REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Greitai pakeisti būsimo europinės vėžės geležinkelio "Rail Baltica" maršrutą vargu ar pavyks, o Vilniaus prijungimo prie trasos klausimą iš esmės turi spręsti Europos Komisija (EK) ir Lietuva, pareiškė Estijos premjero Andruso Ansipo tarnybos atstovai.

REKLAMA
REKLAMA

„Vilniaus maršrutas iš esmės yra Europos Komisijos ir Lietuvos klausimas, ne Lietuvos ir Estijos klausimas. Vakarykščiame susitikime Lietuvos ministras pirmininkas taip pat pareiškė, kad Lietuva yra pasirengusi užsakyti ir sumokėti už pradinę Vilniaus maršruto galimybių studiją“, - BNS pareiškė tarnybos spaudos atstovas Aare Jarvanas (Arė Jarvanas).

REKLAMA

Estijos nuomone, svarbu, kad projektas dėl to neįstrigtų - kad bendra įmonė būtų įsteigta vasarį, o projekto paraiška Europos sanglaudos fondui būtų pateikta iki gegužės, pridūrė jis.

„Vis dėlto greitas maršruto pakeitimas šiame etape, kaip jis šiandien planuojamas, yra mažai tikėtinas, nes, kaip sakė šio projekto Europos koordinatorius Pavelas Telička, dabartinis maršrutas nustatytas ES teisės aktuose“, - pareiškė A.Jarvanas.

REKLAMA
REKLAMA

ES reglamente minimas geležinkelis Talinas-Ryga-Kaunas-Varšuva ir geležinkelis Kaunas-Vilnius. Jeigu vienas projektas būtų keičiamas, tai reikštų, kad reikėtų ES lygiu pradėti derybas dėl viso reglamento, dėl kurio buvo susitarta sunkiose derybose, teigė premjero atstovas.

Jeigu bet kiek atrodytų, kad trasą iš tikrųjų būtų galima nutiesti per Vilnių, pavyzdžiui, iš Lietuvos analizės rezultatų ar derybų su Europos Komisija, šį projektą galėtų perimti bendra įmonė, mano A.Jarvanas.

Pirmadienį vykusiame Baltijos šalių ministrų pirmininkų susitikime buvo susitarta, kad bendra „Rail Baltica“ projekto įmonė turėtų būti įsteigta kuo skubiau, kad finansavimo paraišką būtų galima pateikti gegužę.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas antradienį pareiškė, kad derybos dėl Vilniaus įtraukimo į europinės vėžės projektą "Rail Baltica" su Europos Komisija bus ne tik Lietuvos, bet būsimos bendros trijų Baltijos šalių įmonės reikalas. Anot jo, Estijos premjero teiginys, kad tai bus tik Lietuvos problema, yra ištrauktas iš konteksto.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų