REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Išgirdus kalbas apie sukčiavimą visų pirma kyla asociacijos apie telefoninius sukčius, kiti dar prisimena antpirščių „žonglierius“ turguose. Automobilininkų bendruomenei tai atrodo tolima ir svetima. Tačiau yra sritis, kur sukčių vertėtų pasisaugoti ir automobilininkams - remontas.

REKLAMA
REKLAMA

Padidinta rizika moterims ir visiems „humanitarams“

Jūs nesigaudote automobiliuose? Neįsivaizduojate kur yra variklio pagalvė, starteris ar dar kokia automobilio detalė? Tuomet jūs tikrai priklausote savotiškai rizikos grupei, nes nesunkiai galite tapti nesąžiningo automobilių remonto specialisto auka.

REKLAMA

Schema tiesiog elementari: nesąžiningas meistras, pamatęs kliento inžinerinio išprusimo stoką, primygtinai pasiūlo visiškai nereikalingus darbus. Tokį sukčių jūs galite sutikti ir rimtose automobilių remonto dirbtuvėse, ir „patentininko“ garaže. Todėl apsidrausti renkantis vieno ar kito tipo automobilių remonto dirbtuves neužtenka.

Tradicinės pinigų išviliojimo schemos

Kai kokiu pašaliniu barškesiu šnarantį savo automobilį įvarote į remonto dirbtuves, sukčiauti linkusiems meistrams paprasčiausia pasiūlyti jums atlikti visiškai nebūtinus remonto darbus. Jums patikėjus, kad atvažiavote vos ne metalo laužo krūva, nedidelėse dirbtuvėse būtų sutvarkytas tik pagrindinis gedimas, mašina pastovėtų kokiame serviso užkaboryje, o atvykęs pasiimti automobilio, sumokėtumėte už tikrai įspūdingą darbų sąrašą.

REKLAMA
REKLAMA

Panaši schema galima net ir solidžiose remonto dirbtuvėse. Dažniausiai jose būna vienokie ar kitokie įkainiai už remonto valandą, todėl nesąžiningui meistrui visai apsimoka užsirašyti kelias valandas darbo, nors jį atlikti ir nebuvo jokios būtinybės.

Apie tai, kad pvz. vietoje pakeisto vandens siurblio jums „suremontavo“ pusę variklio, galite sužinoti tik atvažiavęs pasiimti automobilio. Nors pradžioje sutariama atlikti vieną vienintelį darbą, meistrai vėliau tikina „atradę“ eilę kitų defektų.

Visos tokios machinacijos nėra kasdienės, tai greičiau išimtys nei taisyklė. Tačiau žinoti, kad visuomet gali atsirasti į jūsų piniginę nusitaikiusių piktavalių, būtina.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lengviau apsidrausti nei ieškoti kaltų

Kam eiti į ringą nemokant muštis? Paprasčiausias sprendimas, jei automobilinėje mechanikoje esate visai „žalias“, važiuojant atsakingo vizito į remonto dirbtuves pasiimti išmanantį žmogų. Jei automobilio patikrinimo metu vyksta normalus dialogas, to pakanka, kad meistrai atsisakytų ketinimų „ieškoti durniaus“. Paliekant automobilį remonto dirbtuvėse rekomenduojama surašyti ir vadinamąjį priėmimo-perdavimo aktą.

Dar vienas sprendimų – turėti išbandytą, nuolatinį ir patikimą savo automobilio „gydytoją“. Tai patogu ir kitose situacijose: su „savu“ meistru paprasčiau suderinti remonto laiką, o saugodamas nuolatinį klientą, jis gali pasiūlyti ir mažesnę kainą.

REKLAMA

Automobilių dirbtuvių šeimininkas Žydrūnas Janušauskas siūlo dar ir trečią būdą, kuris padėtų išvengti nesusipratimų: „Tai pats geriausias variantas, kai tenka remontuoti automobilio pakabą. Užsukite į pirmą pasitaikiusią Techninių apžiūrų stotį, kur paprastai važiuojate pasibaigus Techninės apžiūros talono galiojimo laikui. Nepagailėkite šiek tiek pinigėlių ir paprašykite patikrinti automobilį. Taip užkirsite kelią galimam sukčiavimui ir abejonėms“.

Tokie apsidraudimai yra daug patikimesni ir kainuojantys mažiau nervų nei teisybės ieškojimas „post factum“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų