REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Pernai važiavusieji automobiliais į Klaipėdos centrą bei šios miesto dalies ir senamiesčio gyventojai sumokėjo į miesto biudžetą beveik 4 mln. litų rinkliavos mokesčio. Tačiau iš šios sumos automobilių statymo problemoms spręsti, naujoms stovėjimo aikštelėms įrengti ir esamoms remontuoti tebuvo skirta viso labo 500 tūkst. litų. Visi kiti pinigai „nuplaukė“ į šoną – buvo panaudoti savo nuožiūra ir net „pravalgyti“. Taip mes pavadinome senų skolų grąžinimą. Be to, pastudijavus, kokiems pirkiniams buvo panaudoti pinigai, kyla labai didelių abejonių.

REKLAMA
REKLAMA

Esu ne kartą rašiusi, kad iki pernai mieste buvo suremontuotos viso labo dvi automobilių stovėjimo aikštelės – viena kiemuose ties M. Mažvydo alėja, kita – tarp Butsargių ir Tilžės gatvių. Keistas pasirinkimas dėl pastarosios. Mat ši aikštelė yra reikalinga tik per Jūros šventę. Kitomis dienomis ji stovi tuščia. Tačiau dvi aikštelės senamiesčio širdyje – ties piliaviete bei Jono kalneliu – iki šiol primena išknistą bulvių lauką, yra nepatogios nei automobilius statantiems, nei senamiestį puošia apleista aplinka. O juk prieš praplečiant rinkliavos bazę miesto vadžia mušėsi į krūtinę, esą automobilių savininkai apmokestinami dėl švento tikslo, o ne siekiant pasipinigauti. Esą, taip norima paskatinti miestiečius važinėti autobusais. Viskas gal ir gerai, jei mūsų valdininkai, sistemos sumanytojai, paliktų savo automobilius senamiesčio prieigose ir į darbą Liepų ar Danės gatvėmis, atvažiuotų autobusais arba dviračiais, kaip yra Danijoje. Deja. Valdžios grietinėlė nė neketina stumdytis autobusų stotelėse ir kratytis autobusuose. Meras, vicemerai, buvęs meras, Tarybos nariai kaip važinėjo nuosavais automobiliais, taip ir važinėja. Kaip laikė juos rezervuotose aikštelėse prie savivaldybės įstaigų, taip ir laiko. O autobusai skirti mums, eiliniams miestiečiams. O kur dar visa kita laimingųjų, kurie išdidžiai automobilio lange užklijuoja leidimą (nemokamą) dalis? Nenuostabu, kad išaiškinama vis daugiau nelegalių, padirbtų leidimų automobiliams. Patys klaipėdiečiai taip pat nelinkę keisti savo įpročių, nes viešuoju transportu pernai, palyginti su 2012 metais, važiavo vos 3 proc. daugiau keleivių.

REKLAMA

Jau minėjau, kad iš rinkliavos surinktų pinigų, 500 tūkst. Lt, buvo panaudota tiesioginei paskirčiai - automobilių parkavimo infrastruktūrai įrengti o apmokestintose zonose esančių kiemų dangų remontui – 383 tūkst. litų.

Jums siūlau sužinoti, kaip panaudota kita pernai surinktos parkavimo senamiestyje rinkliavos dalis.

936,6 tūkst. Lt - rinkliavai administruoti,

523 tūkst. Lt – išperkamajai nuomai už parkomatus,

43 tūkst. Lt - kelio ženklams įrengti

74 tūkst. Lt – keturiems autobusų laukimo paviljonams įrengti.

1,145 mln. Lt - viešojo transporto nuostoliams dengti ir ekologiškiems autobusams įsigyti.

45,20 tūkst. Lt - viešojo transporto integracijai.

587 tūkst. Lt, - pravalgyta („Park&Ride“ sistemai įrengti, eismo saugumo priemonėms įdiegti bei susidariusiems kreditoriniams įsiskolinimams dengti).

Lilija Petraitienė

Klaipėdos miesto savivaldybės tarybos narė

LSDP Klaipėdos skyriaus pirmininkė

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų