisideda prie šalies ekonomikos vystymosi. Vakar paskelbtame tyrime teigiama, kad Europos oro uostai daro keturias esmines įtakas (direct, indirect, induced, catalytic) šalių ekonomikoms ir taip žymiai padeda kurti valstybių gerovę. Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP 2013-aisiais prisidėjo 2,5 proc.

 Tarptautinės oro uostų tarybos (ACI Europe) atlikto tyrimo duomenimis, Lietuvos oro uostai smarkiai prisideda prie šalies ekonomikos vystymosi. Vakar paskelbtame tyrime teigiama, kad Europos oro uostai daro keturias esmines įtakas (direct, indirect, induced, catalytic) šalių ekonomikoms ir taip žymiai padeda kurti valstybių gerovę. Lietuvos oro uostai prie Lietuvos BVP 2013-aisiais prisidėjo 2,5 proc.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Visuose trijuose Lietuvos oro uostuose vykdoma veikla 2013-aisiais šaliai atnešė daugiau nei 370 mln. eurų pajamų ir sukūrė daugiau nei 34 tūkst. darbo vietų. Neretai manoma, kad oro uostų įtaka tėra jų mokami mokesčiai, tačiau tai nėra tiesa. Ir tai pasakytina ne vien žvelgiant iš ekonominės, socialinės perspektyvos, bet ir kalbant apie šalies pasiekiamumą, patrauklumo didinimą ir jų įtaką šalies investiciniam klimatui“, - sako Lietuvos oro uostų Komercijos departamento direktorė Jūratė Baltrušaitytė.

REKLAMA

Tyrimas teigia, kad oro uostų daroma ekonominė įtaka šaliai, regionui tokia pat sudėtinė struktūra kaip ir patys oro uostai. Visgi svarbu suprasti, kad ją lemia prekyba, investicijos, turizmas ir produktyvumas. Visos šios sritys kaip tik ir yra oro uostų veiklos dalys, sudarančios kompleksinės veiklos vienetą.

Oro uostams prekyba svarbi dėl dviejų esminių dalykų. Visų pirma, tarp skirtingų šalių vykdoma prekyba negali apsieiti be prekių pervežimo oro transportu. Oru gabenamų prekių vertė sudaro daugiau nei trečdalį visų pasaulyje keliaujančių prekių vertės. Antra, aviacija padeda užmegzti pirminį gyvą kontaktą tarp šalių, kurios vėliau sutaria tiekti viena kitai prekes.

REKLAMA
REKLAMA

Praėjusiais metais Lietuvos oro uostų įmonėje ir trijuose jos filialuose dirbo 518 darbuotojų – tai tiesioginė oro uostų įtaka ekonomikai. Viso trijų oro uostų infrastruktūroje dirba daugiau nei 5500 žmonių.

Palyginti su kaimyninėmis šalimis, Lietuva lenkia ir Latviją, ir Estiją. Pastarosios šalies žemesni ir daromos įtakos, ir darbu aprūpinamų žmonių rodikliai. Tuo tarpu Latvija mus lenkia keliais procentiniais punktais dėl daromos įtakos, tačiau atsilieka dėl darbuotojų.

Palyginti su kaimyninėmis šalimis, Lietuvos oro uostų sukuriamų ir paskatinamų darbo vietų skaičius yra didesnis nei Latvijos ar Estijos oro uostų. Estiją lenkiame taip pat ir įtakos rodikliais šalies ekonomikai. „ACI Europe“ tyrimas atskleidė, kokios bendros tendencijos vyrauja visame oro uostų sektoriuje. Pažymėtina, kad visi Europos oro uostai sukuria 4,1 proc. regiono BVP ir suteikia darbo 1,7 mln. gyventojų. Tarybos prezidentas Arnaud Feist teigia, kad šiuolaikiniams oro uostams itin svarbu planuoti savo veiklą ir pajamas bent 10-20 metų į priekį, o norint tai pasiekti, būtina turėti tvirtą atspirties tašką ir suvokti, kas vyksta šiandien.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų