TV3

Kovo pabaiga. Oras tikrai nerealiai šiltas, siekiantis iki 20 laipsnių, geras metas leistis į kelionę.

Startavome Berlyne. Keliones tikslas - pagarsėjęs bohemišku gyvenimu miestas Amsterdamas.

Penktadienį susikrovę savą mantą į masiną, pašovėm savaitgaliui į šią nuostabią šalį, garsėjančią savais tapytojais tokiais kaip Vincent van Gogh, Rembrandt ir daugelis kitų. Kelionė truko gan neilgai, pusiaudienio užteko, kad atsirastume, ten kur numatėme. Privažiuotame tiksle, miestelyje Zandvoort, išsikrovėme lagaminus, sunešėme į viešbutį, kuris buvo tik 100 m. nuo Šiaurės juros paplūdimio gaivos ir mažų namukų apsuptyje.

Įsikuriame jaukiame šeimyniniame namuke, palikome daiktus ir greitai pašovėme į paplūdimį. Pirmas įspūdis neišdildomas, siauros gatveles sukuria miesto jaukumą. Žmonių švytintys veidai, atsipalaidavimas ir draugiškumas. Kiek pasivaikščioję po miestelį, kuris turi ir labai gerai išvystytą transporto infrastruktūrą, pašovėme į kitą miestelį vardu Harlem, skamba, šiek tiek turkiškai.

Tai kurortinis miestelis, turintis gyvą gyvenimą, gražų savitą senamiestį, kur bevažiuotum Olandijoje vyrauja mažų namukų, siaurų gatvelių kultas ir dviratininkų spūstys. Apsidairę ir pavakarieniavę, sumastėme, kas nebuvo Amsterdame, reiškias nebuvo Olandijoje. Greitaisiais traukiniais per 20 minučių atsiduriame Amsterdame. Senamiestis gražiai sustyguotas, su daug kanalėlių ir tiltelių kaip tikroj Venecijoj. Nereikia laukti nei savaitgalio, kad pamatytum naktinio gyvenimo siautulius, čia jie vyksta kasdien! Turintis daug coffeshop ir suvenyrų parduotuvėlių. Žmonės atsipalaiduoja, kas kaip moka, daug veikia atvirų barų, kuriuose šoka padavėjos, tiesiog kai neturi darbo. Garsiausia raudonųjų žibintų gatvė, kiek apkarpyta, bet dar turinti nemažai merginų vitrinose.

Sekmadienio rytas. Buvome nusiteikę dar kartą pavaikščioti po Amsterdamą dienos metu, ėjome link raidžių iamsterdam, kurios kiekvienais metais kilnojamos, šiais metais buvo prie Vincent van Gohg muziejaus, gatvėse vyko visokiausi pasirodymai. Savaitgaliais ties kanalu visą laiką būna gėlių turgus plius su visokiausiais niekučiais. O sūris, tai dar vienas nuostabus dalykas, kurio turėtų paragauti kiekvienas!

Trumpa apžvalgine kelionė, tiesiog pajusti kitos šalies dvasingumą ir kontrastą.