REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) pareigūnai atliko korupcijos rizikos analizę žmogaus organų donorystės ir transplantacijos proceso koordinavimo ir organizavimo bei asmens sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių organų donorystės transplantacijos paslaugas, veiklos priežiūros atlikimo srityse.

REKLAMA
REKLAMA

STT konstatavo, kad Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), kaip Žmogaus audinių, ląstelių ir organų donorų bei recipientų registro valdytoja, nevykdo jai priskirtų kontrolės funkcijų.

REKLAMA

Galiojantis teisinis reglamentavimas ir esama asmens sveikatos priežiūros įstaigų veiklos kontrolė neužtikrina, kad būtų vykdomas galimų rizikos veiksnių vertinimas minėtose asmens sveikatos priežiūros įstaigose.

Taip pat nėra sukurta skaidri ir efektyvi asmens sveikatos priežiūros įstaigų galimų pažeidimų tyrimo procedūra.

Telefoninių pokalbių, kurių metu Nacionaliniame transplantacijos biure prie SAM priimami sprendimai vykdant žmogaus organų donorystės ir transplantacijos proceso koordinavimo ir organizavimo procedūrą, įrašai nėra daromi.

REKLAMA
REKLAMA

STT konstatavo, kad kai kurios analizuotas sritis nustatančių teisės aktų nuostatos nepakankamai aiškiai reglamentuotos, vėluojama priimti teisės aktus, kurie padėtų asmens sveikatos priežiūros įstaigų, teikiančių donorystės ir transplantacijos paslaugas, veiklos priežiūrą padaryti efektyvesnę ir skaidresnę.

STT nuomone, šie rizikos veiksniai didina tikimybę, kad organų donorystės ir transplantacijos paslaugos bus teikiamos neskaidriai, o asmenys, padarę pažeidimus, nebus nustatyti.

Siekdama sumažinti korupcijos riziką šiose srityse, STT siūlo:

1. Reglamentuoti visų Lietuvoje teikiamų transplantacijos paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarką, aiškiai nustatyti Nacionalinio transplantacijos biuro (NTB) įgaliojimus vykdant donorystės ir transplantacijos proceso koordinavimo ir organizavimo procedūrą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

2. Vykdyti Žmogaus audinių, ląstelių ir organų donorų bei recipientų registro naudojimo kontrolę.

3. Imtis priemonių, kad būtų sudaryta galimybė įvertinti žmogaus organų donorystės ir transplantacijos proceso koordinavimo ir organizavimo metu NTB priimtų sprendimų pagrįstumą (NTB daryti telefoninių pokalbių įrašus, kaupti elektroninio susirašinėjimo duomenis).

4. Vykdant galimų pažeidimų, teikiant donorystės ir transplantacijos paslaugas, tyrimo procedūras, pasitelkti pacientų teisėms atstovaujančių organizacijų atstovus ir nepriklausomus ekspertus, užtikrinti visapusį su galimo pažeidimo padarymu susijusių aplinkybių ištyrimą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų