REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Laura Juozaitytė / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

Izraelio kompanija „Wix“, Lietuvoje veikianti jau pusmetį, džiaugiasi atėjusi į naują ir iki šiol jai neatrastą rinką. Kaip sako „Wix“ atstovai, išskyrus šaltas žiemas, Lietuvos darbo rinka beveik nesiskiria. Čia kompanija subūrė savo darbo reikalavimus atitinkančią profesionalų komandą, su kuria sėkmingai vykdo naujus projektus.

REKLAMA
REKLAMA

Bendrovės žmogiškųjų išteklių vadovė Shelly Meyer su leidiniu „Ekonomika.lt“ dalijosi pagrindiniais „Wix“ darbo principais, taisyklėmis, lūkesčiais bei požiūriu į motyvacines sistemas.

REKLAMA

Kokie yra svarbiausi „Wix“ darbo principai, kuriais vadovaujatės?

Viena vertus, skatiname savo darbuotojus būti kūrybiškus, tačiau visada reikalaujame ir konkrečių rezultatų, labai vertiname profesionalumą. Mums svarbi ir darbo atmosfera, kurią stengiamės palaikyti atvirą bei neformalią, kad darbuotojai jaustųsi komfortabiliai. Galiausiai skaidrumas taip pat yra svarbi mūsų kompanijos ypatybė.

Kaip apibūdintumėte bendrovės darbuotojų komandą?

Stengiamės įdarbinti multikultūriškai įvairias asmenybes, todėl mūsų darbuotojai yra iš 18 skirtingų valstybių. Dažniausiai ieškome patyrusių savo srities profesionalų (programuotojų, dizainerių), tačiau kartu tikime, kad talentus galima užsiauginti. Dėl to dažnai priimame ką tik universitetą baigusius ir jokios patirties neturinčius jaunuolius arba netgi žmones, neturinčius aukštojo išsilavinimo.

REKLAMA
REKLAMA

„Wix“ dirbančius žmones lengviausia turbūt būtų apibūdinti taip – užsispyrę, atviri naujoms idėjoms, gebantys dirbti komandoje bei nuolat bandantys peržengti asmenines savo pačių ribas. Visi į savo darbą žiūrime rimtai, bet niekad nepamirštame, jog laiku atsipalaiduoti ar kartu pasilinksminti taip pat yra svarbus dalykas siekiant, kad komanda dirbtų rezultatyviai.

Kokiais kanalais Jūsų kompanija ieško naujų darbuotojų?

Didžiąją dalį naujų mūsų darbuotojų sudaro esamų darbuotojų draugai bei pažįstami. Taip į mūsų komandą ateina bene 80 proc. naujų narių. Šį kanalą laikome patikimu – juk mūsų darbuotojai, taip pat būdami komandos dalimi, geriausiai žino, kokie žmonės atitinka mūsų reikalavimus. Kiti kanalai yra gana įprasti: socialiniai tinklai, žmogiškųjų išteklių valdymo agentūros, kontaktų mugės bei „Wix akademija“, kurioje patys rengiame naujus specialistus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Į kokias asmenines žmogaus savybes kreipiate dėmesį samdydami naują darbuotoją?

Svarbiausios savybės – profesionalumas, lankstumas, gebėjimas kokybiškai dirbti ir komandoje, ir individualiai.

Ar turite specialių darbuotojų motyvavimo sistemų? Kaip juos skatinate?

Dažniausiai siunčiame savo darbuotojus į įvairiausias motyvacines programas visame pasaulyje, nes mums svarbu, kad mūsų komanda būtų informuota apie inovacijas. Iš minėtinų programų išskirčiau vidinius mūsų mokymus ir dirbtuves, kuriose plušant prie pašalinių projektų skatinamas mūsų dizainerių ir programuotojų kūrybingumas.

REKLAMA

Ar sutinkate su paplitusia nuomone, kad savo darbuotojus lengviausia yra motyvuoti dideliu atlyginimu?

Ne, mūsų kompanija nėra tokios nuomonės šalininkė. Geriausia motyvacija yra suteikti darbuotojui poziciją, kuriai jis tinkamiausias, bei tinkamą pagalbą. Taip pat svarbu sukurti inovatyvią aplinką, leisti darbuotojui suvokti, kad jis turi realų poveikį kompanijos rezultatams. Esame linkę dirbti mažose komandose, nes tikime, kad taip įmanoma išnaudoti visą darbuotojų potencialą.

Kas yra didžiausias iššūkis dirbant „Wix“?

Mūsų darbuotojai privalo dirbti su skirtingomis vartotojo sąsajomis, tačiau net neturėdami griežtų taisyklių ar reikalavimų jie privalo pasiekti geriausius įmanomus rezultatus. Kartais kai kam atrodome pernelyg „atsipalaidavusi“ kompanija kalbant apie santykius su darbuotojais, bet išties savo komandai keliame itin aukštus reikalavimus.

REKLAMA

Turbūt dar verta paminėti, kad mūsų darbuotojai turi sugebėti greitai prisitaikyti prie pokyčių, mat šioje rinkoje viskas kinta labai greitai.

Dažnai sakoma, kad šiandien darbo rinkoje labiausiai reikia jaunų, entuziastingų bei talentingų žmonių, tačiau jų ne visada lengva rasti. Ar jaučiate tokių darbuotojų trūkumą?

Vienas mūsų kompanijos idealų yra įvairovė, todėl esame linkę suteikti galimybę mūsų komandoje pasidarbuoti įvairaus tipo žmonėms. Nepasakyčiau, kad jaučiame žmonių trūkumą darbo rinkoje.

Kaip skatinate savo darbuotojus dirbti efektyviai?

Kaip jau minėjau, mes dirbame mažomis komandomis. Tai ne tik sukuria tam tikrą „startuolišką“ atmosferą, bet ir įpareigoja, nes visi komandos nariai yra priklausomi vieni nuo kitų. Taip pat dažnai aptariame kompanijos rezultatus, kad darbuotojai aiškiai matytų, kur yra terpė tobulėti, o kokie rezultatai jau yra pasiekti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Galiausiai svarbi yra ir biuro aplinka – pas mus nėra sienų, kad visi galėtų komunikuoti tiesiogiai.

Kaip manote, kokia dažniausiai daroma klaida puoselėjant darbuotojo ir darbdavio santykius?

Sakyčiau, dažnai yra daromos paprasčiausios klaidos. Pavyzdžiui, nėra aiškiai nustatytų vienas kitam keliamų lūkesčių arba nevyksta tiesioginė komunikacija. Tai kenkia ir darbo santykiams, ir rezultatams.

Investuotojai dažnai teigia, kad Lietuvos darbo kodeksas nepalankus užsienio kompanijoms. Ar turėjote problemų dėl to pradėdami veiklą Lietuvoje?

REKLAMA

Didelių problemų nebuvo. Žinoma, jūsų darbo kodeksas nėra labai lankstus, bet svarbiausia mums buvo pasamdyti gerą vadovą, kuris žinotų, kaip susitvarkyti.

Izrealyje dėl šabo bendrovė nedirba penktadienį ir šeštadienį, o kai vyksta mokymai, dažnai prašome, kad Lietuvių programuotojai atkeliautų sekmadienį. Lietuvos darbo kodeksas yra visiškai nelankstus sukeisti darbo dienas.

Taip pat keistai atrodo, kai apmokant darbuotojams automobilių statymo korteles senamiestyje, kad galėtų šalia biuro palikti automobilį, turime sumokėti ir gyventojų pajamų mokestį, nes atvykti į darbą savo automobiliu – nauda darbuotojams?!

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų