REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dėl Prienų rajono valdžios apsileidimo atsiradusius „Rail Baltica“ projekto atkarpos trūkumus dabar turės šalinti ne tik rajono savivaldybė, bet ir Seimas bei Vyriausybė.

Dėl Prienų rajono valdžios apsileidimo atsiradusius „Rail Baltica“ projekto atkarpos trūkumus dabar turės šalinti ne tik rajono savivaldybė, bet ir Seimas bei Vyriausybė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Veiverių seniūnijos gyventojų ir Prienų valdžios atstovų susitikimo dėl pramiegotų europinės geležinkelio vėžės derybų, kuriomis būtų apginti rajono gyventojų interesai, pradžia nežadėjo nieko gero. Atrodė, kad valdininkai į Veiverius atvyko ne spręsti susikaupusių problemų, bet valyti savo munduro. Tačiau valdininkų arogancija supliuško, kai žmonės pradėjo berti konkrečius klausimus, kurių nenumatė „Rail Baltica“ projektui pritarę klerkai.

REKLAMA

Papiktino veiveriškius

Veiverių seniūnijos gyventojai jau būtų susitaikę su Prienų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojos Rimos Zablackienės raginimu užmiršti prieš trejus metus valdininkų padarytas klaidas ir pasitarti, kaip jas kuo skubiau ištaisyti, tačiau jos pavaldinė Architektūros ir urbanistikos skyriaus vedėja Dalia Joneliūnienė, staiga pareiškė, kad Prienų savivaldybė net neprivalėjo ir dabar neprivalo gyventojams pristatyti „Rail Baltica“ projekto. Taigi, veiveriškiai, žinokite savo vietą.

REKLAMA
REKLAMA

„Jokiame teisės akte neparašyta, kad mes turėtume projektą derinti su gyventojais ir ar tarp susirinkusiųjų yra nors vienas atestuotas ekspertas?“ – žvelgdama virš žmonių galvų valdininkė išdidžiai rėžė į Veiverių seniūnijos salę gausiai susirinkusiems žmonėms. Vėliau paaiškėjo, kad projektui pritarė būtent ji, susirinkime Veiveriuose kaip žemė tylėjęs žemės ūkio skyriaus vedėjas Donatas Šimukonis ir prieš trejus metus rajono savivaldybės į kampą įvarytas Veiverių seniūnas Vaclovas Ramanauskas.

Skyriaus vedėjos įžūlumas papiktino veiveriškius. „Taip, įstatymuose nenumatyta, kad reikia derinti su gyventojais, tačiau ji ir buvo ta atestuota ekspertė, todėl pirmiausia ir turėtų atsakyti, kodėl pritarė projektui, kuris pablogino Veiverių seniūnijos gyventojų gyvenimo sąlygas“, – sakė susirinkimą vedęs Vytautas Drūlia.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Priekaištai valdžiai

Prienų rajono savivaldybės valdininkų kompetenciją atskleidžia tai, kad ne jie, bet R.Zablackienė į užrašų knygelę užsirašinėjo gyventojų pageidavimus ir pasiūlymus. O jos pavaldiniai dėl kiekvieno pasiūlymo priekaištavo gyventojams ir vis kartojo, kad savivaldybė neturi galios įgyvendinti gyventojų pageidavimus.

Galima tik spėlioti, kodėl į susitikimą neatvyko Prienų rajono meras, socialdemokratų partijos narys Vytas Bujanauskas ir administracijos direktorius, Liberalų ir centro sąjungai priklausantis Algis Marcinkevičius. Kažin ar garbinga vyrams slėptis už gležnų administracijos direktoriaus pavaduotojos pečių, juolab kad R.Zablackienė pavaduotojos pareigas pradėjo eiti tik prieš pusmetį. Apie rajono vadovų pomėgį žaisti slėpynių papasakojo ūkininkas Martynas Butkevičius: „Ūkininkų sąjungos Prienų skyriaus vardu kreipiausi į rajono merą dėl nuolatinių susitikimų su žemdirbiais būtinybės. Bet kurio kito rajono vadovai būtų pritarę tokiai žmonių iniciatyvai, tik ne Prienų rajono vadovas.

REKLAMA

Meras man raštu priminė įstatymus, kurie reglamentuoja savivaldybės funkcijas žemės ūkio srityje. Tarsi tyčiodamasis iš mūsų pasiūlymo aktyviau bendrauti, meras savo raštą baigė priminimu, kad jo atsakymą galiu skųsti įstatyme nustatyta tvarka. Todėl nesistebiu, kad ir žemesnio lygio Prienų savivaldybės valdininkai į mus, paprastus žmones, žvelgia tarsi su panieka.“

Rajono vadovai gavo pylos ir nuo susitikime dalyvavusio Seimo Kaimo reikalų komiteto nario Vytauto Kamblevičiaus: „Mero vietoje aš mažiausiai dvi dienas per savaitę praleisčiau Vilniuje, ieškodamas galimybių koreguoti „Rail Baltica“ atkarpos Prienų rajone projektą. Gerai žinau, kad tokių galimybių dar yra, tačiau reikia dirbti. Prienų valdininkų elgesys susirinkime mane apstulbino – gali pamanyti, kad jie atvyko į indėnų rezervatą ir galvoja, jog žmonės nieko nesupranta, nemoka skaityti.“

REKLAMA

Saugumo sąlygos pablogės

Gana kompetentingai į seniūnijos gyventojų klausimus atsakė AB „Lietuvos geležinkeliai“ vyr. specialistas Darius Bagdonavičius ir projekto „Rail Baltica“ vadovas Rimantas Šiaudinis, o štai „Rail Baltica“ rangovo AB „Eurovia Lietuva“ atstovas Artūras Valius pelnė įžūliausio svečio titulą.

R.Šiaudinis išbandė veiveriškių reakciją pareikšdamas, kad nutiesus naują geležinkelio vėžę gyventojams kirsti geležinkelį sąlygos nepablogės, todėl projekte ir nenumatyta įrengti viadukų nei pėstiesiems, nei technikai. Tačiau svečias nutilo, kai veiveriškiai priminė apie pastaraisiais metais ant geležinkelio žuvusias dvi seniūnijos gyventojas, nors traukiniai iki tol važiavo palyginti nedideliu greičiu. Nutiesus naują vėžę jie važiuos greičiau ir jų važiuos gerokai daugiau – apie 80 traukinių per parą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Per pervažas reikės važiuoti ir lėtaeige žemės ūkio technika. Ji gali užstrigti, taip Veiveriuose jau buvo nutikę ne vieną kartą. Ar prieš kilometrą pastebėjęs kliūtį 120–200 km/val. greičiu lėksiantis traukinys sustotų?“ – klausė jaunasis ūkininkas Ovidijus Drūlia.

AB „Lietuvos geležinkeliai“ vyr. specialistas D.Bagdonavičius tik purtė galvą. Sustabdyti nepavyktų, net jeigu apie kliūtį būtų pranešta prieš kelis kilometrus. „Sutinku, kad saugumo sąlygos nepagerėjo, tačiau dabar viadukų įrengimas jau yra ne mūsų, bet savivaldybės reikalas“, – atvėrė kortas „Lietuvos geležinkelių“ atstovas D.Bagdonavičius.

REKLAMA

Štai ir paaiškėjo projektui pritarusių savivaldybės darbuotojų darbo brokas. Valdininkai tokių aplinkybių nenumatė, o pasitarti su seniūnijos žmonėmis neatvyko. Paradoksalu, kad skyriaus vedėja D.Joneliūnienė net išgirdusi tokius argumentus bandė gintis: „Jūs kalbate apie tikimybių teoriją.“ Ar avarijos ant geležinkelio ir mirtimi pasibaigę nelaimingi atvejai yra tikimybių teorija? Veiveriškiai paragino arogantiškąją skyriaus vedėją atvykti į Veiverius ryte ir pasižiūrėti, kaip geležinkelio vėžę įveikia į mokyklą einantys vaikučiai, ir pabandyti tai padaryti pačiai.

REKLAMA

Surašė būtiniausius reikalavimus

Itin įžūliai į gyventojų klausimus atsakinėjęs rangovų atstovas galiausiai buvo priverstas pripažinti, kad teks taisyti ne tik sunkiasvorio transporto sugadintas Veiverių gatves, bet ir suniokotas perlaidas bei griovius. Atliktus darbus savo parašu turės patvirtinti Veiverių seniūnas. Lieka tikėtis, kad jis bus reiklus.

Dėl iškilusių problemų Veiverių seniūnijos gyventojai nutarė raštu kreiptis į Seimą, Vyriausybę, Susisiekimo ministeriją ir Prienų rajono savivaldybę. Tarp pagrindinių reikalavimų – įrengti pėsčiųjų viaduką Mauručių geležinkelio stotyje, požeminį viaduką gyvuliams ir žemės ūkio technikai prie Pažėrų pervažos, prie geležinkelio įrengti atitvaras gyvuliams, sumontuoti plastikinius langus namuose, kurių nesieks garsą sulaikanti akustinė sienelė.

Veiveriškių susirinkimas buvo gera pamoka ir Prienų rajono savivaldybės valdininkams. Regis, jų arogancijos sumažėjo. Administracijos direktoriaus pavaduotoja R.Zablackienė sakė, kad tokie susitikimai labai svarbūs, ir pažadėjo po 2–3 savaičių dar kartą atvykti į Veiverius aptarti veiksmų strategijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų