REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prekės Ženklas

Pasauliui vis daugiau dėmesio skiriant aplinkosaugai bei ekologiškumui, verslininkai stengiasi neatsilikti. Vieni iš tikrųjų stengiasi gaminti ekologiškesnius produktus bei mažinti taršą, o kiti tik sako taip darantys ir įvairiausias būdais stengiasi vartotojus tuo įtikinti. Trumpiau tariant, tokie verslininkai naudoja „Greenwashing“ strategiją.

„Greenwashing“ – tai apgaulinga rinkodaros strategija, siekianti sudaryti įspūdi, jog kompanijos veikla ar parduodami produktai yra ekologiški ar draugiški aplinkai. Ši strategija dažniausiai vykdoma pasitelkiant viešuosius ryšius, produktų pakuotes bei įvairias reklamos formas. Geriausi bei akivaizdžiausi „Greenwashing“ strategijos pavyzdžiai – tai neįtikėtai išaugęs žalių akcentų turinčių produktų pakuočių skaičius, taip pat, įvairiausių, niekur nepatvirtintų, lipdukų ar logotipų spausdinimas, tvirtinančių, jog produktas yra draugiškas aplinkai ar ekologiškas. Savo internetinėse svetainėse ar spaudoje „Greenwashing“ strategijos propaguotojai dažnai mėgsta skelbtis apie savo „žaliąsias“ iniciatyvas, taip siekiant užmaskuoti gamtai daromą žalą ar nukreipti dėmesį nuo nemalonių su kompanija susijusių incidentų.

Ką tai reiškia tikrai ekologiškam verslui?

„Greenwashing“ strategija itin didelę įtaką padarė išties ekologiškiems verslams. Milžiniškus biudžetus turinčios korporacijos investuoja didžiulius pinigus, siekiant suformuoti teigiamą vartotojų požiūrį, kompanijos ekologiškumo bei sąžiningumo klausimu. „Žaliųjų“ žinučių bei produktų gausa dažnai užgožia išties ekologiškus produktus, ypatingai, kai vartotojai patys nebežino kuo galima tikėti. Ekologiški verslai dažnai patenka į spąstus, kai investicijos į ekologiją bei produkto kokybę sunkiai atsiperka dėlto, jog produktas tiesiog paskęsta žaliųjų pakuočių bei reklamų miške. Ir nors dabar ekologiškas produktas laikomas gan dideliu konkurenciniu pranašumu, mažas rinkodaros biudžetas ar nesėkmingai pasirinkta taktika, gali itin brangiai kainuoti. Ir visa tai, didžiųjų verslų vykdomos „Greenwashing“ strategijos dėka.

REKLAMA
REKLAMA

Nedidelės Vilniuje veikiančios spaudos paslaugu bedrovės „Prašvieta“ gamybos vadovė Regina Žemaitienė, teigia, jog nors įmonė tikrai stengiasi gaminti žmogui bei gamtai draugiškus prekinio ženklo „Salvador“ gaminius, dažnai tai paversti į konkurencinį pranašumą būna sunku: „ Aplinkai draugiškus gaminius pagaminti dažniausiai būna kiek brangiau, tačiau jų kokybė būna geresnė. Gaila, jog kartais klientams tai nerūpi. Dažnai prioritetas yra tik kaina. Gal tai daugiau Lietuvos fenomenas, tačiau dažnai tai kelia klausimą: ar ekologiškumo siekiančioms kompanijoms verta stengtis bei investuoti į savo gerovę, aplinkosaugą, gaminių kokybę, jei daugumai klientų tai tiesiog nerūpi“.

REKLAMA

Kaip atskirti kas tiesa?

Ar yra būdų atskirti „Greenwashing“ strategiją, nuo tikrai ekologiškų produktų? Kartais tai yra gan sunku, tačiau nereiškia, kad neįmanoma. Geriausias būdas – atskirti faktus nuo „plepalų“. Dažnai „žaliosios“ kompanijos savo internetinėse svetainėse naudoja gan plačius ir nieko nesakančius terminus kaip: užsiimame ekologiška veikla, gaminame aplinkai draugiškus produktus, rūpinamės aplinka ir panašiai. Tikrai ekologiškos kompanijos visada sieks pateikti kiek konkretesnių pavyzdžių, atskleis gavybos ar gamybos procesus, paaiškins, kodėl jie yra ekologiški ar aukštesnės kokybės. Taip pat, daugiau dėmesio reikėtų skirti nagrinėjant produktų pakuotes. Ekologiškų produktų pakuotės nugarėlėse dažnai sutiksite aiškiai parašytą sudėtį, kartais pagaminimo vietą, gamybos metodą, oficialiai pripažintus ekologiško gaminio logotipus. Tuo tarpu kompanijų apsimetėlių pakuotės dažniau puošis skambiomis frazėmis, kartais neaiškiai (moksliniais terminais) parašytomis sudėtimis ar neegzistuojančiais ekologiško produkto patvirtinimais.

REKLAMA
REKLAMA

Perkant paslaugas verslui, geriausiai tiesiogiai susisiekti su paslaugas teikiančia įmone bei pasiteirauti apie produktus, gamybos būdą. Anot R.Žemaitienės, tiesioginis pasiteiravimas – tai tiesiausias būdas į teisingą atsakymą: „Infomacijos internete gali būti daug ir įvairios, tačiau teisingiausią atsakymą daugiausia šansų išgirsti iš pirmų lupų. Bendraudami su klientais visada siekiame apie spaudos galimybes bei technologiją aiškinti kuo paprastesne ir visiems suprantama kalba bei atskleisti, kokią pridėtinę vertę sukuriame.“

Ekologija versle bei rinkodaroje tampa globaliu reiškiniu, tikrinančiu ir vartotojų sąmoningumą bei budrumą. Neapsigaukite ir nepamirškite, jog žalias pakelis toli gražu ne visada reiškia žalią šviesą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų