REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Mindaugas LAURINAITIS

Šiauliečiai miesto gatvėse turės skraidyti, bet ne vaikščioti ar važinėti automobiliais. Toks įspūdis susidaro sužinojus, kad miesto valdžia neatsisako planų įteisinti dvipusį eismą P. Cvirkos gatvės atkarpoje tarp Tilžės ir Žemaitės gatvių. Verslininkų prašymu eismą šioje atkarpoje siūloma keisti nepaisant didelio gyventojų pasipiktinimo.

REKLAMA
REKLAMA

Rengia planus

Šiaulių miesto savivaldybės tarybai kitą savaitę įvyksiančiame posėdyje bus teikiamas sprendimo projektas, kuriuo būtų įteisintas dvipusis eismas P. Cvirkos gatvės atkarpoje tarp Tilžės ir Žemaitės gatvių. Šiuo metu čia, kaip ir lygiagrečiai einančioje Vytauto gatvės atkarpoje, eismas vyksta viena puse. Pokyčių pageidavo vieno prekybos centro savininkai, nors tokie planai kelia prie šios gatvės gyvenančiųjų nepasitenkinimą. Prieš kurį laiką miesto valdžios atstovai Savivaldybėje surengė minėtų planų pristatymą visuomenei. Gretimų namų gyventojai reiškė nepasitenkinimą, tačiau pasitarimui pirmininkavęs Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Romanas Kančauskas tada tikino, kad vis tiek artimiausiame Tarybos posėdyje teiks sprendimo projektą. Sprendimui raštišką pritarimą išreiškė šioje gatvės atkarpoje filialą turinti AB „Lietuvos dujos“.

REKLAMA

Eismo srautas bus nukreiptas kitur

Kaip rašoma sprendimo projekto aiškinamajame rašte, sprendimo projekto tikslas yra pritarti P. Cvirkos gatvės tarp Tilžės g. ir Žemaitės g. rekonstrukcijai, organizuojant eismą iš vienpusio į dvipusį. Prašymą pateikė viena uždaroji akcinė bendrovė, prašymu bendrovė išreiškė norą savo lėšomis finansuoti gatvės projektavimo ir rekonstrukcijos darbus. Čia valdininkai įžvelgia naudą – gatvė bus sutvarkyta neišleidus nė cento iš mokesčių mokėtojų kišenės.

REKLAMA
REKLAMA

Nauda įžvelgiama ir eismo srautuose – įteisinus eismą dviem kryptimis, bus išvengta papildomo apvažiavimo, sumažės transporto srautai ir triukšmas centrinės miesto dalies gatvėse. Tačiau valdininkai neslepia – suintensyvėjus transporto eismui P. Cvirkos g., didės oro tarša, transporto keliamas triukšmas. Dėl žmonių ar dėl verslo?

„Ankstesnė miesto valdžia padarė klaidą, leisdama šiam prekybos centrui įsikurti tokioje vietoje. Tad dabar verslas atidirbinėja už padarytus blogumus, padarydamas miestui naudą ir sutvarkydamas gatvę savo lėšomis. Jeigu kažkas nemato toliau savo kiemo interesų, tai yra negerai. Atrodo, kad visame mieste tai bus pirmoji dviejų krypčių eismo gatvė“, - savo nuomonės net ir po gyventojų priekaištų nekeitė R. Kančauskas. Tačiau šiauliečių nuomone, Savivaldybė ir vėl pataikauja verslininkams. „Kas moka už šio projekto įgyvendinimą: Savivaldybė ar verslininkai? Verslininkai? Tada viskas aišku“, - pasitarime dalyvavęs kalbėjo miesto Garbės pilietis, prie Šiaulių statybos ir architektūros daug prisidėjęs Zenonas Sabalys. Jam pritarė ir kiti pasitarime dalyvavę šiauliečiai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kils sumaištis

Prieš priimant sprendimus, derėtų prisiminti istoriją. Kaip dienraščiui „Šiaulių naujienos“ teigė Z. Sabalys, vienpusis eismas minėtoje P. Cvirkos ir Vytauto gatvių atkarpose buvo įteisintas priėmus sprendimą uždaryti eismą Vilniaus gatvėje ir ten įrengti pėsčiųjų bulvarą. Analogiški sprendimai buvo priimti pagal Šiaulių pavyzdį formuojant pėsčiųjų bulvarą Kauno Laisvės alėjoje.

„Reikia gerbti žmones, beveik dvi kartos jau užaugo, visi pripratę prie tokio eismo formavimo šioje gatvėje. Jeigu jis bus pakeistas, kils sumaištis“, - teigė miesto inžinerijos išsilavinimą bei ilgametę patirtį šioje srityje turintis Z. Sabalys.

REKLAMA

Panašiai kalbėjo ir gyventojai – šalia yra lopšelis darželis, per šią gatvę vaikai eina į greta esančias mokyklas. „Vaikai gulės ligoninėse, partrenkti automobilių, kils avarijos“, - neabejojo vienas žurnalistų kalbintas P. Cvirkos gatvėje gyvenantis šiaulietis.

Platins gatvę

Projekto rengėjai siūlo paplatinti gatvę iš abiejų pusių po 75 cm. Tokio paplatinimo neva užtektų, kad nereikėtų kirsti prie gatvės augančių medžių, užtektų vietos pasistatyti automobilius iš abiejų pusių. Greta esančių daugiabučių gyventojai tokius pareiškimus vadina nesąmonėmis.

REKLAMA

„Kai statė tą prekybos centrą, iškirto visus medžius, reikėjo to ar nereikėjo. Jau dabar automobiliai važinėja arti namų, langų neįmanoma atsidaryti. Kas bus, kai išplatinsite kelią ir paleisite eismą dviem kryptimis? Kaip reikės iš kiemų išvažiuoti, jei jau dabar iš A. Mickevičiaus gatvės rytais neįmanoma išsisukti?“ - piktinosi žmonės.

Plano rengėjai bandė įtikinti, kad padarius dviejų krypčių eismą nereikės sukti ratais, norint iš vienos vietos patekti į kitą. Tačiau čia pat buvo sukritikuoti – važiavimo ratu išvengti vis tiek nepavyks dėl padidėjusių srautų. Atkreiptas dėmesys ir į tai, kad jeigu bus pakeistas eismas P. Cvirkos gatvėje, reikės rekonstruoti lygiagrečiai einančią Vytauto gatvės atkarpą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„O tai bus daroma iš Savivaldybės biudžeto“, - neabejojo buvę Administracijos darbuotojai. Rekonstrukcija preliminariai kainuos apie 1 mln. litų. Savivaldybei reikėtų už trečdalį milijono litų sutvarkyti pėsčiųjų šaligatvius, kurių tvarkymo skubinti nežadama.

Atliko apklausą

Valdininkai tikina, kad gyventojų nuomonės atsiklausė – Savivaldybės tinklalapyje buvo vykdoma apklausa „Kaip vertinate siūlymą privačiomis lėšomis atlikti P. Cvirkos gatvės rekonstrukciją ir eismą organizuoti dviem kryptimis?“ Iš pusantro šimto atsakiusiųjų per šimtą pasisakė už. Tačiau apklausa anoniminė ir nefiksuoja, kiek kartų kuris asmuo kaip balsavo. Apribojimai taikomi tik kompiuteriams iš vieno tinklo.

O surengusi viešą susitikimą su gyventojais, Savivaldybė nepasirūpino susitikimo protokoluoti. Tai reiškia, kad pasitarimas buvo niekinis – valdininkai tik išklausė kelių iš darbo išsiprašiusių žmonių pasisakymus ir vis tiek nusprendė teikti Tarybai sprendimo projektą. Susitikimas surengtas darbo metu, tad ne visi norintieji galėjo dalyvauti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų