REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Karolis Birgilas

Galinio vaizdo veidrodėliuose išvydę skubantį geltonais švyturėliais papuoštą ekipažą daugelis vairuotojų jį praleidžia. „Ekskomisarų biure“ stengiamasi, kad darbuotojai turtą saugotų lyg savo.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos nepriklausomybės aušroje nebuvo saugos kompanijų, tačiau savo apsaugą verslininkams siūlydavo kriminalinės struktūros. 1993-iaisiais Lietuvos Respublikos Vyriausybei reglamentavus saugos bendrovių verslą, kitais metais įkuriama pirmoji oficiali saugos kompanija Lietuvoje.

REKLAMA

„Du buvę pareigūnai, buvęs generalinis komisaras Petras Liubertas ir Kriminalinės policijos vadovas mano tėvas Alvydas Sadeckas įkūrė saugos tarnybą „Ekskomisarų biuras“. Buvome pirmi ir viską bandėme savo kailiu. Iš esmės bendrovė yra dviejų šeimų verslas. Tai turi savų iššūkių, savų pliusų ir minusų“, – pasakojo dabartinis bendrovės vadovas Alius Sadeckas.

Nuo konsultacijų iki apsaugos

Rodydamas į kabinete kabantį žemėlapį, kuriame matomi visi „Ekskomisarų biuro“ padaliniai Lietuvoje, A. Sadeckas tvirtino, kad per dvidešimt veiklos metų kompanija tiek dydžiu, tiek paslaugų pasiūla pasikeitė neatpažįstamai.

REKLAMA
REKLAMA

„Pradžioje buvo reketas, skolos – visai kitos grėsmės nei dabar. Mūsų biuro paslaugos buvo reikalingos besimezgančiam verslui. Pradėjome nuo teisinių konsultacijų, skolų išieškojimo, vėliau perėjome prie fizinės bei elektroninės apsaugos. Dabar turime apie 1,6 tūkst. darbuotojų ir daugiau nei 10 tūkst. klientų. Per šiuos dvidešimt metų pavyko išsivystyti iš mažos konsultacijų įmonės iki didžiulės kompanijos, kurioje visų dirbančių žmonių veidų nepažįstu“, – pasakoja jis.

Iš pradžių A. Sadeckas dirbo bankų sektoriuje, tačiau šeimoms pradėjus kurti verslą, pasak jo, didelio pasirinkimo dėl prisijungimo nebuvo. Kelias į vadovo postą jam prasidėjo nuo vadybininko pozicijos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šeimos verslas – ne namai

Pašnekovas įvardijo tokias kompanijas kaip „Samsung“, „Ford“ ir „Toyota“, kurias su „Ekskomisarų biuru“ vienija šeimos verslo bruožas. Vis dėlto jis tvirtino, kad tai kelia papildomų iššūkių ir vadovui, ir visai kompanijai.

„Šeimos versle pagrindinis iššūkis yra asmeninė atsakomybė prieš klientus, partnerius ir visuomenę. Šita atsakomybė, viena vertus, klientams yra pliusas, nes jie žino, kad už verslą yra asmeniškai atsakingi konkretūs žmonės, o ne bevardžiai fondai ar korporacijos. Kita vertus, darbuotojams yra uždedama didesnė atsakomybė, nes jie atstovauja savo šeimai, o nėra tiesiog akcininkai“, – teigė A. Sadeckas.

REKLAMA

Kitas iššūkis, su kuriuo susiduriama vadovaujant saugos kompanijai, anot pašnekovo, yra nuolatinis darbas sprendžiant problemas. „Privalai apsaugoti klientą nuo grėsmių. Tai yra visiškai kitaip nei, tarkime, gaminti žaislus ar kepti picas. Čia kiekvieną valandą sprendi problemas ir kovoji su grėsmėmis. Tai palieka antspaudą kasdieniame žmonių gyvenime“, – įžvalgomis dalijosi A. Sadeckas.

Lietuvoje ramiau

„Ekskomisarų biuras“ priklauso holdingui, kurio kitos kompanijos veikia kitose šalyse. Tačiau, pasak bendrovės vadovo, užsienyje kylantys iššūkiai ir problemos nesiskiria nuo kylančių namų rinkoje.

REKLAMA

„Europos Sąjungos darbo santykių reguliavimas suvienodina visų šalių verslo vadovams kylančius iššūkius. Tai darbuotojų paieška, jų mokymas ir motyvavimas. Jei imtume kitas šalis, mūsų Rytų kaimynus, Afriką, ten betarpiškai susiduriama su kriminalinėmis, sveikatos grėsmėmis“, – atkreipė dėmesį jis.

Bendrovė svarstė galimybę plėsti savo veiklą Afrikoje, kur netrūksta darbuotojų, tačiau klientams kylančios grėsmės ten yra visiškai kitokios nei Lietuvoje.

Tarpusavio supratimas

Reikia nepamiršti, kad kompanijoje svarbiausias darbas yra atliekamas žmonių. Todėl itin svarbu tinkamai juos instruktuoti ir turėti kompetencijų. Pasak „Ekskomisarų biuro“ vadovo, darbo santykius palengvina lūkesčių supratimas ir pateisinimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Darbuotojas turi aiškiai žinoti, ko jis nori iš darbdavio. Darbdavys irgi turi aiškiai susidėlioti savo lūkesčius. Tuomet bendradarbiauti tampa žymiai lengviau. Darbuotojas gali ateiti ir sakyti, kad yra nesilaikoma susitarimo. Lygiai taip pat aš galiu sakyti, kad nesilaikoma susitarimo dėl saugojimo, per retai apeinama saugoma teritorija nes nuo to priklauso kliento saugumas“, – vadovavimo patirtį apibūdino A. Sadeckas.

Klientas kaip artimasis

Pašnekovas kalbėdamas dažnai pabrėžė šeimos ir nuoširdžiai atliekamo darbo svarbą. Su tuo susijusi viena šioje kompanijoje taikoma taisyklė – klientą stengiamasi įsivaizduoti kaip artimą žmogų.

REKLAMA

„Mes siekiame, kad darbuotojas klientą įsivaizduotų kaip savo šeimos narį. Jei ekipažo nepraleidžiantys vairuotojai įsivaizduotų, kad saugos tarnyba skuba į jų namus, kitaip vertintų situaciją. Norime, kad darbuotojai įsijaustų į savo darbą, taip pasąmonėje gimsta natūraliai tinkami sprendimai. Ne brangiausi, ne paprasčiausi, o optimaliausi“, – atskleidė vadovas.

Tik įėjus į „Ekskomisarų biurą“ galima pastebėti geriausio mėnesio darbuotojo portretą. A. Sadeckas pripažino, kad tokį išrinkti nėra lengva, nors ir taikomos tam tikros taisyklės. Greitai reaguojančiuose ekipažuose yra įrengtos kameros, kurios leidžia fiksuoti, kaip atliekamos užduotis. Vadovas prisiminė prieš dieną buvusį iškvietimą, kai apsaugininkas į objektą per dieną važiavo penkiskart. Būtent penktą kartą vagys ir bandė įsilaužti.

REKLAMA

„Darbuotojas penktąkart gauna iškvietimą į tą patį namą, jis pradeda keiktis, nes vėl reikia ten pat važiuoti. Vis dėlto jis nuvažiuoja, nuoširdžiai apžiūri tą namą, kiekvieną vartų kampelį ir pamato įsilaužimo požymius. Kad ir burnodamas, jis atliko savo darbą, užkardė nusikaltimą, o klientas išvengė daug didesnės žalos. Profesionalumas ir sąžiningumas atliekant darbą – būtinos visų profesijų savybės“, – pabrėžė A. Sadeckas.

Naktį telefono neišjungia

Vadovo kabinete neįmanoma nepastebėti legendinio automatinio šautuvo AK-47 kopijos. Kaip jis pats prisipažino, net pačiam tenka susidurti su tiesioginėmis klientų problemomis. Žinoma, šaudyti ar kitų priemonių naudoti netenka.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Dirbi 24 valandas per parą, skambučiai naktį yra gana dažnas reiškinys. Mūsų kompanijos įvairių grandžių vadovams tai yra įprasta. Smulkesni klausimai išsprendžiami ir be pagrindinio vadovo, bet didesnes problemas narplioti tenka. Matyt, tai ir išskiria saugos kompanijas iš visos rinkos“, – pasakojo A. Sadeckas ir atskleidė, kad dėl šios priežasties naktį mobilusis telefonas lieka įjungtas.

Kelionės padeda

Apie laisvalaikį nenoriai kalbantis A. Sadeckas teigė, kad labai mėgsta keliauti. Jo manymų, jei tai galėtų daryti kiekvienas lietuvis, būtų daugiau geranoriškumo ir tolerancijos. Pasak pašnekovo, platesnis akiratis ir savo ribų praplėtimas leidžia geriau pastebėti ir įmonės problemas.

„Man gėda dėl kai kurių ankstesnių sprendimų ir reakcijų, tačiau supranti, kad tai turi išgyventi. Įmonės, veikiančios ilgą laiko tarpą, savaime yra vertingos, nes turi susiformavusias tam tikras tradicijas. Lygiai kaip ir žmogus – jei jam 30 metų, jis visai kitaip reaguos į situaciją nei 18-metis. Atsiranda atsakomybė, įgyjama profesionalumo“, – savikritiškai į seniausią šalies saugumo bendrovę žvelgė jos vadovas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų