REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nepaisant turizmo versle tebesiaučiančių skandalo bangų, kilusių dėl kelionių organizatoriaus „Go Planet Travel“ bankroto, neseniai atlikti rinkos tyrimai rodo, jog reali situacija yra žymiai stabilesnė. Kelionių organizatorius „Tez Tour“ pasidalijo naujausiais bendrovės „Spinter tyrimai“ atliktais duomenimis, iš kurių matyti, jog pasitikėjimas kelionių agentūromis nuolat didėja.

REKLAMA
REKLAMA

Išanalizavus gautus tyrimo duomenis paaiškėjo, jog net 51 proc. respondentų poilsinę kelionę į užsienį yra įsigiję arba artimiausiu metu ketina įsigyti iš kelionių agentūros. Tuo tarpu pernai šis skaičius siekė 37 proc.

REKLAMA

Atliekant apklausą, išryškėjo dvi per agentūras kelionių organizatorių sudarytas keliones įsigyjančiųjų grupės. Didesnė keliautojų dalis – 30 proc. respondentų – įsigijo bei planuoja įsigyti kelionės paketą iš agentūros. Tuo tarpu kiek mažesnė (21 proc.), keliautojų dalis organizatoriaus paruoštą kelionės paketą įsigijo ar įsigis taip pat iš agentūros, tačiau internetu. „Spinter tyrimų“ apklausos duomenimis, dar apie 33 proc. apklaustųjų yra linkę organizuotis keliones savarankiškai. Likusi respondentų dalis (17 proc.) atsakė, jog už atostogų planavimą atsakingas kitas asmuo.

REKLAMA
REKLAMA

Respondentų paprašius įvardinti, kodėl rinktųsi vieną iš dviejų stabiliai rinkoje veikiančių kelionių organizatorių, apklausoje dalyvavusieji prioritetą teikė patikimumui. Respondentai „Tez Tour“ įvardijo kaip patikimą kelionių organizatorių.

Informacijos apie keliones pirmūnu tradiciškai išlieka internetas, juo nuo 2012 m. stabiliai naudojasi apie 64 proc. potencialių Lietuvos keliautojų.

„Tez Tour“ kaip turizmo rinkos senbuviui itin svarbu keliautojų pasitikėjimas kelionių organizatoriais ir mūsų partneriais – keliones galutiniam vartotojui parduodančiomis agentūromis. Naujausia apklausa, kuri, nepaisant kelionių sektorių ištikusių sukrėtimų, rodo didėjantį pasitikėjimą kelionių agentūromis. Tai gera žinia visiems turizmo rinkos dalyviams. Išanalizavę tyrimo duomenis galime teigti, kad iš esmės vartotojas jaučiasi gana ramus, o pati rinka veikia patikimai“, - akcentavo Inga Aukštuolytė, kelionių organizatoriaus „Tez Tour“ Lietuvoje Viešųjų ryšių ir rinkodaros skyriaus vadovė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kelionių organizatoriaus atstovė pabrėžė ir bendražmogiško ryšio svarbą, kuris gali megztis tik per agentūras: „Jokia paslaptis, kad didžiąją kelionių agentūrų klientų dalį – apie 90 proc. ir daugiau – sudaro nuolatiniai klientai. O tai rodo žmogiškojo faktoriaus svarbą renkantis keliones. Asmeninis keliautojo ryšys su kelionę parduodančiu agentu išlieka ypač reikšmingas“.

I. Aukštuolytė pastebėjo, kad didėja ne tik pasitikėjimas kelionių agentūromis, bet ir pats keliaujančiųjų rodiklis yra stabiliai augantis. Išankstiniais Statistikos departamento duomenimis, 2014 m. antrąjį ketvirtį į užsienį keliavo 413,8 tūkst. šalies gyventojų, arba 4,7 proc. daugiau nei per tą patį 2013 m. laikotarpį.

„Žmonės kaip keliavo, taip ir keliaus, nes atostogos užsienyje, kaip ir svečių šalių pažinimas, yra vienas daugiausia įspūdžių teikiantis laisvalaikio būdas, kurį daugelis net pavadintų gyvenimo būdu, - sakė „Tez Tour“ atstovė. – Svarbiausia – rinktis patikimus kelionių organizatorius bei agentūras. Kokiais kriterijais reikėtų vadovautis? Domėtis kelionių rinka iš esmės, kai jau pasirinkote konkrečią agentūrą – žiūrėti jos veiklos stabilumo, tai yra kiek metų ji dirba, ir, žinoma, darbuotojų profesionalumo. Taip pat būtina pasidomėti ar organizatorius turi veiklos draudimą, ar jis pakankamas. Beje, dar vienas labai svarbus kriterijus: vertėtų sunerimti, jei jums siūlomos kelionės kaina – žymiai, pvz., trečdaliu, mažesnė nei bendra rinkos tendencija. Nes toks dalykas kai „pigu ir kokybiška“ neturi loginio pagrindo ir yra pakankama priežastis sunerimti“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų