REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Giedrė Sankauskaitė

Šalies automobilių rinka atsigavo – viršyti prieškriziniai pardavimų rodikliai. Pernai šalyje užfiksuota 388,5 tūkst. sandorių. Tai yra 1,7 proc. daugiau nei 2008-aisiais, kurie iki šiol buvo vadinami rekordiniais. Tokius automobilių rinkos pokyčius rodo transporto skelbimų portalo Autoplius.lt ir valstybės įmonės „Regitra“ duomenys.

REKLAMA
REKLAMA

Kaip žurnalistams antradienį pasakojo Autoplius.lt plėtros vadovas Viktoras Daukšas, pastaruoju metu lietuviai dažniau keičia automobilius – tą įrodo šalies viduje vykstančių sandorių gausa.

REKLAMA

„Pernai užfiksuota daugiau nei 226 tūkst. Lietuvoje registruotų automobilių sandorių. Ir nors į šalį įvežtų automobilių pernai buvo mažiau nei 2008–aisiais, aktyvus automobilių pardavimas šalies viduje leido pasiekti rekordinius rodiklius“, – antradienį sakė V. Daukšas.

Pernai į Lietuvą buvo įvežta 147,8 tūkst. naudotų automobilių, t.y. 2,6 proc. (3,8 tūkst.) daugiau nei 2012-iais. Tiesa, tai yra 6 proc. mažiau nei prieškriziniu laikotarpiu – 2008-iais.

REKLAMA
REKLAMA

„Prasideda ir automobilių migracija, t.y. kai lietuvis lietuviui parduoda automobilius”, – dėstė V. Daukšas.

Naudotų automobilių kaina auga

 

Augant sandorių skaičiui, didėja naudotų automobilių kainos. Autoplius.lt vertinimu, ketvirtąjį metų ketvirtį vidutinė naudotų automobilių kaina buvo 10,8 tūkst. litų, t.y. 2,9 proc., arba 302 litais didesnė, lyginant su 2012 m. tuo pačiu laikotarpiu.

 

Populiariausių Lietuvoje 11-15 metų automobilių vidutinė kaina per metus paaugo 191 litu ir spalio-gruodžio mėnesiais vidutiniškai siekė 7,3 tūkst. litų. Pabrango ir prieš 6-10 metų pagaminti automobiliai. Jų vidutinė kaina – 16,4 tūkst. litų, arba 294 litais daugiau nei prieš metus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

 

„Didėjančioms kainoms įtakos turi atsigaunanti ekonomika – lietuviai apie automobilio keitimą svarsto kur kas trumpiau nei iki šiol, todėl drąsiau perka patikusį automobilį. Žinoma, nauji, nors ir kiek atpigę, automobiliai kol kas įperkami labai mažam skaičiui žmonių. Tad aktyviausiai rinkoje prekiaujama prieš 11–15 metų pagamintais automobiliais”, – pasakojo V. Daukšas.

Priešingai nei senieji, naujesni, 1–5 metų amžiaus automobiliai 2013 m. paskutinį ketvirtį, lyginant su 2012 m. tuo pačiu laikotarpiu, atpigo. Jie vidutiniškai kainavo 30,7 tūkst. litų, arba 1525 litais mažiau nei prieš metus. Naujų automobilių vidutinė kaina per metus smuktelėjo 426 litais ir dabar vidutiniškai siekia 69 tūkst. litų.

REKLAMA

 

„Naujų automobilių kainos Lietuvoje išliko stabilios. Nežymų vidutinės kainos sumažėjimą lėmė tai, kad rinkoje padaugėjo mažesnio galingumo ir pigesnių automobilių modelių dalis”, – pastebi lengvųjų automobilių rinkos ekspertas.

 

Naujų automobilių nupirkta keliais šimtais daugiau

Pernai Lietuvoje nežymiai, t.y. 1,6 proc., paaugo ir naujų automobilių pardavimai. Iš viso parduota 14 tūkst. naujų automobilių, arba 223 vnt. daugiau nei 2012 metais.

Pagal naujų automobilių pardavimus lietuviai aplenkė latvius, bet žymiai nusileido estams. Iš viso pernai trijose Baltijos šalyse buvo parduoti 49,4 tūkst. naujų automobilių t. y. 1,1 proc. daugiau nei 2012 m. (48,8 tūkst.).

REKLAMA

Lietuvai atiteko 28,3 proc. bendros Baltijos šalių naujų automobilių rinkos, Latvijos dalis sudarė 25,9 proc. (12,8 tūkst.), o Estijos – 45,7 proc. (22,6 tūkst.).

„Pastebima, kad Estijoje naujus automobilius įsigyja žymiai daugiau privačių asmenų, o Lietuvoje ir Latvijoje didžiąją dalį automobilių perka įmonės”, – žurnalistams antradienį sakė V. Daukšas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų