REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ieškote naudoto automobilio? Pageidaujate, kad automobilis būtų nedaužytas, kad juo kokioje Vokietijoje būtų važinėjusi močiutė sekmadieniais į pamaldas, o techninė būklė ideali – viskas įmanoma, tokių automobilių pilni automobilių turgūs. Bent jau taip teigia visi naudotų automobilių pardavėjai.

REKLAMA
REKLAMA

Jei klausyti prekeivių – visi parduodami automobiliai yra beveik idealūs. Neretai jie taip ir atrodo. Tačiau realybė retai būna tokia pati, kaip visos pasakos. Ir visai nesvarbu, ar automobilio ieškote Lietuvoje, ar kitose Europos šalyse.

REKLAMA

Lietuviai mažiau dėmesio skiria automobilių priežiūrai

Sunkmetis šiek tiek pakoregavo automobilininkų įpročius. Vieni pradėjo mažiau važinėti, o kiti sugeba taupyti net ir automobilių priežiūros sąskaita. Tai viena iš naujesnių tendencijų. Lietuva – senų automobilių kraštas, bet anksčiau akivaizdžių piktybinės nepriežiūros pėdsakų buvo galima pastebėti tik retame parduodamame automobilyje, „nujoti“ automobiliai pasitaikydavo rečiau. Dabar tai jau tampa tendencija.

REKLAMA
REKLAMA

„Čia praėjusio sunkmečio atgarsiai ir grimasos. Tiesiog yra tokia tendencija, kad žmonės mažiau dėmesio skiria automobilių priežiūrai. Aš dažnai tvarkau automobilius, kuriuos turguje įsigiję žmonės atvaro man smulkiam remontui, todėl šias tendencijas tikrai pastebiu. Anksčiau Lietuvoje naudotos mašinos buvo vertinamos bent dėl pusėtinos priežiūros, o dabar jau mačiau daugybę mašinų, kurių buvę šeimininkai net nesivargino keisti tepalų. Ir aš tai puikiai suprantu – kam investuoti į brangius tepalus, kokias nors smulkesnes pakabos gumas ar dar kažką, jei po metų žadi automobilį parduoti. Faktiškai tai yra savotiškas automobilinis sadizmas, bet jis pagrįstas elementariu išskaičiavimu“, – sako automobilių remonto specialistas Žydrūnas Janušauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Taupo net tepalų sąskaita

Variklio alyvos dabar dažniausiai nekeičia tie automobilininkai, kurie perka senus automobilius kokiems metams, ir bando šį laiko tarpą pravažinėti kuo mažiau investuodami į savo automobilį. Logika tokia – kam keisti tepalus kas 10-15 tūkst. kilometrų, jei pravažiavus 20 tūkst. kilometrų mašina bus išleista „į marčias“.

„Seni ir nekeisti variklio tepalai yra pagrindinė motoro prasto tepimo priežastis, ypač ekstremaliomis sąlygomis – tokiomis kaip šaltas oras ar aukšti variklio sūkiai, tolimos ir ilgos kelionės.Tuomet kala kompensatoriai, greičiau dyla variklis. Taip pat kaupiasi nuosėdos, apsineša vidinės detalės, pasitaiko kad užstringa tepaliniai žiedai ir variklis pradeda deginti tepalus. Seni tepalai esant šaltam orui pasidaro tirštesni ko pasakoje sunkiau kuriasi automobilis, padidėja kuro sąnaudos." – pasakoja automobilių meistras.

REKLAMA

Pasak specialisto, tokių „taupymo eksperimentų“ kaina yra didelė – variklio resursas nereguliariai keičiant tepalus gali sumažėti net kelis kartus. O sutaupyti per kelis neatliktus tepalų keitimus pavyksta kokius 300 litų.

Rida falsifikuojama ne tik Lietuvoje

Kaip manote, ar sunku rasti automobilį, kuriuo kažkur Vokietijoje ar Italijoje važinėjo senutė, ir tik sekmadieniais į pamaldas? Viskas elementaru – tokiais automobiliais senos „geldos“ tampa ir Lietuvoje. Žinoma, tuo užsiima ir tamsaus gymio automobilių prekeiviai iš Vokietijos, tiesa, ten spidometrų persukimo paslauga kainuoja šiek tiek brangiau.

REKLAMA

„Elektroninio spidometro ridos korekcija Kaune kainuoja nuo 30 iki 150 litų. Suma svyruoja priklausomai nuo automobilio ir išorinio kompiuterio, kuriuo keičiami rodmenys, sujungimo sudėtingumo. Tai populiarios paslaugos, jomis naudojasi dažnas automobilių perpardavėjas,“ – pasakojo automobilių prekeivis iš Kauno Jonas Šalkauskas.

Perkant kitose šalyse dėmesys irgi reikalingas

Net ir paprasti automobilių pirkėjai, o ne tik profesionalūs perpirkėjai vis dažniau naudojasi vieningos Europos rinkos teikiama nauda tam, kad įsigytų automobilius kitose Europos Sąjungos šalyse. Tokiuose tinklapiuose, kaip www.mobile.de ir www.autoscout24.de, daugelis vokiečių prekybininkų siūlo savo automobilius pirkėjams visoje Europoje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Dažniausiai derybos su pardavėju vyksta anglų kalba arba su internetinio vertėjo pagalba. Po to, kai pasiekiamas sutarimas, pardavėjas paruošia sutartį vokiečių kalba. Tačiau būkite atidūs: paruošta sutartis gali skirtis nuo anksčiau aptarto susitarimo! Tokiu būdu pardavėjas įgauna nesąžiningą pranašumą – parduoda apgadintus automobilius, su tariamai aptartais defektais, apie kuriuos vartotojai iš tikrųjų nieko nežino, arba nesuteikia garantijos.

„Na, bet teisybės galima ieškoti. Vienas mano kolega iš Vokietijos įmonės pirko naudotą automobilį. Kelionės į Lietuvą metu vyriokas pastebėjo pavarų dėžės defektą, todėl grįžęs iš karto kreipėsi į pardavėją. Po ilgai trukusio susirašinėjimo paaiškėjo, kad pasirašytoje sutartyje pateiktos kitokios garantijos sąlygos, negu buvo išdėstytos žodžiu. Pataisius automobilį oficialioje atstovybėje ir pateikus sąskaitą pardavėjui, jis atsisakė kompensuoti vartotojo patirtus nuostolius.

Tuomet žmogus kreipėsi į Europos vartotojų centrą Lietuvoje, kuris skundą nagrinėjo kartu su kolegomis Vokietijoje. Kadangi centrai skundus nagrinėja taikiu būdu, šio vyruko naudai buvo pasiektas dalinai teigiamas sprendimas, kompensuojant dalį išlaidų.” – apie kolegų nuotykius pasakojo automobilių pardavėjas J. Šalkauskas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų